دانلود و خرید کتاب صدای سکوت دین رابینز ترجمه میترا شاطری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صدای سکوت اثر دین رابینز

کتاب صدای سکوت

معرفی کتاب صدای سکوت

کتاب صدای سکوت نوشتهٔ دین رابینز و ترجمهٔ میترا شاطری است. موسسه انتشاراتی فلسفه این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر کوشیده به این پرسش پاسخ دهد که چگونه می‌توانیم اعتمادبه‌نفس خود را افزایش دهیم و با وجود تنهایی شاد باشیم.

درباره کتاب صدای سکوت

کتاب صدای سکوت به موضوعاتی مانند پذیرش خود، عزت‌نفس و چگونگی بهبود آن، اضطراب اجتماعی و کم‌رویی، صلح و آرامش درونی پرداخته و نیز به موضوع یافتن خودِ واقعی در سایهٔ تنهایی و دستیابی به درک و خودشناسی پیش از آغاز رابطه‌های جدید اشاره داشته است. نویسنده با شیوه‌ای ظریف و رویکردی جدید به مقولاتی مانند «تنهایی»، «خودخواهی» و «خودمهربانی» می‌پردازد و از آن‌ها به‌عنوان موضوعاتی سودمند یاد می‌کند؛ درحالی‌که بررسی تنهایی ابزاری است برای خارق‌العاده‌بودن، خودخواهی سالم یا شفقت و مهربانی با خود به‌عنوان عنصر گمشدهٔ جامعه خواننده را وارد چالش ذهنی جدیدی می‌کند. بررسی چنین مقولاتی با این رویکرد انسان را به‌عنوان گونه‌ای اجتماعی وارد دنیای فانتزی و شخصی جدیدی می‌کند که نویسنده آن را به ورود به لانهٔ خرگوش سفید می‌نامد و اشاره به داستان مشهور «آلیس در سرزمین عجایب» داشته و مقولهٔ تنهایی را به سرزمینی تشبیه کرده است که انسان را به کشف بهترین نسخه از خودش سوق می‌دهد.

این کتاب موضوعات پیچیدهٔ روان‌شناسی و فلسفی را به‌شکلی روان و قابل‌فهم بیان کرده است. این کتاب با محتوایی روان و به‌دور از تکلف به بیان و انتقال مفاهیم مربوط به موضوعات دارای پیچیدگی فلسفی و مطالب سنگین روان‌شناسی در راستای بهبود کیفیت زندگی پرداخته است. بنا بر باور صاحب‌نظران روش نگارش این کتاب را می‌توان نقطهٔ قوت آن دانست؛ به‌طوری‌که در حین مطالعه، با جریان روایت کتاب همراه می‌شوید.

خواندن کتاب صدای سکوت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره دین رابینز

دین وینچستر رابینز نویسندهٔ کتاب «صدای سکوت» محقق رشد شخصیت، هوش اجتماعی و روان‌شناسی است. او سعی کرده در کتاب‌هایش موضوعاتی را پوشش دهد که در زندگی روزمره کارآمد و مفید است. او معتقد است برای اینکه زندگی را به ماجراجویی شگفت‌انگیزی تبدیل کنیم و از حالت ایستایی و انفعال خارج شویم، ابتدا باید از خویشتن آغاز کنیم و حال خود را بهبود ببخشیم. ردپای این اعتقاد در قالب یک قاعدهٔ کلی در بیشتر تألیفات او مشهود است. از جمله تألیفات شاخص دین رابینز می‌توان به کتاب‌های «چگونگی دوری از اهمال‌کاری و خلق عادت‌های برنده»، «۳ داستان کوتاه برای قهرمان کوچک»، «افسانهٔ خودت باش»، «من نمی‌ترسم»، «عادت‌های مثبت و مدیریت زمان» و «صدای سکوت» اشاره کرد.

بخش‌هایی از کتاب صدای سکوت

«چه قدر خوب بود اگر با عزت نفس کامل متولد می‌شدیم؛ ولی ما این‌گونه به دنیا نمی‌آییم. عزت نفس مسیری است که از موفقیت‌ها، شکست‌ها، خودانتقادی و تفکرات مثبت و منفی موجود عبور می‌کند؛ مانند سفری که در آن مقصد مهم نیست و آنچه اهمیت دارد مسیر است.

عزت نفس ما تصادفی تکامل نمی‌یابد بلکه با دنبال کردن مسیرهای زندگی که گاهی به شکست منتهی می‌شوند و به‌واسطهٔ پذیرش آن شکست‌ها کامل می‌شود و رشد و تکامل ما را به دنبال خواهد داشت. موضوع اصلی این کتاب عزت نفس و اعتماد به خویشتن است. باهم خواهیم دید که با به‌کارگیری پیشنهادها و تکنیک‌هایی که برای من نیز مؤثر و ارزشمند هستند چگونه می‌توان این خصوصیات را ارتقاء بخشید. ایجاد عزت نفس راهی است که ما را به سوی بهترین نسخه از خودمان سوق می‌دهد. خودباوری و خودکارآمدی تنها موضوعات مهم این کتاب نیستند بلکه من معتقدم فردی که نسبت به خودش اعتماد کامل دارد می‌تواند ارزش تنهایی را نیز درک کند. از این رو عنوان این کتاب بی‌هدف انتخاب نشده است.

تنهایی موضوع دیگری است که در بخش دوم به آن خواهیم پرداخت. از دیدگاه من تنهایی بهایی است که برای خارق‌العاده بودن می‌پردازیم. ارج نهادن به تنهایی و دانش همزیستی با آن ویژگی‌هایی هستند که افراد معدودی آن‌ها را در اختیار دارند زیرا تنهایی برای همه وحشت‌آور است، انسان‌های زیادی برای اینکه در طول زندگی تنها نمانند در نهایت به هر نوع ارتباطی رضایت می‌دهند اما درک تنهایی به‌معنای توانایی درک صدای سکوت است؛ صدایی که وقتی می‌شنوید شما را با خود همراه می‌کند.

سؤالی که به‌خودی‌خود مطرح می‌شود این است: آیا تنهایی مانند هیولایی ترسناک است که باید از آن فرار کرد یا سفری به‌سوی خودآگاهی است؟

در این کتاب به ماهیت عزت نفس، چگونگی نحوهٔ ایجاد یا ارتقاء آن، تکنیک‌ها و نکاتی برای تغییر نگرش نسبت به خود و موضوع بسیار ظریف تنهایی پرداخته شده است. همچنین اهمیت تأثیرگذاری آن بر زندگی بررسی خواهد شد.

دو موضوع عزت نفس و تنهایی را بنابر دلایلی ویژه به یکدیگر ارتباط دادم چرا که معتقدم این دو مفهوم با هم همگامند و فردی که به خود مطمئن است نه‌تنها به‌هیچ‌وجه از تنهایی هراسی ندارد، بلکه این قابلیت را دارد که در خلوت خود به آسایش و آرامش برسد؛ همان‌طور که این مسائل در مورد خود من نیز صادق است.

من چه کسی هستم؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

حجم

۸۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۰۶ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان