دانلود و خرید کتاب مسئله مرگ و زندگی اروین یالوم ترجمه رضا اسکندری آذر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مسئله مرگ و زندگی اثر اروین یالوم

کتاب مسئله مرگ و زندگی

معرفی کتاب مسئله مرگ و زندگی

کتاب مسئله مرگ و زندگی نوشتهٔ اروین یالوم و مرلین یالوم با ترجمهٔ رضا اسکندری آذر و شایان صولتی در انتشارات گوتنبرگ منتشر شده است. 

درباره کتاب مسئله مرگ و زندگی

همسر اروین یالوم، مریلین در سال ۲۰۱۹ مبتلا به سرطان شد. تا پیش‌ازاین آن‌ها عاشقانه و آرام با هم کار و زندگی می‌کردند و همیشه کامل‌کننده و منتقد کارهای همدیگر بودند.

مریلین پس از شروع بیماری تحت شیمی‌درمانی قرار گرفت که به سکتهٔ مغزی و بستری شدن چهار روزه‌اش در بیمارستان منتهی شد. ۲ هفته پس از بازگشتش از بیمارستان، از اروین خواست تا او را در نوشتن کتابی یاری دهد. آن‌ها تجربه شخصی خود را از روزهای بیماری و پایان زندگی نوشتند. کتاب مسئله مرگ و زندگی به عشق و فراق و پایان زندگی می‌پردازد.  

خواندن کتاب مسئله مرگ و زندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به علاقه‌مندان به اثار یالوم پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اروین یالوم

اروین دیوید یالوم (Irvin David Yalom) در سال ۱۹۳۱ میلادی و در واشنگتن دی‌سی در ایالات متحدهٔ آمریکا به دنیا آمد. وی روانپزشک هستی‌گرا و نویسندهٔ آثار داستانی و غیرداستانی است. او در ایران، به‌عنوان نویسندهٔ رمان‌های روان‌شناختی، به‌ویژه رمان مشهور «وقتی نیچه گریست»، شهرت دارد. یالوم جایزهٔ انجمن روان‌پزشکی آمریکا را در سال ۲۰۰۲ میلادی دریافت کرد.

یالوم، دانش‌آموختهٔ رشته‌های پزشکی (در ۱۹۵۶ م.) و روانپزشکی (در ۱۹۶۰ م.) است. او، پس از خدمت سربازی، در سال ۱۹۶۳ استاد دانشگاه استنفورد شد و در همین دانشگاه بود که الگوی روانشناسی هستی‌گرا یا اگزیستانسیال را پایه‌گذاری کرد.

یالوم برای شرح تجربیات درمانی و ثبت آنها و همچنین برای کمک به روان انسان‌ها کتاب‌هایی داستانی و غیرداستانی نوشته است که همواره دیده و خوانده شده‌اند. او، به گفتهٔ خودش، برای نوشتن کتاب‌های معروفی همچون «وقتی نیچه گریست» و «دژخیم عشق» که آمیزه‌ای از روانشناسی و فلسفه هستند، از چیزهایی الهام گرفته است. نخستین کتابی که یالوم به‌صورت رمان نوشت، «هر روز کمی به هم نزدیک‌تر» (۱۹۷۴) نام داشت؛ رمانی که با استفاده از تجربه‌هایش در جلسات درمان با بیماران، آن را به شیوه‌ای جذاب و به کمکِ دو راوی روایت کرد.

بعضی از آثار داستانی یالوم عبارت‌اند از:

(۱۹۸۹) جلاد عشق و دیگر داستان‌های روان درمانی، (۱۹۹۲) وقتی نیچه گریست، (۱۹۹۶) دروغگویی روی مبل، (۱۹۹۹) مامان و معنی زندگی، (۲۰۰۵) درمان شوپنهاور، (۲۰۰۴) پلیس را خبر می‌کنم، (۲۰۱۲) مسئلهٔ اسپینوزا، (۲۰۱۵) خلق‌شدگان در یک روز و داستان‌های روان‌درمانی دیگر.

بعضی از آثار غیرداستانی یالوم عبارت‌اند از:

(۱۹۷۰) تئوری و عمل در روان‌درمانی گروهی، (۱۹۸۰) روان‌درمانی اگزیستانسیال، (۲۰۰۱) هنر درمان (نامه‌ای سرگشاده به نسل جدید روان‌درمانگران و بیمارانشان)، (۲۰۰۸) خیره به خورشید نگریستن (غلبه بر وحشت از مرگ)، (۱۹۹۷) یالوم خوانان [گلچینی از مشهورترین آثار اروین یالوم]، من چگونه اروین یالوم شدم (۲۰۱۷)، مسئله مرگ و زندگی است.

در سینما نیز فیلم‌هایی با الهام از آثار اروین یالوم ساخته و منتشر شده‌اند:

فیلم مستند «پرواز از مرگ» (۲۰۰۳)، وقتی نیچه گریست (۲۰۰۷) به‌کارگردانی Pinchas Perry که دیدار خیالی فریدریش نیچه (فیلسوف آلمانی) و یوزف برویر (پزشک اتریشی) و رابطهٔ پرفرازونشیب آنها را روایت می‌کند و فیلم Yalom's cure به‌کارگردانی Sabine Gisiger که در سال ۲۰۱۵ ساخته شد.

