دانلود و خرید کتاب فقه الحدیث حسن نقی زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فقه الحدیث اثر حسن نقی زاده

کتاب فقه الحدیث

نویسنده:حسن نقی زاده
ویراستار:مهدی جلالی
انتشارات:به نشر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فقه الحدیث

کتاب الکترونیکی «فقه الحدیث» نوشتهٔ حسن نقی زاده با ویراستاری مهدی جلالی در به نشر چاپ شده است. موضوع کتاب حاضر، شرح و تبیین مفهوم فقه‌الحدیث و بررسی اهمیت این دانش در فرهنگ اسلامی است.

درباره کتاب فقه الحدیث

کتاب زبانی ساده و روان دارد و هدف اصلی آن آشنایی با مفاهیم، تعاریف و اصول علم فقه‌الحدیث است. ارائهٔ قواعد و راهکارهایی جهت بهره‌گیری از دانش فقه الحدیث از دیگر اهداف کتاب است. این اثر در دو بخش کلّی تدوین شده است:

بخش اول: آشنایی با مفاهیم و کلیات

بخش دوم: بررسی احادیث در مرحلهٔ تطبیق

ویژگی شاخص این کتاب، آموزشی و کاربردی‌بودن مباحث و استناد به آیات و احادیث و روایات است.

کتاب فقه الحدیث را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به مطالعهٔ بیشتر در فقه‌الحدیث پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب فقه الحدیث

«فقه‌الحدیث و غریب الحدیث اصطلاح «غریب الحدیث» به شرح لغات و واژگان ناآشنای به‌کاررفته در حـدیث اطلاق می‌گردد. گاهی نیز به تفسیر جمله با هدف روشـن‌نمـودن مفهـوم واژگـان گفتـه می‌شود. دایره «فقه الحدیث» از سطح ایضاح کلمات و ترکیب‌ها فراتر می‌رود و برداشـت‌ها واستنباط‌های همه جانبه از حدیث را شامل مـی‌گـردد. کتاب‌هـایی چـون النهایـه ابـن اثیـر، الفائق زمخشری، مجمع البحرین طریحـی، جـامع الاصـول ابـن اثیـر، «غریـب الحـدیث» شمرده می‌شوند اما مرآه العقول مجلسی و شرح ابـن حجر عسقلانی بـر صـحیح مـسلم، فقه الحدیث محسوب می‌گردند . رابطۀ «فقه‌الحدیث» و «نقدالحدیث» نقد در لغت، معانی گوناگونی دارد؛ از جمله تمیز دادن و مشخص کردن درهم و دینار و باز شناختن طلا و نقرة اصلی از سکۀ بدلی. «نقد حدیث»، کوششی برای تبدیل علم حدیث از علمی نقلی به دانشی عقلی ـ نقلی با تکیه بر علوم انسانی ـ اجتماعیِ نوین مانند زبانشناسی، ادبیات، فلسفه، روانشناسی، جامعه‌شناسی، حقوق و سیاست است. این دانش در مغرب زمین، به شکل تطبیق علوم بر متون انجیل به ویژه انجیل‌های مرقس، لوقا و یوحنا ظهور یافت. نقد حدیث، یا نقد سند است، یا نقد متن؛ نقد متن هم، گاه به معنای تفسیر نص و گاه به معنای ارزیابی محتواست. معنای دوم در شرایط کنونی رواج بیشتری دارد. البته این گونه نقد اگر ضابطه‌مند نباشد، ناقد را در معرض آسیب‌های جدی و خطرهای سهمگین قرار می‌دهد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه