دانلود و خرید کتاب به جهنم و جاهای دیگر مادلین آلبرایت ترجمه علی مجتهدزاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب به جهنم و جاهای دیگر اثر مادلین آلبرایت

کتاب به جهنم و جاهای دیگر

معرفی کتاب به جهنم و جاهای دیگر

کتاب به جهنم و جاهای دیگر نوشتهٔ مادلین آلبرایت و ترجمهٔ علی مجتهدزاده است. بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. نام دیگر این اثر «دفترچهٔ خاطرات قرن بیست‌ویکم» است.

درباره کتاب به جهنم و جاهای دیگر

در سال ۲۰۰۱، هنگامی که مادلین آلبرایت به‌عنوان اولین زن وزیر خارجهٔ آمریکا در حال ترک دفتر بود، مصاحبه‌کنندگان از او پرسیدند که چگونه می‌خواهد به یاد آورده شود. او پاسخ داد که نمی‌خواهد به یاد آورده شود. کتاب به جهنم و جاهای دیگر حاوی خاطرات فاش‌کننده، خنده‌دار و الهام‌بخشِ نویسندهٔ پرفروش نیویورک‌تایمز و وزیر امور خارجهٔ سابق، مادلین آلبرایت، است. او از جملهٔ پرخدمت‌ترین و خستگی‌ناپذیرترین کارمندان دولت در جهان بوده است. او در این کتاب درمورد چالش ادامهٔ کار بسیار فراتر از سن طبیعی بازنشستگی می‌گوید. عنوان بخش‌هایی از این کتاب عبارت است از «دموکرات با d کوچک»، «ماجرای بروکسل و ماهیچه»، «رئیس‌جمهور ۲۰۰۸»، «چیزهای نادیده» و «دفتر خاطرات روزانهٔ روژنا اسپیگلووا».

خواندن کتاب به جهنم و جاهای دیگر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران خاطرات پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب به جهنم و جاهای دیگر

«هفتهٔ اول ماه مه ۲۰۱۵ بود و من هم در راه دفتر که یکدفعه شکمم پیامی اضطراری به مغزم فرستاد و تهوع و سرگیجه‌ای گرفتم که بیا و تماشا کن. درد به قفسهٔ سینه‌ام پنجه می‌کشید و یکبند از خودم می‌پرسیدم چه شده ولی توانستم به بیمارستان برسم و البته آن‌چنان هم نترسیده بودم. به نظر قلبم هنوز سالم بود و همین وجود درد نشان می‌داد که جان به‌در خواهم برد. مرا بردند و توی اتاقی خواباندند و پزشکی آمد و با دل آسوده و خیال راحت به همه‌جایم سیخونک زد و آرامش او مرا هم آرام کرد. بعد که از کارش فارغ شد، نشست و با همان راحتی گفت: «به‌گمانم کیسهٔ صفرا مشکل پیدا کرده.»

یعنی چه؟ من اصلاً نمی‌دانستم کیسهٔ صفرا به چه کاری می‌آید و وقتی این را گفت با خودم خیال کردم لابد سه تکه شده. بعدتر به من گفتند یک چیزی است زیر کبد که زهراب تویش جمع می‌شود و این را در مواقع لزوم برای گوارش چربی از خودش ترشح می‌کند. مشکل از وقتی شروع می‌شود که این زهراب زیاد باشد و سخت شود و راه ترشح بند بیاید. خوبی‌اش این بود که بدون کیسهٔ صفرا هم می‌شد زندگی کرد و این عضو مثل کارمند دولتی است که بعد از پایان کار دولت، می‌نشیند توی خانه و فوتبال تماشا می‌کند. اول کار مشکلی نیست ولی وقتی کار بیخ پیدا بکند دیگر چاره‌ای نیست جز اینکه کیسهٔ صفرا را دربیاورند و تمام.»

نظرات کاربران

مترجم بهادر قریشی
۱۴۰۲/۰۱/۰۳

کتاب فوق‌العاده زیبایی هست، و مناسب مطالعه قشر اساتید دانشگاه و مدیران کشوری و لشگری ایران می‌باشد، که این گوهر ارزشمند را مطالعه کنند. کتاب فوق‌العاده ترجمه زیبا و دقیقی دارد، و فهمیدم که ایشان ریشه یهودی دارد و از خاطرات

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۳۲ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۳۲ صفحه

قیمت:
۱۷۶,۰۰۰
تومان