دانلود و خرید کتاب افسردگی نهفته مارگارت رابینسون رادرفورد ترجمه زبیده سیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب افسردگی نهفته اثر مارگارت رابینسون رادرفورد

کتاب افسردگی نهفته

معرفی کتاب افسردگی نهفته

کتاب الکترونیکی افسردگی نهفته نوشتۀ مارگارت رابینسون رادرفورد و ترجمۀ زبیده سیری است و انتشارات آقائی آن را منتشر کرده است. کتاب افسردگی نهفته، به بررسی مسئلۀ کمال‌طلبی در افراد پرداخته و راهکارهایی برای رهایی از آن ارائه داده است.

درباره کتاب افسردگی نهفته

خودتان را می‌کشید تا کارها را به‌ بهترین شکل انجام دهید؟ کارهای نصفه‌نیمه اعصابتان را خرد می‌کند؟ هر چیزی، اگر عالی نباشد، آزارتان خواهد داد؟ صدای منتقد و سرزنشگر درونتان هرگز دست از سرتان برنمی‌دارد؟ بابت کوچک‌ترین اشتباهات ساعت‌ها خودخوری می‌کنید و از دستاوردهایتان آن‌چنان که باید، لذت نمی‌برید؟

دکتر مارگارت رادرفورد، متخصص روان‌شناسی بالینی، می‌گوید کمال‌طلبیِ ناسالم آن‌قدر پیش می‌رود که خیلی پنهان و بی‌سروصدا صاحبش را دچار افسردگی می‌کند. بعید نیست با ساختن یک زندگی زیبا و بی‌نقص، ظاهرتان را حفظ کرده باشید، به‌نحوی‌که موفق و مشغول به نظر برسید. درعین‌حال ندایی در درونتان می‌گوید مشکلی وجود دارد؛ اما آن را نشنیده می‌گیرید. با خود انتقادی و شرمساری دائمی عجین شده‌اید و ابراز عواطفی چون ترس، خشم، فقدان یا اندوه برایتان عذاب‌آور است. می‌دانید که یک جای کار می‌لنگد اما نمی‌دانید دقیقاً کجا؛ فقط احساس می‌کنید در دام افتاده‌اید و تنها هستید.

به کمک کتاب افسردگی نهفته و راهنمایی‌های دلسوزانهٔ دکتر مارگارت رادرفورد، فرایند درک کمال‌طلبی‌تان را آغاز خواهید کرد و در ادامه با شناسایی باورهای مخرب و ارتباط با احساساتی که برای طولانی‌مدت سرکوب شده‌اند، تغییر چشمگیری در زندگی خود ایجاد خواهید کرد.

خواندن کتاب افسردگی نهفته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به موضوعات روان‌شناسی فردی مناسب است.

بخشی از کتاب افسردگی نهفته

«یکشنبهٔ زیبای دیگر در آوریل، ۲۰۱۴ رسیده بود من مطلب هفتگـی وبلاگـم را آماده می‌کردم، به بیماران و راه‌های درمان متفاوت بهبودي آنها را با افرادی که علائم بالینی افسردگی را در خود دارند، فکر می‌کردم. تصمیم گـرفتم در مطلب آن روز، کسی را توصیف کنم که در ظاهر همه چیز دارد وزندگی بی‌نقصی دارد، امـا چهرهٔ واقعــی خــودش را زیر نقاب کمال‌طلبی، پنهــان کــرده اســت. در آن مطلب، تشریح کردم که حتی ممکن است زندگی‌هایی که کامل وبی نقص به نظـر می‌رسند هم، نقص‌ها و کمبودهایی داشته باشند. سعی کردم اشارهٔ کوتاهی هـم به مسیرهاي درمان کمال‌طلبی هم کنم. عنوان مطلب این بود: ( آیا فکر می کنید به افسردگی کاملاً نهفته دچارید؟) یک سالی می‌شد که وبلاگ نویسی می‌کردم و در بهترین حالت، مطالب پنجاه بـار به اشتراك گذاشته می‌شدند. تا پایان آن شنبه، بیش از هزار و پانصد بار این مطلب را به اشتراك گذاشته شد. مطلب، به سرعت در فضاي مجازي دست بـه دسـت می‌شد. من موفق شده بودم که یک عصب عاطفی را تحریک کنم! به راسـتی چنـد نفـر گرفتار چنین تنش‌هایی بودند؟ چهار سال را صرف مطالعه و تحقیق راجع به کمـال طلبـی و افسردگی کـردم و بـا متخصص‌های ایـن رشته، صـحبت کـردم و ازآن ها،راهنمایی گرفتم. با بیش از پنجاه داوطلب، مصاحبه کردم که غالباً بعد از خواندن مطلبی که راجع به افسردگی کاملاً نهفتـه بـه اشـتراك گذاشـته بـودم، پذیرفتند کـه داوطلبانه دردهـا و دغدغه‌هایشان را روایـت کننـد تـا دیگـران بتواننـد از آن بهـره ببرند...»

نظرات کاربران

کاربر 8474541
۱۴۰۳/۰۳/۲۳

ممنونم از انتشارات آقائی کتاب خوبیه توصیه میکنم مطالعه کنید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۱ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۲۴۱ صفحه

قیمت:
۴۷,۷۰۰
تومان