دانلود و خرید کتاب راز مزرعه چهار آبگیر جین وبستر ترجمه لیدا صدرالعلمایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راز مزرعه چهار آبگیر اثر جین  وبستر

کتاب راز مزرعه چهار آبگیر

نویسنده:جین وبستر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راز مزرعه چهار آبگیر

کتاب راز مزرعه چهار آبگیر نوشتهٔ جین وبستر و ترجمهٔ لیدا صدرالعلمایی است. انتشارات به نگار این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این رمان زندگی پر از ترس و وحشت سیاه‌پوستانی را به تصویر می‌کشد که در مزرعه‌ای در جنوب آمریکا کار می کنند و مجبورند هر روز برای بقای خود بجنگند.

درباره کتاب راز مزرعه چهار آبگیر

کتاب راز مزرعه چهار آبگیر که در ۲۴ فصل نوشته شده، در سال ۱۹۰۸ منتشر شد. در این رمان کلاسیک یک مالک مزرعه که فردی ظالم است، به‌دلیل بدرفتاری با بردگان سابق خود که پس از جنگ به کار در مزرعه برگشتند، مسئول قتل خودش تلقی می‌شود. آیا چنین کارفرمایی ممکن است مسئول مرگ خودش باشد؟

راوی یک وکیل است. او برای استراحت به مزرعهٔ شوهرعمه‌اش می‌رود که با پسر جوانش «رادنور» در آنجا زندگی می‌کند. همسر و دختر این کلنل مزرعه‌دار از دنیا رفته‌اند و پسر بزرگ او هم یک یاغی است و در کل اختلافاتی با پدر خود داشته و مدت بسیاری است که با او قهر است. این مزرعه که در جنوب امریکا قرار دارد، جزو مکان‌هایی است که همواره برده‌های سیاه‌پوست درآن کار می‌کرده‌اند. رادنور عاشق دختری به نام «پلی» می شود. او پسر بسیار خوبی است و چنان اختلافاتی هم با پدرش ندارد. در این میان کلنل کشته شده و «تری پتن»ِ خبرنگار برای حل‌کردن معمای قتل او و کمک به این خانواده راهی مزرعه می شود.

این رمان را داستانی غیرمعمول، تکان‌دهنده، پر رمزوراز و یک تراژدی توصیف کرده‌اند.

خواندن کتاب راز مزرعه چهار آبگیر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی کلاسیک و قالب رمان‌های جنایی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره جین وبستر

آلیس جین چندلر وبستر (Alice Jane Chandler Webster) معروف به جین وبستر ۲۴ ژوئیه ۱۸۷۶ به دنیا آمد. او رمان‌نویس و نمایشنامه‌نویس آمریکایی بود که آثار برجسته‌ای چون «بابا لنگ‌دراز»، «تنها پَتی» و «دشمن عزیز» را به ‌رشتهٔ تحریر درآورد.

جین وبستر سبکی ساده و روان داشت و دیدگاه‌های اجتماعی و سیاسی خود را در نوشته‌هایش مطرح می‌کرد. آثار او اغلب با شخصیت‌های اصلی زن جوان قدرتمند و دوست‌داشتنی مشخص می‌شوند که از نظر اخلاقی و اجتماعی بلوغ و بلوغ فکری را تجربه می‌کنند. آثار او حاوی طنز، دیالوگ‌های صریح و دارای قابلیت تفسیرهای اجتماعی است. یکی دیگر از خصوصیات سبک او این است که مخاطبانش در محدودهٔ سنی خاصی قرار نمی‌گیرند. از این دیدگاه شیوهٔ نگارش او بسیار شبیه به «مارک تواین» است. یکی از دلایل این تأثیرپذیری خویشاوندی مادر جین با مارک تواین و علاقه‌مندی و مطالعهٔ زیاد آثار او در نوجوانی دانسته شده است.

کتاب «راز مزرعه چهار آبگیر» نیز از آثار داستانی این نویسندهٔ امریکایی است.

جین وبستر ۱۱ ژوئن ۱۹۱۶ درگذشت.

بخش‌هایی از کتاب راز مزرعه چهار آبگیر

«هفتۀ بعد همه‌چیز در مزرعه کمی عجیب‌وغریب شده بود. من به‌خوبی می‌دانستم ماجرایی پنهانی در جریان است که من نباید از آن خبردار می‌شدم. من هم از سر ادب خود را بی‌خبر نشان می‌دادم. اما بی‌آنکه تظاهر به جاسوسی کنم، چشم و گوش‌هایم تا جایی که میشد باز بود. ماجرای مرغ ناپدید شده و وحشت عمه سوکی تازه اول ماجراهای روح بود؛ حتی یک روز هم بدون اتفاقی غیرطبیعی سپری نمی‌شد. رادنور جلوی من و کلنل در واکنش به این ماجرا مدام اَه و پیف میکرد، اما میدانستم که وقتی با سیاه‌ها بود به جای آنکه آرامشان کند به ترس‌هایشان دامن میزد تا جایی که دیگر هیچ مردی در مزرعه یا مزارع اطراف جرئت نداشت قدم به بوتهزار غار بگذارد -چه در شب و چه در طول روز- البته غیر از من. در کمال شگفتی هیچ نشانی از ترس و واهمه در موس چشم‌گربه‌ای دیده نمی‌شد؛ و تعجبم از این بود که می‌دانستم موس به اندازۀ بقیۀ سیاه‌ها خرافاتی است.

فقط یک بار دیدم که رادنور و موس با هم مشورت می‌کنند. با اینکه موضوع صحبتشان را نمیدانستم، اما شَکم خیلی به واقعیت نزدیک بود. در اصطبل به آن‌ها برخوردم. داشتند به‌آرامی با هم حرف میزدند. راد داشت چیزی را توضیح میداد و موس با عضلات کشیده صورتش و توجه کامل به حرف‌هایش گوش می‌کرد، همان حالتی که با کوچک‌ترین فعالیت مغزی روی صورتش مینشست. وقتی من وارد شدم، رادنور صدایش را بالاتر برد و دو سه دستور دربارۀ اینکه تفنگ‌هایش چطور باید تمیز شوند، خطاب به موس گفت. مشخص بود که با دیدن من موضوع حرف را عوض کردند.»

معرفی نویسنده
عکس جین  وبستر
جین وبستر

جین وبستر خالق رمان معروف بابا لنگ ‌دراز، نویسنده و نمایشنامه‌نویس آمریکایی بود. او که از خویشاوندان مارک تواین به شمار می‌‎رفت، خصوصیات سبک او را در نوشته‌های خودش نیز بازتاب داد. توجه به مسائل زنان، فقر و کودکان از جمله موضوعاتی است که وبستر در کتاب‌هایش به آن‌ها پرداخته است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۷۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۱۷۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان