دانلود و خرید کتاب ده قدم تا نشاط دیوید برنز ترجمه مهدی قراچه داغی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ده قدم تا نشاط اثر دیوید برنز

کتاب ده قدم تا نشاط

نویسنده:دیوید برنز
انتشارات:نشر آسیم
امتیاز:
۳.۳از ۲۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ده قدم تا نشاط

کتاب ده قدم تا نشاط نوشته دکتر دیوید برنز است با ترجمه مهدی قراچه‌داغی است. این کتاب راهنمای فنون رهایی از افسردگی و تقویت عزت نفس است. 

درباره کتاب ده قدم تا نشاط

هدف‌های ده قدم تا نشاط هم عملی و هم معنوی است. در زمینه عملی می‌خواهد در زندگی خود به نشاط بیشتری برسید. می‌خواهد به احساس خلاقیت بیشتری برسید، می‌خواهد اثربخش‌تر شوید و به دیگران نزدیک‌تر شوید. می‌خواهد خود را باور کنید و بار دیگر به این نتیجه برسید که زندگی می‌تواند جالب و هیجان‌انگیز باشد. شیوه‌های مورد استفاده در این کتاب متکی به شناخت‌درمانی است. شناخت در واقع معنای اندیشه را می‌رساند. شناخت‌درمانی مبتنی بر این باور است که اندیشه‌ها و نگرشهای‌تان تأثیر قدرتمندی بر روحیه شما دارند. وقتی روحیه‌تان ضعیف است و احساس افسردگی می‌کنید، تقریبا همیشه پیام‌های منفی را به خود مخابره می‌کنید و نسبت به امور نگاه بدبینانه دارید. آنچه متوجه نیستید این است که همین افکار منفی در واقع مسبب روحیه بد شما هستند. وقتی این افکار منفی را تغییر می‌دهید، احساستان همراه با آن تغییر می‌کند.

خواندن کتاب ده قدم تا نشاط را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به زندگی با نشاط پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب ده قدم تا نشاط

هم‌اکنون می‌خواهم سه آزمون ارزیابی خود را تکمیل کنید. این سه آزمون عبارتند از: «برگه سنجش افسردگی برنز»، «برگه تشخیص اضطراب برنز» و «پرسشنامه رضایت از رابطه با دیگران». «برگه سنجش افسردگی برنز»، احساس اندوه، یأس، نومیدی و خودکم‌بینی اشخاص را اندازه می‌گیرد. «برگه تشخیصِ اضطراب برنز»، احساسِ نگرانی و عصبیت را اندازه‌گیری می‌کند. «پرسشنامه رضایت از رابطه با دیگران»، میزانِ احساس نزدیک‌بودن شما به دیگران را مشخص می‌سازد. دستورالعمل محاسبه امتیازات آزمونها به شما کمک می‌کند تا امتیازات خود را تفسیر نمایید.

هرگاه از مرحله‌ای به مرحله بعدی می‌روید از شما می‌خواهم که این سه آزمون را تکمیل کنید. این‌گونه فرصتی فراهم می‌آید تا سیر پیشرفت خود را اندازه بگیرید. وقتِ چندانی نمی‌گیرد. وقتی به این آزمونها عادت کنید می‌توانید هرکدام را در مدت چند دقیقه تکمیل نمایید. باید دست‌کم هفته‌ای یک بار آزمونها را تکمیل کنید، اما اگر می‌خواهید با سرعت بیشتری حرکت کنید می‌توانید تعداد آزمونها را افزایش دهید.

معرفی نویسنده
دیوید برنز

دیوید برنز نویسنده‌ی پرفروش آمریکایی و استاد بالینی روان‌پزشکی و علوم رفتاری در دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه استنفورد است. او همچنین به عنوان محقق مدعو در دانشکده‌ی پزشکی هاروارد و سرپرست بخش روانپزشکی در مرکز پزشکی پرسبیتریان/ دانشگاه پنسیلوانیا در فیلادلفیا خدمت کرده است. فعالیت‌های او به طور عمده در توسعه‌ی شناخت‌درمانی نقش مهمی ایفا کرده‌اند.

