دانلود و خرید کتاب صلیب و صلابت یحیی یثربی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صلیب و صلابت اثر یحیی یثربی

کتاب صلیب و صلابت

نویسنده:یحیی یثربی
انتشارات:انتشارات جامی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۸ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صلیب و صلابت

«صلیب و صلابت» نوشته دکتر سید یحیی یثربی( -۱۳۲۱)، داستان زندگانی منصور حلاج، عارف ایرانی است. این کتاب یک رمان تاریخی است که با الهام از نوشته‌های حلاج و نوشته‌های دیگر پیرامون زندگی وی مانند کتاب‌های لویی‌ماسینیون نوشته شده است.

در بریده‌ای از کتاب می‌خوانیم:

«از فرزندان حلاج، حمد بیش از همه به پدر دلبستگی داشت. او دلش می‌خواست همانند سایه به دنبال پدرش باشد تا اگر مشکلی پیش آمد، به پدر یاری رساند. حمد که گاه در بغداد می‌ماند و گاه به واسط می‌رفت، همیشه از دور مواظب پدرش بود، حتی وقتی که پدرش به سفرهای طولانی می‌رفت، بر آن می‌کوشید تا بداند که پدرش به کدام طرف رفته است تا از مردمانی که از آن سو می‌آیند، خبری از پدر بشنود.

او وقتی به بغداد می‌آمد، برای آنکه مزاحم پدرش نشود، زیاد با او همراه نمی‌شد. حمد چند روزی بود که در واسط بود و حلاج را ندیده بود. شتابان به سوی بغداد آمد، وقتی به بغداد رسید، عده‌ی زیادی را دید که در میدانی گرد آمده و خواستار تعقیب حلاج‌اند، عده‌ای فریاد می‌زدند: حلاج کافر شده است و باید او را کشت! عده‌ای می‌گفتند: او دشمن اسلام است و می‌خواهد اسلام را از میان بردارد، دسته‌ای دیگر فریاد می‌زدند: حلاج یک قرمطی شورشی است و سرانجام شورش خواهد کرد.

در این عصر پرهیاهو، حمد راه خانه پدر را در پیش گرفت. نزدیکی‌های غروب به خانه‌ی پدر رسید، اما گفتند: که او هم اکنون به طرف جامع منصور رفت. حمد به دنبال او به جامع منصور آمد، اما با او دیدار نکرد و در بیرون مسجد ماند و از دور پدر را زیر نظر گرفت.»

نظرات کاربران

مسلم عباسپور
۱۴۰۰/۰۱/۱۳

گرچه به زیبایی کتاب وضوی خون میشل فرید غریب نیست اما از این جهت که بک ایرانی آن را نوشته و خوب هم نوشته تشکر می کنم از دکتر یثربی.

شهاب
۱۴۰۱/۱۱/۰۸

بسیار کتاب قشنگی ست. حتما بخونید اگر به این نوع کتاب ها در زمینه عرفان و طریقت علاقه مندید. "که من از مسجد و از مدرسه بیزار شدم!"

a.s
۱۳۹۵/۱۱/۰۱

عالی بود

کاربر ۳۴۱۳۱۳۹
۱۴۰۲/۰۳/۰۱

سلام کتاب رمان صلیب و صلابت زندگی نامه حلاج خیلی خوب بود از نظر آشنایی زدایی تصویر ناقصی که از حلاج تو ذهنمونه (یه درس ازش تو ادبیات داشتیم) حلاج کشته شد به خاطر قدرت طلبی خواص و نااگاهی عوام و عدم مبارزه با

- بیشتر
Kaveh namini
۱۴۰۰/۰۶/۰۴

چه می‌توان گفت! عشق عشق عشق.. بخوانید و بیاندیشید و دو رکعت نماز به روح پاکش هدیه کنین

