دانلود و خرید کتاب کوروش پسر ماندانا ولی محمد روستا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کوروش پسر ماندانا اثر ولی محمد روستا

کتاب کوروش پسر ماندانا

انتشارات:نشر تیرگان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۵از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کوروش پسر ماندانا

کتاب کوروش پسر ماندانا نوشتۀ ولی محمد روستا است. این کتاب را نشر تیرگان منتشر کرده است.

درباره کتاب کوروش پسر ماندانا

در کتاب کوروش پسر ماندانا، زندگی و فرمانروایی کوروش تا زمان مرگ به تصویر کشیده می‌شود. چگونگی به پادشاهی رسیدن کوروش، جنگ‌ها و پیروزی‌ها و شکست‌های این پادشاه بزرگ از جمله موضوعاتی است که خواننده را به‌سمت خود جذب می‌کند. کوروش راه‌ورسم تازه‌ای در فرمانروایی پیش گرفت و انسانیت را از بن‌بست ظلم و تجاوز رها ساخت. او این ندا را در عالم داد و الگوی یک فرمانروایی نو را بر مبنای اخلاق و عدالت و مساوات به دنیا عرضه کرد.

خواندن کتاب کوروش پسر ماندانا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتاب‌های تاریخی کهن می‌توانند از مخاطبان این کتاب باشند.

بخشی از کتاب کوروش پسر ماندانا

««دیا اکو» بنیان‌گذار پادشاهی، ماد دهقانی باتدبیر و اندیشمند بود که رفتار و کرداری نیک داشت مردم در کارها و اختلافات خود به وی مراجعه می‌کردند و عاقبت مردم قبیله او را به‌عنوان پیشوا و بزرگ خود انتخاب نمودند. دیا اکو مشکلات پیش برای سایر قبایل ماد را نیز به دلیل عدالت‌خواهی و حسن شهرت خویش برطرف می‌نمود سرانجام سران سایر قبایل ماد در نشستی که در همدان داشتند او را به‌عنوان فرمانروای تمامی قوم ماد انتخاب نمودند.

دیا اکو که مردی عدالت‌خواه و باتدبیر بود، افرادی را به‌عنوان نگهبان و پاسدار تربیت نموده و حفاظت شهر همدان که مرکز فرمانروایی او به‌حساب می‌آمد و سرتاسر سرزمین ماد را به آنان سپرد. او مردی دوراندیش بود و به‌خاطر درامان‌ماندن از غارتگری‌های آشوریان که مردمانی جنگجو و بی‌رحم بودند، با آنان صلح نمود و پیمانی با آنان بست که همه‌ساله خراج‌گزار آنان باشد.

پس از مرگ دیا اکو فرزندش «فرورتیش» جانشین او شد، او تلاش زیادی نمود که قوم ماد را از سلطهٔ آشور برهاند. بر همین اساس به سرزمین آشور حمله نمود؛ اما سپاه ماد که بیش‌تر آموزش چریکی داشتند تاب مقاومت در برابر قشون ورزیدهٔ آشور را نیاورده و در جنگ مغلوب شدند. فرورتیش در این جنگ کشته و پسرش «هووخشتره» جانشین او شد. او از شکست در برابر آشور درس عبرت گرفت و با تمام توان خویش به تربیت قشون منظم پرداخت طوایف گوناگون آریایی که تا این زمان استقلال کامل داشتند با او متحد شدند از آن جمله پارسیان تلاش مداوم و پیگیر هووخشتره توانست امپراتوری نوپای ماد را به عظمت برساند.

در زمان هووخشتره حکومت ماد در صحنهٔ جهانی آن روز عظمتی یافته بود تا بدان حد که پادشاه کشور لودیه دختر خویش را به ازدواج «آستیاک» پسر هووخشتره که ولیعهد ماد بود، درآورد.

دولت آشور پس از مرگ آشور بانی پال دچار هرج‌ومرج شد. هووخشتره با کوروش پادشاه پارس که تابع او بود، روابط خوبی برقرار نمود و کمبوجیه فرزند او را به دامادی خویش پذیرفت.»

نظرات کاربران

آرش
۱۴۰۲/۰۴/۰۶

این کتاب تاریخ ما را به شکل رمان روایت کرده است. این کتاب برای همه، به خصوص نوجوانان و جوانان بسیار مفید است. زیرا در قالب رمانی جذاب، جوانان رو با تاریخ ایران آشنا میکند.

adonis
۱۴۰۲/۰۴/۰۵

بعد از خوندن کتاب الکتریکی، چاپیشم از نشر تیرگان خریدم. خیلی دوست داشتم.

کاربر 6332129
۱۴۰۲/۰۲/۰۲

به عنوان یه آشنایی با کوروش و یه قسمتی از حکومت هخامنشیان، کتاب خوبی بود.

کاربر 5704410
۱۴۰۲/۱۱/۱۵

عالی ، حتما بخونید.

کاربر 7847799
۱۴۰۲/۱۰/۱۸

بسیار بد بود😡

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
۲۲,۵۰۰
۵۰%
تومان