دانلود و خرید کتاب آخرین راز شاد زیستن اندرو متیوس ترجمه زهرا نبی ئی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آخرین راز شاد زیستن اثر اندرو  متیوس

کتاب آخرین راز شاد زیستن

معرفی کتاب آخرین راز شاد زیستن

چاپ شانزدهم کتاب آخرین راز شاد زیستن نوشتهٔ اندرو متیوس و ترجمهٔ زهرا نبی ئی است. انتشارات هومیس این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب آخرین راز شاد زیستن

کتاب آخرین راز شاد زیستن که در ۱۰ بخش نوشته شده، حاوی نکات گوناگونی دربارهٔ چگونه‌زیستن است. نویسنده باور دارد که ما به دنیا آمده‌ایم که درس زندگی بیاموزیم و دنیا آموزگار ماست. او معتقد است که وقتی در یادگیری یکی از آموزه‌های زندگی مشکل داریم، باید آنقدر تکرارش کنیم تا فرابگیریمش. این کتاب با چنین دیدگاهی، همراه با تصاویر نوشته شده است. کتاب حاضر، یک راهنمای شغلی نیست؛ فلسفه‌ای دربارهٔ زندگی است که می‌گوید شما فقط یک‌بار زندگی می‌کنید؛ بنابراین عمر خود را به انجام کارهایی بگذرانید که دوستشان دارید. برای این منظور لازم است که ابتدا این ۲ ایده را بپذیرید:

۱- همیشه این امکان وجود دارد که انسان، حداقل در اوقات فراغت، به انجام کار موردعلاقه‌اش بپردازد. بعضی از آدم‌ها همیشه نقش قربانی را بازی می‌کنند و هرگز هیچ وقتی را صرفاً برای خود کنار نمی‌گذارند. اگر نتوانید در اوقات فراغت خود، کار موردعلاقه‌تان را انجام دهید، جای تردید وجود دارد که در ساعات دیگر، به خود اجازهٔ چنین کاری بدهید.

۲- همیشه این امکان وجود دارد که انسان در ازای انجام کار موردعلاقه‌اش، حقوق بگیرد. بیشتر ما با این اعتقاد بزرگ شده‌ایم که معنای کار، زجر و زحمت است. این اشتباه است! میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان در ازای کار آسان، دستمزدهای گزاف می‌گیرند.

خواندن کتاب آخرین راز شاد زیستن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آخرین راز شاد زیستن

«اگر یک قورباغه تیزهوش و شاد را بردارید و داخل یک ظرف آب جوش بیندازید قورباغه چه کار می کند؟ بیرون می‌پرد! در واقع قورباغه فورا به این نتیجه می رسد که لذتی در کار نیست و باید برود!

حالا اگر همین قورباغه یا یکی از فامیلهایش را بردارید و داخل یک ظرف آب سرد بیندازید و بعد ظرف را روی اجاق بگذارید و بتدریج به آن حرارت بدهید قورباغه چه کار می کند؟ استراحت می‌کند… چند دقیقه بعد به خودش می گوید: ظاهرا آب گرم شده است و تا چشم به هم بزنید یک قورباغه آب پز آماده است.

زندگی به تدریج اتفاق می افتد.ما هم می توانیم مثل قورباغه داستانمان ابلهی کنیم و به گرمای تدریجی آب عادت کنیم و وقت را از دست بدهیم و ناگهان ببینیم که کار از کار گذشته است. همه ما باید نسبت به جریانات زندگی‌مان آگاه و بیدار باشیم.

اگر فردا صبح از خواب بیدار شوید و ببینید که بیست کیلو چاق شده‌اید نگران نمی‌شوید؟ البته که می‌شوید! سراسیمه به بیمارستان تلفن می‌زنید: الو، اورژانس، کمک، کمک، من چاق شده‌ام! اما اگر همین اتفاق به تدریج رخ بدهد، یک کیلو این ماه، یک کیلو ماه آینده و… آیا باز هم همین عکس‌العمل را نشان می‌دهید؟ نه! با بی‌خیالی از کنارش می‌گذرید. برای کسانی که ورشکسته می‌شوند، اضافه وزن می‌آورند یا طلاق می‌گیرند یا آخر ترم مشروط می‌شوند! این حوادث دفعتا اتفاق نمی‌افتد یک ذره امروز، یک ذره فردا و سرانجام یک روز هم انفجار و سپس می‌پرسیم: چرا این اتفاق افتاد؟ زندگی ماهیت انبارشوندگی دارد. هر اتفاقی به اتفاق دیگر افزوده می‌شود، مثل قطره‌های آب که صخره‌های سنگی را می‌فرساید.»

نظرات کاربران

aliataei
۱۴۰۲/۰۳/۱۰

نوجوانی من رو این کتاب ساخت،جالبه که داخل کتاب کاریکاتور های خود اندرو متیوس هم هست که جذابیت کتاب رو برای من تو اون سن فوق العاده کرده بود یادمه اینقدر از روی نقاشی های کتاب کشیدم و فصل هاشو برای

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۱ صفحه

حجم

۳۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۱ صفحه

قیمت:
۸۱,۵۰۰
تومان