بخشی از کتاب مسئله مرگ و زندگی

«هر روز، روی مبل اتاق نشیمن دراز می‌کشم و از پنجره‌های قدیِ اتاق به درخت‌های بلوط و همیشه‌سبز توی حیاط‌مان نگاه می‌کنم. فصل بهار است و ظهور برگ‌های سبز را روی درختان بلوط باشکوه‌مان تماشا کرده‌ام. امروز صبح، جغدی را دیدم که روی شاخهٔ درخت صنوبرِ نزدیکِ دفتر کار اروین نشسته بود. می‌توانم بخشی از باغچهٔ سبزیجاتی که پسرمان رِید داخلش گوجه‌فرنگی، لوبیا سبز، خیار و کدو کاشته را ببینم. رید ازم خواسته به این موضوع فکر کنم که سبزیجات در فصل تابستان که «حالم بهتر می‌شود»، خواهند رسید.

طی چند ماه اخیر، از آنجایی‌که پزشک‌ها ابتلایم به مایلومای چندگانه را تشخیص داده‌اند، تحت شیمی‌درمانی قرار گرفته‌ام و به‌خاطر سکته در بیمارستان بستری شده‌ام، اغلب اوقات، احساس درماندگی دارم. هر هفته داروهای شیمی‌درمانی را به بدنم تزریق می‌کنند و بعد از هر جلسهٔ درمان، حالت تهوع و انواع رنج‌های جسمانی‌ای را تجربه می‌کنم که ترجیح می‌دهم خوانندگان این کتاب را از توضیح جزئیاتش معاف کنم. اغلب اوقات احساس خستگی مفرط دارم؛ انگار اطراف مغزم را پنبه چپانده‌اند و نقابی از مِه، بین من و باقیِ دنیا قرار گرفته است.

دوستانی داشتم که به سرطان سینه مبتلا شده بودند و حالا تازه می‌توانم تا حدودی درک کنم که در جریان نبردشان با بیماری، چه رنج‌هایی را متحمل شده بودند. شیمی‌درمانی، پرتودرمانی، جراحی و جلسات روان‌درمانی گروهی، جزء لاینفک زندگی آن‌ها و سایر بیماران مبتلا به سرطان سینه بوده است. ۲۵ سال قبل، زمانی‌که کتاب تاریخچهٔ سینه را نوشتم، همگان سرطان سینه را به‌عنوان یک بیماری لاعلاج می‌شناختند. امروزه پزشک‌ها از آن با عنوان نوعی بیماری مزمن یاد می‌کنند که می‌شود مهار و درمانش کرد. به حال بیماران مبتلا به سرطان سینه غبطه می‌خورم، چون بعد از بهبودی، می‌توانند شیمی‌درمانی را کنار بگذارند. بیماران مبتلا به مایلومای چندگانه عموماً باید فرایند درمان را ادامه بدهند، هرچند که تکرر آن کم‌تر از تزریق‌هایی است که در حال حاضر، هفته‌ای یک‌بار تحمل می‌کنم. بارها و بارها از خودم می‌پرسم: واقعاً ارزشش رو داره؟»

نظرات کاربران

کاربر 5498977
۱۴۰۱/۰۹/۲۰

جریان کتاب به نظرم خیلی تاثیر گذار بود و حس افسردگی و هیجان رو باهم تجربه کردم

آسیه
۱۴۰۳/۰۲/۰۴

این کتاب رو به همه ی یالوم خوانان، توصیه می کنم. البته بعد از خواندن سایر آثار یالوم. تا کاملا متوجه مطالب کتاب بشن

elham mohammadpoor
۱۴۰۲/۱۱/۰۸

این کتاب برای من فوق العاده بود.در کنار تمام فراز و نشیب های یک داستان، صداقت اروین یالوم به عنوان یکی از نویسندگان در بیان تمام احساساتی که در تجربه بیماری و مرگ همسر تجربه کرده بود ، واقعا مثال

- بیشتر
مریم
۱۴۰۲/۰۷/۲۹

بینظیره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
«سه چیز در زندگی انسان اهمیت دارند. اولی محبت است. دومی محبت است و سومی محبت است.»
پرویز رستمی
چنانچه فرد افسوس‌های کم‌تری در طول زندگی داشته باشد، مواجهه با مرگ برایش آسان‌تر خواهد بود
elham mohammadpoor
«این به‌معنای پایان همه‌چیز نیست.» جالب است که ما انسان‌ها از ابتدای تاریخ بشریت، به چه شدت و حدتی به این افکار چسبیده‌ایم. تک‌تک ما از مرگ می‌ترسیم و هر کدام باید راهی برای کنارآمدن با این ترس پیدا کنیم. مرلین، همیشه این حرفت را به‌یاد دارم که اغلب اوقات تکرارش می‌کردی: «مرگ یک زن ۸۷ ساله که هیچ افسوسی توی زندگیش نداره، اصلاً فاجعه به‌حساب نمی‌آد.» این مفهوم ـ که هرچه عمرت را بیشتر و بهتر زندگی کنی، مرگت کم‌تر غم‌انگیز خواهد بود ـ به‌نظرم عین حقیقت می‌آید.
سید علی هاشمیان
«گهواره بر فراز ژرفا تاب می‌خورد و عقل سلیم به ما می‌گوید که وجودمان هیچ‌چیز نیست غیر از تَرکی ریز از جنس نور، مابین سیاهیِ ازل و عدم.»
پرویز رستمی
اروین برای مدتی طولانی سکوت کرد. بعد جواب داد: «همین‌که هنوز زنده‌ای، برات کافی نیست؟ اینکه بعد از رفتنت، دیگه هیچ‌چیز ازت باقی نمی‌مونه، برات کافی نیست؟ اینکه من هنوز آمادگی دل‌کندن از تو رو ندارم، برات کافی نیست؟»
پرویز رستمی

حجم

۲۸۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۲۸۵٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۳۱,۰۰۰
تومان