دانلود و خرید کتاب پایان جنگ ابراهیم نوریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پایان جنگ اثر ابراهیم نوریان

کتاب پایان جنگ

انتشارات:انتشارات نظری
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پایان جنگ

کتاب پایان جنگ نوشته ابراهیم نوریان است. کتاب پایان جنگ که انتشارات نظری منتشر کرده است. این کتاب به عوارض مصرف و مراحل اصولی ترک سیگار می‌پردازد. 

درباره کتاب پایان جنگ

برای ترک سیگار آثار بسیار زیادی تولید شده و هر کدام از آن ها بتواند به شما برای ترک سیگار کمک کند، در اولویت بوده و استفاده از آن بلامانع است. ترک سیگار حتی برای کسانی که مواد اعتیاد آور از جمله مخدرها و محرک‌ها یا توهم زاها را کنار می‌گذارند، بسیار سخت و در بیشتر موارد امکان پذیر نیست. همواره هم بیماران از این که توانِ ترک سیگار را ندارند گله‌مندند و البته درمانگران نیز اولویت مهمی برای آن قائل نیستند.

هر سیگار، پنج و نیم دقیقه از عمر شما را کم می‌کند که در نتیجه افراد سیگاری سیزده سال کمتر از یک فرد غیر سیگاری عمر می‌کنند. هر فرد سیگاری، بیست و دو درصد بیش از افراد غیر سیگاری در معرض انواع سرطان ها قرار دارد. با این حال بسیاری از مردم جهان هیچ ترسی از مصرف سیگار و اَشکال مختلف قلیان نداشته و به مصرف خود ادامه می‌دهند.

این کتاب به شما کمک می‌کند مرحله به مرحله سیگار را ترک کنید. 

خواندن کتاب پایان جنگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ترک سیگار و قلیان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب پایان جنگ

در ترک اعتیاد به علت قباحت مصرف مواد همواره تأکید بر قطع مصرف و ترک انواع مواد وجود دارد. اما سیگار به علت وجود مجوز قانونی فروش و در دسترس بودن، از زشتی و قباحت مصرف سایر مواد برخوردار نیست و به همین علت مصرف آزادانه آن از منطق اجتماعی برخوردار است. به این نکته توجه کنید که سیگار و مواد تشکیل دهنده آن همان است که در سایر مواد اعتیاد آور استفاده شده و هم سطح آن ها ضرر آفرین است.

پیشنهاد هایی که می توان جهت جلوگیری از مصرف سیگار مطرح کرد:

۱- افزایش مالیات بر خرید و فروش سیگار و افزایش بسیار زیاد قیمت خرید آن باعث می شود تا جمعیت قابل توجهی - خصوصاً آنان که مشکلات مالی دارند - از خرید آن صرف نظر کنند.

به عنوان مثال شما یک بسته سیگار را به قیمت پنج هزار تومان خریداری می کنید در صورتی که یک ساعت شنا در یک استخر معمولی دوازده هزار تومان هزینه دارد. به طور طبیعی یک نوجوان بدون شغل به تفریحات کم خرج روی می آورد که سیگار به علت قیمت ناچیز، فروش نخ به نخ، در دسترس بودن و البته عدم ممنوعیت مصرف آن، گزینه اول انتخاب نوجوانان، جوانان و سایرین است. این چرخه به یک مهندسی معکوس نیاز دارد به صورتی که باید تفریحات سالم ورزشی، و باشگاهی و... رایگان و یا با هزینه بسیار کم باشند و در عوض، خرید سیگار بسیار پر هزینه. اگر یک پاکت سیگار صد هزار تومان باشد، یک نوجوان توان خرید آن را نخواهد داشت.

۲- محکومیت اجتماعی برای سیگار وجود ندارد. باید چنان کنیم که سیگار همانند سایر مواد مخدر موجب تنزل جایگاه اجتماعی مصرف کننده شود و علیه آن تعاریفی وجود داشته باشد و درون فرد، ترس مصرف آن را ایجاد کند. حتی فرهنگ استفاده از سیگار نیز تغییر و در صورت فرهنگ سازی صحیح آن می توانیم دست به کنترل و در نهایت حذف آن بزنیم. این فرهنگ سازی در مدارس، رسانه ها، نهادهای درمانی و سایر گروه های فعّال اجتماعی قابل اجراست و اثرات مفید آن در نهاد خانواده متمرکز خواهد شد.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

حجم

۹۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۳۹ صفحه

قیمت:
۲۰,۷۰۰
تومان