دانلود و خرید کتاب از حس بد به حس خوب ديويد برنز ترجمه فاطمه سادات میرحبیبی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از حس بد به حس خوب اثر ديويد برنز

کتاب از حس بد به حس خوب

معرفی کتاب از حس بد به حس خوب

کتاب از حس بد به حس خوب نوشتۀ دیوید برنز و ترجمۀ فاطمه سادات میر حبیبی است. این کتاب را انتشارات کتاب درمانی منتشر کرده است.

درباره کتاب از حس بد به حس خوب

کتاب از حس بد به حس خوب درمورد روش نسبتاً جدید درمان افسردگی، اضطراب و دیگر اختلالات است که به آن رفتاردرمانی (CBT) می‌گویند. یکی از دلایل شهرت این کتاب روش‌های مؤثر آن است. برخی گفته‌اند که رفتاردرمانیِ شناختی در مقایسه با درمان با داروهای ضدافسردگی مؤثرتر است. امروزه درمانگرها این روش را به‌عنوان اولین درمان برای افسردگی‌های ملایم و شدید و همچنین اضطراب به کار می‌گیرند. در سال ۱۹۹۴ نتایج بررسی ملی درمورد استفاده از کتاب‌های خودیاری‌گر توسط افراد حرفه‌ای در کار بهداشت روان، در کتاب راهنمای موفق کتاب‌های خودیاری‌گر چاپ شد. در این مطالعه، محققان بررسی کردند که آیا درمانگران برای سرعت‌بخشیدن به روند بهبودی بیمارانشان این کتاب‌ها را به آن‌ها توصیه می‌کنند یا نه. نتیجۀ این نظرسنجی مثبت بود. آن‌ها این کتاب‌ها را برای بیمارانشان مفید می‌دانستند.

خواندن کتاب از حس بد به حس خوب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتاب‌های خودیاری می‌توانند از مخاطبان این کتاب باشند.

درباره دیوید دی. برنز

دیوید دی. برنز در سال ۱۹۴۲ متولد شده است. او روان‌پزشک، شناخت‌درمانگر و استاد بازنشسته در بخش روان‌پزشکی و علوم رفتاری در دانشکدهٔ پزشکی دانشگاه استنفورد و نویسندۀ کتاب‌های پرفروش روان‌شناسی است. برنز از روش رفتاردرمانیِ شناختی که توسط روان‌پزشک مشهور «آرون ت. بک» مطرح شد، بهره می‌برد. او در طول دهۀ ۱۹۸۰ به بهترین نویسندۀ پرفروش تبدیل شد و محبوبیت یافت.

بخشی از کتاب از حس بد به حس خوب

«بسیاری از افراد باور دارند خلقیات بد آن‌ها ناشی از عواملی است که مافوق کنترلشان است. این‌گونه افراد می‌پرسند حالا که نامزدم مرا طرد کرده چگونه می‌توانم احساس خوشحالی داشته باشم؟ زن‌ها همیشه مرا تحقیر می‌کنند یا اینکه می‌پرسند چگونه می‌توانم در مورد خودم احساس خوبی داشته باشم؟ من به‌طور استثنایی فرد موفقی نیستم، یک شغل هیجان‌انگیز ندارم. من فقط یک فرد دون‌پایه و حقیرم. واقعیت این است که بعضی از افراد خلقیات غم‌انگیز خود را به هورمون‌هایشان نسبت می‌دهند برخی دیگر باور دارند که نگرش ناخوشایند آن‌ها ناشی از وقایع دوران کودکی‌شان است که مدت‌هاست فراموش شده و عمیقاً در ضمیر ناخودآگاهشان دفن شده است. برخی از افراد بحث می‌کنند که داشتن احساسات ناخوشایند امری واقع‌بینانه است؛ زیرا زمانی این افراد نوعی بیماری را تجربه کرده‌اند یا اینکه به‌تازگی یک نامیدی شخصی داشته‌اند. افراد دیگر، خلقیات بد خود را به وضعیت جهان مثلاً وضعیت اقتصادی، هوای بد، مالیات‌ها ترافیک و تهدید جنگ نسبت می‌دهند استدلال آن‌ها این است که مصیبت غیرقابل‌اجتناب است.

البته در تمام این باورها حقایقی نهفته است بدون شک احساسات ما متأثر از وقایع خارجی مواد شیمیایی بدنمان ضربه‌های روحی و درگیری‌های ناشی از گذشته است گرچه این تئوری‌ها بر مبنای این عقیده است که احساساتمان، مافوق کنترل ماست اگر بگویید من واقعاً نمی‌توانم در روشی که احساس می‌کنم دخیل باشم فقط خود را قربانی مصیبت‌هایتان خواهید کرد. چون شما می‌توانید روشی را که طبق آن احساس می‌کنید تغییر دهید. اگر می‌خواهید احساس بهتری داشته باشید باید درک کنید که این افکار و نگرش‌های شما هستند نه وقایع تاریخی که احساساتتان را به وجود می‌آورند. می‌توانید بیاموزید که روش فکر کردن، احساس‌کردن و رفتار کردنتان را تغییر دهید. این کار ساده است و اصل بنیادین می‌تواند به شما کمک کند تا زندگی خود را تغییر دهید.»

تمرین های مصاحبه و تشخیص بالینی برای روان شناسان و مشاوران
پرل س. برمن
خودتنظیمی و ذهن آگاهی
وارلیشا گیبز
آموزش مهارت های زندگی؛ خودآگاهی
مجید همتی
درمان شناختی رفتاری اضطراب نوجوانان؛ برنامه مدیریت ترس (کتاب کار)
فیلیپ کندال
غلبه بر اهمال کاری
دنیل والتر
خودشفقتی برای نوجوانان
کارن بلاث
آموزش مهارت های زندگی؛ کنترل خشم
مجید همتی
آموزش مهارت های زندگی؛ تفکر خلاق و تفکر نقاد
مجید همتی
۶۰ راهکار فوری، ساده و قطعی برای مثبت اندیش شدن و رفع عادات منفی بینی و کمال گرایی (در ۳۰ روز)
بهنام محقق
برنامه مصاحبه اختلال اضطرابی DSM-IV؛ نسخه طول عمر
دیوید بارلو
غلبه بر عزت نفس کم
ملانی فنل
کتاب کار درمان وسواس (OCD)
جان اردن
تاب آوری در کودکان
تریش هارپر
آموزش مهارت های زندگی؛ کنترل غرایز
مجید همتی
درمان شناختی رفتاری اضطراب نوجوانان؛ برنامه مدیریت ترس (راهنمای درمانگر)
فیلیپ کندال
تو کله خر هستی
جن سینسرو
عشق به خود
مگان لوگان
روان شناسی خودیار
رابرت داف
داستان های پریان
مایکل کلمن
در نبردهای درونی ات پیروز شو
داریس فوروکس

نظرات کاربران

esmaili
۱۴۰۲/۰۸/۲۶

ای کاش فرمت epub بود/ ب ف

کاربر 7365929
۱۴۰۲/۰۸/۱۴

عالی بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۲۸ صفحه

حجم

۱۳٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۲۸ صفحه

قیمت:
۱۶۶,۰۰۰
تومان