دانلود و خرید کتاب حاجی بابای انگلیسی، حاجی بابای ایرانی محمدرضا جوادی یگانه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حاجی بابای انگلیسی، حاجی بابای ایرانی اثر محمدرضا جوادی یگانه

کتاب حاجی بابای انگلیسی، حاجی بابای ایرانی

معرفی کتاب حاجی بابای انگلیسی، حاجی بابای ایرانی

کتاب حاجی بابای انگلیسی، حاجی بابای ایرانی نوشتهٔ محمدرضا جوادی یگانه و سعیده زادقناد است. انتشارات دانشگاه تهران این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب حاجی بابای انگلیسی، حاجی بابای ایرانی

کتاب حاجی بابای انگلیسی، حاجی بابای ایرانی دربارهٔ «جیمز موریه» و نگارش رمان «حاجی‌بابای اصفهانی» سخن گفته است. این کتاب در ادامه به خلاصۀ تحلیلی رمان حاجی‌بابا، بررسی ترجمۀ حاجی‌بابا، افزوده‌های «میرزاحبیب» بر ترجمۀ موریه و سرانجام علت‌های پذیرش و گسترش تصویر حاجی‌بابا نزد ایرانیان پرداخته است. این رمان شرح احوالات دلاک‌زادهٔ ادب‌آموخته‌ای از اهالی اصفهان است که در جوانی به خدمت یک تاجر ترک درآمده و پس از ماجراهایی طولانی به دربار قاجار راه می‌یابد. کتابْ گزارشی از فساد اداری و شرایط اجتماعی این دوره به‌دست می‌دهد. جیمز موریه ۴ سال بعد کتاب دیگری ذیل عنوان حاجی‌بابا در لندن منتشر سکرد که قسمت دوم همین کتاب است.

رمان «سرگذشت حاجی‌بابای اصفهانی» در سال ۱۸۲۴ میلادی در لندن منتشر شد. این رمان به انتقاد از آداب‌و‌رسوم ایرانیان می‌پردازد. نویسندهٔ کتاب، جیمز موریه، مأمور سیاسی دولت انگلستان در دوران سلطنت فتحعلی‌شاه بوده است. او در مقدمهٔ کتاب نوشته که این کتاب شرح زندگی فردی است که به‌دست او سپرده شده و او تنها آن را به انگلیسی ترجمه کرده‌ ست، اما اعتقاد بر آن است که نویسنده این رمان خود اوست.

مؤسسهٔ انتشارات دانشگاه تهران بر انتشار کتاب‌های آکادمیک تمرکز دارد. این مؤسسه از سال ۱۳۲۵ کار خود را به طور مستقل آغاز کرده است. دکتر پرویز ناتل خانلری آغازگر فعالیت این انتشارات بود. پس از دکتر خانلری، شادروان دکتر ذبیح‌الله صفا با یاری دکتر حسین مینوچهر مدیریت توسعهٔ انتشارات را بر عهده گرفتند.

انتشارات دانشگاه تهران زیر نظر مدیریت ادارهٔ کل خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه تهران اداره می‌شوند. انتشارات دانشگاه تهران، نخستین‌بار با این آرمان پدید آمد که پاسخگوی نیاز دانشجویان باشد، اما به‌مرور نیازهایی فراتر از نیاز نخستین نمودار شدند. در مرحلهٔ اول اساتید نیازمند آن بودند تا با گسترش کمی و کیفی دانشگاه، از آخرین داده‌های علمی برخوردار شوند. پس از اینکه که دانشگاه تهران، مؤلفان بزرگ و سرشناس را جذب برنامه‌های آموزشی خود کرد، انتشارات دانشگاه تهران چاپ و انتشار آثار آنان را نیز در زمرهٔ وظایف خود قرار داد. این رویه تا آنجا ادامه داشت که بندی از اساسنامه به آن اختصاص یافت؛ با این مفهوم که انتشارات دانشگاه تهران خود را ملزم به چاپ متون و آثار فرهنگی ایران‌زمین کرده است. انتشارات دانشگاه تهران تاکنون بیش از ۵٬۰۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده است و به طور میانگین در هر روز بیش از یک کتاب منتشر می‌کند.

خواندن کتاب حاجی بابای انگلیسی، حاجی بابای ایرانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان تاریخ و ادبیات و علاقه‌مندان به سرگذشت یک رمان دربارهٔ ایران پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان