دانلود و خرید کتاب هوش مصنوعی و آینده بشریت اریک اشمیت ترجمه رحمن قهرمانپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هوش مصنوعی و آینده بشریت اثر اریک اشمیت

کتاب هوش مصنوعی و آینده بشریت

معرفی کتاب هوش مصنوعی و آینده بشریت

کتاب هوش مصنوعی و آینده بشریت نوشتۀ اریک اشمیت، هنری کسینجر و دانیل هوتن لوکر و ترجمۀ رحمن قهرمانپور است. انتشارات روزنه این کتاب آموزشی را روانۀ بازار کرده است.

درباره کتاب هوش مصنوعی و آینده بشریت

کتاب هوش مصنوعی و آینده بشریت کم‌حجم اما بسیار پرمحتوا است و خواندن آن می‌تواند تصویری کلی از عصر در حال ظهور هوش مصنوعی به ما بدهد؛ تصویری که بخش‌هایی از آن خوشایند و بخش‌هایی دیگر نگران‌کننده است، اما هر چه هست بشر گریزی جز مواجهه با این عصر جدید ندارد. این کتاب در پی توضیح و تبیین هوش مصنوعی، خواننده را با سؤالاتی که در آینده مطرح خواهد شد، آشنا می‌کند و به ابزارهای لازم برای پاسخ‌دادن به این سؤالات اشاره می‌کند. این پرسش‌ها شامل موارد زیر است:

خلاقیت‌های برآمده از هوش مصنوعی در بهداشت، زیست‌شناسی، فضا و فیزیک کوانتوم شبیه چه چیزی خواهد بود؟

جنگی که در آن هوش مصنوعی باشد، چگونه خواهد بود؟

آیا هوش مصنوعی می‌تواند جنبه‌هایی از واقعیت را بفهمد که انسان قادر به درک آن نیست؟

وقتی هوش مصنوعی در روند ارزیابی و شکل‌دهی به اقدامات انسان وارد شود، انسان‌ها چگونه تغییر خواهند کرد؟

از این به بعد معنای انسان‌بودن چیست؟

خواندن کتاب هوش مصنوعی و آینده بشریت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران هوش مصنوعی و بالابردن اطلاعات خود از فناوری‌های تازه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب هوش مصنوعی و آینده بشریت

«اواخر سال ۲۰۱۷ انقلابی آرام رخ داد برنامه آلفای زروی شرکت گوگل با استفاده از هوش مصنوعی توانست برنامه استاک، فیش قوی‌ترین برنامه شطرنج در جهان تا آن زمان را شکست دهد. این پیروزی سرنوشت‌ساز بود؛ زیرا آلفا زرو ۲۸ بازی را برد، ۷۲ بازی را ناتمام و بدون برنده گذاشت و فقط یک‌بار باخت یک سال بعد سروری آن دوباره تکرار شد و در هزار بازی با استاک فیش، ۱۵۵ بازی را برنده شد شش بازی را باخت و بقیه بازی‌ها هم برنده نداشت این که یک برنامه شطرنج بتواند برنامه شطرنج دیگری را مغلوب کند تنها برای علاقه‌مندان این رشته جذابیت دارد، اما آلفا زرو یک برنامه معمولی شطرنج نبود برنامه‌های قبلی متکی به تجربه دانش و استراتژی انسانی بود و انسان آن را درک اجرا و بارگذاری می‌کرد اصلی‌ترین مزیت این برنامه‌ها بر رقبای بشری نه بدیع بودن بلکه قدرت پردازش فوق‌العاده زیاد بود که باعث می‌شد حرکت‌های بی‌شماری را در اندک زمانی تجزیه‌وتحلیل و ارزیابی کنند. برعکس، آلفا زرو فاقد هر نوع حرکت برنامه‌ریزی‌شده قبلی ترکیب حرکت‌ها یا استراتژی‌های پیشنهادی توسط انسان بود شیوه عمل آلفا زرو تمام‌وکمال مبتنی بر یادگیری هوش مصنوعی بود سازندگان آن قواعد بازی شطرنج را به آن دادند و به آن آموختند یک استراتژی برای حداکثرکردن تعداد بردها نسبت به باخت‌ها اجرا کند. آلفا زرو چهار ساعت یادگیری از طریق تمرین‌کردن با خودش قوی‌ترین برنامه شطرنج جهان شد و تا لحظه تألیف این کتاب هیچ انسانی نتوانسته او را شکست دهد. تاکتیک‌های آلفا زرو غیرمعمولی و در واقع بدیع و ابتکاری بودند. او مهره‌هایی مثل وزیر را که بسیاری از بازیگران انسانی کلیدی و بسیار مهم می‌دانند فدا کرد و حرکت‌هایی انجام داد که انسان‌ها به او یاد نداده و حتی در بسیاری از موارد اصلاً به آنها فکر نکرده بودند. از تاکتیک‌های شگفت‌آوری استفاده کرد؛ زیرا پس از بارها بازی‌کردن با خودش پیش‌بینی کرد این تاکتیک‌ها می‌توانند احتمال برنده‌شدن او را حداکثر کنند. اگر از زاویه بشری نگاه کنیم آلفا زرو استراتژی نداشت هرچند شیوه بازی او باعث مطالعات بیشتری درباره بازی توسط انسان شده است در عوض از منطق خاص خودش پیروی می‌کرد که محصول توانایی شناسایی انواع حرکت‌های احتمالی بود که ذهن آدمی نمی‌تواند کامل آنها را درک یا به کار بگیرد. او در هر مرحله از بازی با درنظرگرفتن آنچه درباره الگوهای حرکت‌های احتمالی در شطرنج یاد گرفته بود چینش مهره‌ها را ارزیابی و حرکتی را انتخاب می‌کرد که بیشترین احتمال برنده کردن او را داشت.

 گاری کاسپاروف قهرمان بزرگ شطرنج جهان بعد از دیدن و تجزیه‌وتحلیل بازی او گفت آلفا زرو بنیان‌ها و ریشه‌های شطرنج را به لرزه درآورده است. وقتی هوش مصنوعی محدودیت‌های بازی شطرنج را پشت سر گذاشت قهرمانان بزرگ شطرنج جهان که عمر خود را صرف استاد شدن در این بازی کرده بودند کاری را کردند که باید می‌کردند یعنی بازی را تماشا کردند و یاد گرفتند.»

نظرات کاربران

arctic fox
۱۴۰۱/۱۰/۱۱

ترجمه خیلی خوب و متن بسیار روان بود که خوانش رو خیلی راحت میکرد، اینکه موضوعِ به این مهمی رو از موضوع های ساده شروع کرده و خیلی ملو توضیح داده، درک و مفم محتوا برای خواننده راحت تر میشه.

پیمان
۱۴۰۲/۰۷/۱۸

من با کتاب های الکترونیک که نسخه pdf هستند نمی توانم خوب ارتباط برقرار کنم. ترجیح میدم که تسخه الکترونیک به فرمت epub باشه. برای این کتاب هم منتظر نسخه ی epub ش می مانم.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۷۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۹۷۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان