دانلود و خرید کتاب اخلاق دانشگاهیان حمیده رفیعی بلداجی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اخلاق دانشگاهیان اثر حمیده رفیعی بلداجی

کتاب اخلاق دانشگاهیان

معرفی کتاب اخلاق دانشگاهیان

کتاب «اخلاق دانشگاهیان» نوشتۀ حمیده رفیعی بلداجی، علی خورسندی طاسکوه و حسن ملکی است و انتشارات رشد فرهنگ آن را منتشر کرده است. کتاب اخلاق دانشگاهیان راهکارهای سیاستی و کاربردی مرتبط با اخلاق حرفه‌ای دانشگاهیان را ارائه می‌کند. 

درباره کتاب اخلاق دانشگاهیان

کتاب اخلاق دانشگاهیان یک تحقیق دانشگاهی است که نشان می‌دهد، رعایت اخلاق حرفه‌ای در محیط‌های دانشگاهی هم در سطح فردی و هم در سطح اجتماعی در ارتباط با چهار مؤلفۀ خود، دانشگاه، دانشجو و جامعه در جهت‌دهی اهداف و آرمان‌های فردی و اجتماعی اعضای هیئت‌علمی نقش اساسی دارد.

نتایج پژوهش در کتاب اخلاق دانشگاهیان نشان می‌دهد مؤلفه‌های اخلاق حرفه‌ای از قبیل داشتن وجدان کاری، مسئولیت‌پذیری، تعهد شغلی، ارتقای شخصیت علمی و رشد تهذیب نفس در خویشتن و توجه به رشد و تعالی روحی، خودشناسی و حفظ کرامت انسانی اعضای هیئت‌علمی به‌عنوان الگوهای مؤثر در دانشگاه و جامعه، در حرفه‌ای شدن اخلاق آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت‌علمی نقش اساسی دارد و ضروری است.

 کتاب اخلاق دانشگاهیان در فصل اول: درآمدی بر اخلاق به مفهوم‌شناسی، فلسفه و چیستی، علم اخلاق، ارزش‌شناسی، ابعاد و مسائل اخلاق می‌پردازد. فصل دوم: اخلاق حرفه‌ای بر چند مؤلفه تمرکز دارد مثل ویژگی‌های پایه‌ای اخلاق حرفه‌ای، نظام‌های مختلف اخلاق حرفه‌ای، عوامل روان‌شناختی و اجتماعی اخلاق حرفه‌ای و عوامل و موانع رشد و تحقق اخلاق حرفه‌ای در سازمان‌ها. فصل سوم: اخلاق در آموزش عالی به مسائلی مثل هویت‌سازمانی و محیطی دانشگاه، اخلاق در آموزش، اخلاق در پژوهش، استلزامات حرفۀ استادی، عهدنامه‌ها و منشورهای اخلاقی دانشگاه می‌پردازد. این کتاب در فصل چهارم: ویژگی‌های اخلاقی اعضای هیئت‌علمی و فصل پنجم: ظرفیت‌سازی اخلاق دانشگاهی، داده‌ها و یافته‌های میدانی را بررسی می‌کند.

خواندن کتاب اخلاق دانشگاهیان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به علم اخلاق و همچنین دانشگاهیان و فعالان عرصۀ آموزش و پرورش پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب  اخلاق دانشگاهیان

«فلاسفه در یک تقسیم‌بندی، علم اخلاق را به دو قسمت اخلاق نظری و اخلاق عملی تقسیم کرده‌اند: اخلاق نظری به مطالعهٔ صفات و اعمال اخلاقی و پاسخ به سؤالات و استدلال در مورد خوبی یا بدی اعمال می‌پردازد. اخلاق نظری از مبانی و زیربناهای اخلاق و معیار خوبی و بدی، حسن و قبح ذاتی، مصالح، مفاسد و مسئلهٔ نسبی یا مطلق بودن اخلاق بحث می‌کند و لذا به آن فلسفهٔ اخلاق می‌گویند. اخلاق عملی با علم اخلاق پیوند دارد و مربوط به خود عمل است. در واقع تلاشی عملی برای رسیدن به وضعیت اخلاقی مطلوب و دستیابی به فضایل اخلاقی است. از رنسانس به بعد و با ظهور و گسترش فناوری‌های علمی در عرصه‌های مختلف پزشکی و علوم زیستی، آموزش، ارتباطات، جنگ و تسلیحات نظامی و تجارت، درهم‌ریختگی مرزهای فرهنگی و هویت‌های ملی و ظهور انسان تک‌ساختی، خانواده‌های هسته‌ای، کلان‌شهرها، گسست نسل‌ها، جوامع شبکه‌ای، معنویت‌های سکولار و... انسان امروز را با چالش‌های اخلاقی و مسائل پیچیده‌ای روبرو کرده است.» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
تومان