دانلود و خرید کتاب بازارشناسی کاربردی سیدعلی امامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازارشناسی کاربردی اثر سیدعلی امامی

کتاب بازارشناسی کاربردی

امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب بازارشناسی کاربردی

کتاب بازارشناسی کاربردی نوشتهٔ سیدعلی امامی در انتشارات نور علم چاپ شده است. این کتاب در پی آن است که راز ماندگاری برخی بنگاه‌ها را در بازار تشریح کند.

درباره کتاب بازارشناسی کاربردی

 سؤال بنیادی کتاب آن است که چرا برخی از بنگاه‌های اقتصادی و فعالان تجاری در کسب‌وکارشان موفق هستند و بر قله آن بازار نشسته‌اند و برخی دیگر توان صعود از آن کوه را ندارند و در دامنه آن، به حداقل معاش رضایت داده‌اند.

کتاب بازارشناسی کاربردی از سه منظر به این سؤال پاسخ می‌دهد. از نگاه علم اقتصاد علاوه بر اینکه حدود و ثغور بازار تعیین می‌شود و همچنین عناصر تشکیل‌دهنده بازار در ابعاد مختلف مورد تجزیه‌وتحلیل قرار می‌گیرد. هدف اصلی آن است که با رویکرد تعریف ساختار بازار و چگونگی رفتار و عملکرد آن، محدودیت‌ها و موانع ورود به بازار شناسایی شود و در نهایت این آگاهی را می‌دهد که در یک بازار از منظر اقتصادی به چه شاخص‌های باید توجه کرد.

همچنین از منظر زنجیره تأمین نیز "بازار" حائر اهمیت است و باید مورد تحلیل قرار گیرد که چرا برخی بنگاه‌هایی بر قله بازار می‌نشینند و قادر هستند، در زمان مناسب و مکان مناسب کالا را به دست مصرف‌کننده برسانند. این قابلیت که با یکپارچه‌سازی و همبستگی بین حلقه‌های زنجیره تأمین حاصل می‌شود توان رقابت‌پذیری بنگاه را افزایش می‌دهد.

در دنیای کنونی، رقابت‌ها در سطح بین‌الملل، از سطح بنگاه به سطح زنجیرۀ تأمین رسیده است. بدین معنا که هرچه زنجیرۀ تأمین یک کالا کارآمدتر و بهره‌ورتر باشد، بی‌تردید آن زنجیره در بازار رقابتی، پیروزمندتر است؛ لذا در همین راستا، ابتدا باید آگاهی کامل از سه جریان کالا، اطلاعات و پول در طول زنجیره حاصل شود. این مهم از طریق مدیریت زنجیرۀ تأمین به دست می‌آید. سپس باید اعضای زنجیرۀ تأمین شناسایی گردند. اعضای اصلی یک زنجیره شامل تأمین‌کنندگان، عمده‌فروش‌ها و خرده‌فروش‌ها می‌شود. البته در کنار اعضای اصلی، اعضای پشتیبان زنجیره نیز حضور دارند. شرکت‌های که تدارک منابع مالی، دانش و خدمات عمومی و یا دارایی‌ها را برای اعضای اولیۀ زنجیرۀ تأمین برعهده دارند، مانند بانک‌ها، شرکت‌های نرم‌افزاری، بیمه و... اعضای پشتیبانی‌کنندۀ زنجیرۀ تأمین هستند.

در کنار اعضای اصلی، باید اجزای زنجیرۀ تأمین را هم بشناسیم. تأمین‌کنندگان شامل تولیدکنندگان و واردکنندگان هستند. توزیع‌کنندگان، عمده‌فروشان، خرده‌فروشان و فروشندگان دیگر نیز در بخش عرضه قرار دارند. در آخر؛ مشتریان و تسهیل‌کنندگان قرار دارند. پس از آگاهی از این موارد، لازم است بر مبنای مدل‌سازی، فرایند عملکردها اندازه‌گیری شود و شناخت واضحی از کل زنجیره به‌منظور تمرکز بر طرف عرضۀ بازار به دست آید. این موارد به‌صورت مفصل در بخش دوم کتاب آورده شده است.

البته کتاب بازارشناسی کاربردی با رویکرد بازاریابی به بازار نیز نگاه کرده و تا بر اساس آن شیوه شناخت بازار از زاویه دید مصرف‌کننده نیز تحلیل شود. به‌هرحال تقاضاکننده کالا بر اساس ملاک‌ها و معیارها مختلفی دست به انتخاب می‌زند و عدم شناخت این معیارها برای یک فعال تجاری نقص بوده و در رقابت سهمگین بازار تاب تحمل نخواهد داشت؛ بنابراین بازار نیز از این منظر باید شناخته شود.

به‌هرحال گام اول برای آغاز یک کسب‌وکار شناخت و آگاهی از آن بازار است و گام بعدی اقدام و اجرا است که در راستای شناختی که حاصل شده است اتفاق می‌افتد. این کتاب به‌قدر توان به دنبال آن است که ملاک‌های شناخت بازار را تشریح نماید تا فعالین تجاری با آگاهی به یک بازار وارد شوند.

کتاب بازارشناسی کاربردی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های مدیریت و کسب‌وکار و بازاریابی پیشنهاد می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۹۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۹۹۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
تومان