دانلود و خرید کتاب مثل حرفه ای ها یاد بگیر باربارا اوکلی ترجمه هاله افشاری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مثل حرفه ای ها یاد بگیر اثر باربارا اوکلی

کتاب مثل حرفه ای ها یاد بگیر

معرفی کتاب مثل حرفه ای ها یاد بگیر

کتاب مثل حرفه ای ها یاد بگیر نوشتهٔ باربارا اوکلی و ترجمهٔ هاله افشاری است و انتشارات چترنگ آن را منتشر کرده است. این کتاب ابزارهای علمی برای بهترشدن در هر کاری را به شما آموزش می‌دهد.

درباره کتاب مثل حرفه ای ها یاد بگیر

آیا زمان زیادی را صرف یادگیری می‌کنید، ولی چیزی یاد نمی‌گیرید؟ برایتان سخت است مطالبی را که خوانده‌اید، به خاطر بیاورید؟ درس خواندن را به تعویق می‌اندازید، چون برایتان خسته‌کننده است و زود حواستان پرت می‌شود؟

پس کتاب مثل حرفه ای ها یاد بگیر مخصوص شماست.

بر اساس دیدگاه‌های عصب‌شناسی و روان‌شناسی شناختی، این کتاب دورهٔ فشرده‌ای برایتان ترتیب داده تا به کمک آن بتوانید توانایی یادگیری‌تان را بهبود بدهید؛ حالا مطالعهٔ ریاضی باشد یا زبان، کدنویسی، کاراته، آشپزی یا هر چیز دیگری. خواهید دید که چرا این روش‌ها کارساز هستند، چون خواهید فهمید که وقتی از مغزتان استفاده می‌کنید، درون آن چه می‌گذرد. نه، این کتاب کوچکِ معجزه‌ها نیست. ولی متوجه خواهید شد که کاهش ناامیدی و استیصال و افزایش دستاورد در مطالعاتتان، گاهی می‌تواند مثل معجزه باشد.

خواندن کتاب مثل حرفه ای ها یاد بگیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران کتاب‌های موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مثل حرفه ای ها یاد بگیر

«از این روش برای سامان دادن به زمان‌های مطالعه‌تان استفاده کنید.

۱. جایی بنشینید که قرار است آنجا مطالعه یا کار کنید و عوامل حواس‌پرتی را حذف کنید. یعنی مطمئن شوید که اعلان‌های پاپ‌آپ و سربرگ‌های اضافی در رایانه‌تان بسته‌اند، تلفن همراهتان روی حالت بی‌صداست یا چیزی حواستان را از انجام کار مورد نظر پرت نمی‌کند.

۲. زمان‌سنج را روی بیست و پنج دقیقه تنظیم کنید. می‌توانید از زمان‌سنج کوکی یا دیجیتالی بی‌صدایی استفاده کنید. حتی می‌توانید از زمان‌سنج یا هر برنامهٔ دیگری در تلفن همراهتان استفاده کنید. اگر از تلفن همراهتان استفاده می‌کنید، سعی کنید آن را جلوی چشم و در دسترس نگذارید تا تمرکزتان را به هم نزند.

۳. مصمم و پرانرژی شروع کنید و با جدیت به مدت بیست و پنج دقیقه مطالعه یا کار کنید. اگر فکرتان جای دیگری رفت (که قطعاً خواهد رفت) فقط دوباره حواستان را جمع کاری که در دست دارید، بکنید. اکثر کارها را می‌توان بیست و پنج دقیقه به تعویق انداخت یا در صف انتظار گذاشت. اگر افکار مزاحمی به سراغتان آمد و حس کردید باید مطابق آن‌ها کاری را انجام دهید، در فهرست کارها یادداشتشان کنید تا بتوانید بعد از به پایان رسیدن بازهٔ بیست‌وپنج‌دقیقه‌ای پومودورو به آن‌ها رسیدگی کنید.

۴. بعد از تمام کردن هر نوبت پومودورو به خودتان پنج دقیقه پاداش بدهید. به آهنگ مورد علاقه‌تان گوش بدید، چشمانتان را ببندید و استراحت کنید، قدمی بزنید، لیوانی چای برای خودتان بریزید، سگ یا گربه‌تان را نوازش کنید؛ یعنی هر کاری که به ذهنتان کمک کند راحت و آزاد باشد. بهتر است در این وقت استراحت تلفن همراه یا ایمیلتان را هم چک نکنید، بعد دلیلش را توضیح می‌دهیم.

۵. در صورت لزوم تکرار کنید. اگر می‌خواهید دو ساعت مطالعه کنید، می‌توانید چهار نوبت پومودورو انجام دهید و بعد از هر نوبت پومودورو تقریباً پنج دقیقه استراحت کنید. اگر بعد از هر بار استراحت به سختی خودتان را وادار می‌کنید تا سر کارتان برگردید، زمان‌سنجی هم برای مدت استراحت تنظیم کنید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۹۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

حجم

۶۹۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

قیمت:
۶۳,۷۰۰
تومان