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۰)
خدا، خدای همه است و خدا به کسی ظلم نمی‌کند. این بشر است که به همنوعان خود ظلم می‌کند. ما باید ریشه‌ی این ظلم را بشناسیم و آگاهانه به درمان این درد بپردازیم.
مادربزرگ علی💝
واعظان و محدثان نیز گرفتار تکرارند. فقها نیز مسائل شریعت را هرروزه تکرار می‌کنند و بیشترشان عمر خود را با همین تکرارها به پایان می‌برند. من به دنبال آنم که بتوانم بر دانش خود بیفزایم و راهی پیدا کنم که چیزهای جدیدی دریابم و به معارفی برسم که دیگران نرسیده‌اند. عبدالودود گفت: ـ مگر قرآن کریم همه‌ی معارف را برای ما نیاورده است؟ حسین بی‌درنگ پاسخ داد: ـ آری! اما قرآن هم مانند زمین و آسمان، اسراری در خود دارد که هرکسی به اندازه‌ی تلاش و تکاملش از آن اسرار بهره‌مند می‌گردد. قرآن نیامده است تا به جای ما ببیند و بشنود و به جای ما خردورزی کند و بفهمد، قرآن آمده است تا به ما یاد دهد که با چشم باز و گوش شنوا و عقل و اندیشه‌ی درست، به کسب دانش و معرفت بپردازیم. هم خود را بهتر بشناسیم، هم جهان و قرآن را.
مادربزرگ علی💝
هر انسانی که به دنیا می‌آید، زندگی طبیعی خود را خواهد کرد، اما این مهم است که بتواند در قلمرو دانش و معرفت نکته‌ی جدیدی دریابد و ارمغانی برای بشریت داشته باشد.
مادربزرگ علی💝
اگر تو راه دهی، کس ره دگر نرود تو راه بستی و من صد ره دگر رفتم سخن دوگونه نبود ار تو راست می‌گفتی تو خود نگفتی و از خود دو صد سخن گفتم ندیدمت نه به بیداری و نه در رؤیا اگرچه این همه بیدار ماندم و خفتم تو فرد باش و یگانه که نیست مانندت چه غم اگر من بیچاره با غمت جفتم
Esmat Hajvahedi
من می‌خواهم با دسترنجم زندگی کنم، نه اینکه آشکار و پنهان از کیسه‌ی این و آن بدزدم. من راه و رسم برخی از مشایخ و علما را در پیش نمی‌گیرم. زیرا از مدتی پیش به این نتیجه رسیدم که کار عالمان، بیکاری است! این آقایان یک چیز را هرروز تکرار می‌کنند. آنچه آنان می‌دانند، من هم می‌دانم. دیگر تکرار چه فایده دارد؟! از طرف دیگر می‌بینم که مردم دنیا، عمر خود را با سوداگری می‌گذرانند و لحظه‌ای به کمال انسانی خود فکر نمی‌کنند.
مادربزرگ علی💝
این همه تأکید شما بر توبه و ترس مردم از خدابرایم قابل قبول نیست. پرستش اگر از روی تهدید و تطمیع باشد، درست نخواهد بود. پرستش حضرت حق باید بر پایه‌ی معرفت و عشق انجام پذیرد، نه بیم و هراس یا آز و نیاز
مادربزرگ علی💝
برای حاکمان، حلال و حرام معنی ندارد. خدای آنان ثروت و قبله آنان لذت است. این حکومتی که خود را جانشین پیغمبر می‌داند و در پناه پیامبر زبان مردم را می‌برد و خون مردم را می‌خورد، غرق در ستم و فساد است. حلاج آهی کشید و دو دست را بر سرش زد و گفت: ـ آیا در بغداد به این بزرگی کسی نیست که مردم را بیدار کند؟! حمدون عیار گفت: ـ چرا؟ در بغداد بزرگ حدود چهل هزار احمق داریم که بنام صوفی و زاهد وعالم در گوشه ای نشسته و در به روی مردم بسته‌اند و یا بر مسند شریعت نشسته و دین به دنیا می‌فروشند. به این دلخوشند که مردم دستشان را می‌بوسند، پشت سرشان نماز می‌خوانند و به آنان درهم و دینار می‌بخشند.
4wiser_me
هیچ انسان باشعوری خود را در جای خدا نمی‌بیند، این خلفا و سلاطین‌اند که خود را جانشین خدا می‌دانند و بندگان خدا را به خدمت خود درمی‌آورند.
کاربر ۱۳۲۷۴۹۰
ـ برادر! این همه سختگیری یعنی چه؟! پیامبران همه آمده‌اند تا دست بشر را بگیرند و به او یاری رسانند تا بتواند در دنیا و آخرت خوشبخت باشد، یعنی از زندگی دنیا بهره‌مند شود و لذت ببرد و در آخرت نیز به چنان لذت‌هایی دست یابد که هیچ کس ندیده و نشنیده است. نباید مردم را این قدر در ترس و وحشت فروبرد. چرا از رحمت خدا سخن نمی‌گویی؟ خدا یار و یاور انسان‌هاست، نه دشمن و طلبکار آنان!
مادربزرگ علی💝
در سرم شور و ندانم از کجاست! در دلم نوری که با من آشناست می‌کشندم در رهی ناآشنا کس نمی‌داند که پایانش کجاست!
معجزه ی سپاسگزاری

حجم

۲۰۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۲۰۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان