دانلود و خرید کتاب نشخوار فکری الیور کالینز ترجمه آرزو مهران
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نشخوار فکری اثر الیور کالینز

کتاب نشخوار فکری

معرفی کتاب نشخوار فکری

کتاب نشخوار فکری نوشتهٔ الیور کالینز و ترجمهٔ آرزو مهران است و انتشارات اندیشه احسان آن را منتشر کرده است. این کتابْ راهنمای تسلط بر ذهن با افزایش اعتمادبه‌نفس، ازبین‌بردن اضطراب، منفی‌نگری و آشفتگی است.

درباره کتاب نشخوار فکری

فکرکردن خوب است، اما تفکر بیش‌ازحد می‌تواند شما را منزوی کند. کتاب نشخوار فکری شامل تجربیات شخصی الیور کالینز، مطالعات دقیق و بینشی که طی ۱۱ سال گذشته در تعامل با متخصصان سلامت روان داشته‌، جمع‌آوری شده است.

راه‌حل‌هایی که در این کتاب به اشتراک می‌گذارد، اثبات‌شده است. آن‌ها برای نویسنده و ده‌ها نفر دیگر جواب داده‌اند، پس دلیلی ندارد برای شما کار نکند. هدف اصلی کتاب این است که بین تفکرات منطقی و نشخوار فکری تفاوت قائل شوید. با آگاهی و اعتماد به توانایی‌های خود، می‌توانید بر ذهن خود کنترل داشته باشید.

کتاب نشخوار فکری علل رایج نشخوار فکری، سرچشمهٔ آن‌ها و راه‌حل‌های مشخصی را ارائه می‌دهد و از لحاظ علمی شامل ۱۰ فصل پربار است که به شما کمک می‌کند مسیر خود را پیدا کنید و بیش‌ازحد فکر نکنید.

سه فصل اول «نشخوار فکری» را برای شما تعریف می‌کند. به تمام سؤالاتی که در مورد دامنهٔ تفکر دارید، پاسخ می‌دهد و نحوهٔ کار ذهن را به شما می‌آموزد. همچنین رابطهٔ بین استرس، اضطراب و افسردگی و نشخوار فکری را هم توضیح داده‌ است.

در فصل چهار، به شما می‌آموزد که بیش‌ازحد فکر نکنید. این فصل، بخش کلیدی مرحلهٔ درمان نشخوار فکری است. لحظه‌ای که نشخوار فکری را در خودتان شناسایی کنید، یعنی نصف راه درمان را پیش برده‌اید.

در فصل پنجم، توضیح می‌دهد که چرا باید عوامل نشخوار فکری را حذف کنید. در ادامه به برخی از دلایل خطرناک‌بودن نشخوار فکری می‌پردازد و برخی از روش‌های آشکارسازی آن را با جزئیات بیان می‌کند.

در فصل ششم، چهار تکنیک معرفی کرده که بیشتر از همه در غلبه بر نشخوار فکری مفید است. چهار فصل آخر، هریک از این تکنیک‌ها را توضیح می‌دهد و می‌گوید که چگونه می‌توانید برای تأثیرگذاری حداکثری، آن‌ها را به کار بگیرید.

خواندن کتاب نشخوار فکری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند از دست نشخوارهای فکری خود خلاص شوند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نشخوار فکری

«تعریف نشخوار فکری آسان است. نکتهٔ مهم تفکر، یافتن راه‌حل و ترسیم استراتژی‌های جدید است. افکار ما نوعی خودارزیابی یا ابزاری برای مدیریت احساساتمان است، اما وقتی تفکر، این خصوصیات را از دست بدهد، تبدیل به نشخوار فکری می‌شود. شاید به این دلیل که ذهنتان خیلی طولانی روی یک چیز تمرکز کرده یا خیلی مرتب آن را مرور می‌کند.

من به‌عنوان فردی که درگیر نشخوار فکری بودم، می‌دانم که چقدر در مورد چیزهایی که مهم نبودند، صحبت کردم. صبح بیدار می‌شدم و وقت خود را صرف فکر کردن در مورد اتفاقات چند هفتهٔ پیش می‌کردم. نه به این دلیل که هنوز اثرات آن باقی مانده بود، بلکه می‌خواستم از اتفاقات مشابه جلوگیری کنم. بدون دلیل در مورد آن‌ها صحبت می‌کردم. فقط می‌خواستم این صحنه‌ها را در ذهن خود تکرار کنم، آن‌قدر که دیگر بد به نظر می‌رسیدند. هرچه بدتر می‌شدند، بیش‌تر به آن می‌پرداختم تا این‌که مرور هفته‌های گذشته، حال و هوای آن روزم را خراب می‌کرد.

نشخوار فکری تابع زمان نیست. وقتی که افکار خاصی را به دلایل غلط مدتی طولانی در ذهن خود نگه دارید، یعنی درگیر نشخوار فکری هستید. مثلاً اگر روزها یک خاطره را در ذهن خود مرور کنید و آن را به‌عنوان یک درس و عبرت ببینید، نشخوار فکری نیست. اگر ذهنتان روی یک مشکل خاص مانده و برای ایجاد راه‌حل‌های احتمالی بیش‌تر فکر می‌کند، نشخوار فکری نیست. بنابراین، برای این‌که یک فکر یا گروهی از افکار جزو نشخوار فکری باشند، باید افکار و دلایل نادرستی برای ایجاد آن‌ها وجود داشته باشند. حتی ممکن است افکار درست باشند، ولی دلایل ایجاد آن‌ها غلط باشند. مشخص‌ترین ویژگی افکار غلط، این است که به‌دنبال یافتن راه‌حل نیستند. آن‌ها فقط به مشکلات می‌پردازند و به راه‌حل‌های ممکن فکر نمی‌کنند.

آیا فکر کردن خوب است؟ هم بله و هم خیر! تفکر برای بهبود خود و کشف راه‌حل‌های منطقی ضروری است، اما وقتی به‌جای این‌که وسیله‌ای برای رسیدن به هدف باشد تبدیل به خود هدف شود (که منجر به بروز احساسات منفی می‌شود)، سودمندی خود را از دست می‌دهد و برایتان مشکل‌ساز می‌شود. نشخوار فکری، شما را وادار می‌کند تا روی جزئیات ریز، آن‌قدر تمرکز کنید تا خیلی بزرگ به نظر برسند و بتوانید از پس آن برآیید. ممکن است نکات خیلی مهمی نباشند، اما چون مدت زیادی را روی آن‌ها تمرکز کرده‌اید، در ذهنتان بزرگ شده‌اند و بر توانایی‌تان در کنترل آن‌ها غلبه کرده‌اند.»


نظرات کاربران

Mohammad hossien
۱۴۰۲/۰۸/۱۶

یادمه شبا که خوابم نمی‌برد ، از فکر کردن ، همش به ذهنم میگفتم خفه شو 😂 😐 تا ساکت بشه ، بین خفه شو ها خوابم میبرد بخش ساده زیستی رو به نظرم اشتباه توضیح داده نظرم درباره این کتاب اینه این

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

حجم

۱۳۹٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۳۲ صفحه

قیمت:
۴۵,۶۰۰
تومان