نظرات کاربران

طهماسب.
۱۳۹۹/۰۵/۲۷

فقط یه جمله. واقعا بی نظیر هست

sm
۱۴۰۰/۰۶/۱۸

عالی بود عالی زندگیمو نجات داد

احسان
۱۴۰۲/۰۳/۰۱

کتاب بدی نیست ولی باید حتما تمارینش رو با ممارست و دقت حل کنید تا تاثیرش رو ببینید

کاربر ۲۱۶۱۹۶۸
۱۳۹۹/۰۵/۲۹

یعنی چی کتاب ناقص دریافت شده است؟من نمیتونم بخونم😡

milad
۱۳۹۹/۱۰/۱۹

خود کتاب رو نمیشه خرید؟منظورم اینه که کتاب بیاد دره خونه

Puyan Naseh
۱۳۹۹/۱۲/۱۵

من در خونه کتابشو دارم و اینجا نخریدم ولی نظر دادن😂😂😂

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۱)
تنها یک نفر در این دنیا می‌تواند شما را افسرده، مضطرب یا خشمگین کند، و آن یک نفر خودِ شما هستید. این عقیده می‌تواند زندگی شما را متحول سازد.
احسان
خود اتفاقات مهم نیستند. مهم برداشتی است که ما از این اتفاقات داریم.
mohammad reza b.
تنها یک نفر در این دنیا می‌تواند شما را افسرده، مضطرب یا خشمگین کند، و آن یک نفر خودِ شما هستید.
mohammad reza b.
خود اتفاقات مهم نیستند. مهم برداشتی است که ما از این اتفاقات داریم.
mohammad reza b.
به لحاظی شاید بتوان گفت که افسردگی احساسی بدتر از ابتلا به سرطان را به انسان می‌دهد زیرا اغلب بیماران سرطانی امیدوار هستند و از عزت‌نفس خوبی نیز برخوردار می‌باشند.
محمد جواد اخباری
می‌گفت با تکمیل کردن این فهرست حالش بسیار بهتر شده است، زیرا حالا خود را به طرزی کاملا متفاوت ارزیابی کرده بود. می‌گفت با آنکه واقعیات زندگیش تغییری نکرده‌اند، افسردگیش از میان رفته است. می‌گفت حالا به نظرش می‌رسد که اگر خود را انسانی با عیب و نقص در نظر بگیرد می‌تواند صادقانه درباره بسیاری از مسایلش حرف بزند و آنها را بپذیرد. به این نتیجه رسیده بود نیازی نیست که خود را انسان بی‌ارزشی در نظر بگیرد. بعد از آن جوشوا درشرایط بسیار بهتری قرار گرفت و در کار و زندگی خصوصی‌اش به موفقیت رسید.
مامانِ کتابخون
احساسات منفی از گونه افسردگی، اضطراب و خشم ناشی از حوادث ناخوشایند نبوده، بلکه ناشی از اندیشه شما درباره آن حوادث است.
mohammad reza b.
به نظر می‌رسد که بعضیها این نکته ساده را درک نمی‌کنند. مرتب در مقام گله و شکایت هستند. خود را قربانیان شرایط غیرمنصفانه می‌دانند و منفعلانه مترصد کسی هستند که از راه برسد و مسایل آنها را حل و فصل کند. با کمال تأسف این اشخاص با این رویه به‌جایی نمی‌رسند. سالها می‌گذرد و هم‌چنان ناراحت و نگون‌بخت و مترصد عدالت یا معجزه‌ای که زندگیشان را متحوّل سازد باقی می‌مانند.
مامانِ کتابخون
یکی از مهمترین عوامل مؤثر در بهبودی، بدون توجه به سن، جنسیت، یا نژاد، تمایل به کمک‌کردن به خویشتن است.
mohammad reza b.
می‌خواهم خود را باور کنید و بار دیگر به این نتیجه برسید که زندگی می‌تواند جالب و هیجان‌انگیز باشد.
bud

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان