دانلود و خرید کتاب قصه های خواندنی مثنوی مولوی جعفر ابراهیمی (شاهد)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قصه های خواندنی مثنوی مولوی اثر جعفر ابراهیمی (شاهد)

کتاب قصه های خواندنی مثنوی مولوی

معرفی کتاب قصه های خواندنی مثنوی مولوی

کتاب قصه های خواندنی مثنوی مولوی حاصل بازنویسی جعفر ابراهیمی (شاهد) است. نشر پیدایش این کتاب را برای نوجوانان و جوانان روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب قصه های خواندنی مثنوی مولوی

کتاب قصه های خواندنی مثنوی مولوی با سخنی کوتاه از زندگی مولوی آغاز شده است. می‌دانیم که مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مولوی در تاریخ ۶ ربیع‌الاول ۶۰۴ (۱۵ مهر ۵۸۶) به دنیا آمد و در تاریخ ۵ جمادی‌الثانی ۶۷۲ هجری قمری (۴ دی ۶۵۲ هجری شمسی) درگذشت. او معروف به مولانا، مولوی، رومی و نام کاملش «محمد بن محمد بن حسین حسینی خطیبی بکری بلخی» بود. او شاعر پارسی‌گوی ایرانی است. مثنوی معنوی اثر او که در قونیه تصنیف شده یکی از عالی‌ترین اشعار زبان فارسی به شمار می‌رود که در ۶ دفتر مجزا سروده شده است. این کتاب به زبان شعر نوشته شده و در آن می‌توان حکایت‌های مختلفی را در بستری مشترک خواند و از نکات مهم و پندهای موردنظر شاعر آگاه شد. اکنون جعفر ابراهیمی (شاهد) مجموعه‌ای از داستان‌های موجود در آن اثر گرانقدر را به‌شکل نثر بازنویسی کرده است. چندین حکایت، خلاصه‌ای از آغاز دفتر چهارم مثنوی و خلاصه‌ای از دفتر نخست آن محتوای کتاب حاضر را شکل داده‌اند.

خواندن کتاب قصه های خواندنی مثنوی مولوی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به همهٔ نوجوانان و جوانان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جعفر ابراهیمی (شاهد)

جعفر ابراهیمی (شاهد)، یک نویسنده و شاعر ایرانی است که در سال ۱۳۳۰ در روستای حور متولد شد. سال ۱۳۸۵ بود که جعفر ابراهیمی فعالیت خود را در حوزهٔ کودک و نوجوان آغاز کرد و ۵ سال بعد به کانون پرورش فکری کودک و نوجوان منتقل شد. او بیش از ۱۵۰ کتاب برای گروه‌های سنی گوناگون تألیف کرده که می‌توان از میان آن‌ها به «پرنده‌ گرفتار و باغبان طمعکار»، «آواز پوپک»، «آسمان ابری نیست»، «پلی به‌سوی شعر» و «در کوچه‌های خیس» اشاره کرد. تخلص جعفر ابراهیمی، «شاهد» است. او موفق شده افتخارات و جوایز متعددی را از جمله لوح زرین کانون، دیپلم افتخار، کتاب برگزیدهٔ شورای کودک، دریافت نشان درجه‌یک ادبیات و جایزه‌ٔ بنیاد البرز را دریافت کند.

نظرات کاربران

گمشده در دنیای کتاب ها :(
۱۴۰۲/۰۹/۰۲

بسیاری از محققان مثنوی را کتاب زندگی می دانند. شعرها و حکایت های فلسفی و عرفانی مثنوی مولوی به خواننده این فرصت را می دهد که به قدر وسع خویش، از آن چیزی بیابد. جعفر ابراهیمی (شاهد) در این کتاب

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۶۶ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۶۶ صفحه

قیمت:
۲۶۷,۰۰۰
تومان