دانلود و خرید کتاب چطور مثل انیشتین فکر کنیم دانیل اسمیت ترجمه سیامک دشتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چطور مثل انیشتین فکر کنیم اثر دانیل اسمیت

کتاب چطور مثل انیشتین فکر کنیم

نویسنده:دانیل اسمیت
انتشارات:ایران‌بان
امتیاز:
۳.۰از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب چطور مثل انیشتین فکر کنیم

کتاب چطور مثل انیشتین فکر کنیم نوشتهٔ دانیل اسمیت با ترجمهٔ سیامک دشتی در انتشارات ایران‌بان چاپ شده است.

درباره کتاب چطور مثل انیشتین فکر کنیم

انیشتین نه یک تجربه‌گرا، بلکه یک نظریه‌پرداز بود. واژه نابغه بیش از هر کس دیگری در جهان در مورد اینشتین به کار برده شده که صد البته شایسته اوست. این کتاب می‌خواهد تناقض‌های درونی شخصیت انیشتین را برملا سازد و به برخی از جنبه‌های کلیدی این شخصیت که در تمام دنیا مورد توجه قرار گرفته است نگاهی بیاندازد. چطور مثل انیشتین فکر کنیم یک کتاب راهنما در مورد مطالب علمی ارائه‌شده توسط انیشتین نیست. هدف این کتاب این است که نشان دهد او می خواست با تئوری‌هایش چه کار کند.

کتاب چطور مثل انیشتین فکر کنیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

ین کتاب به علاقه‌مندان به مطالعهٔ زندگی و اندیشه‌های اشخاص برجستهٔ علمی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب چطور مثل انیشتین فکر کنیم

«یک روز، وقتی آلبرت بیمار بود و در تختخوابش استراحت می‌کرد، پدرش یک قطب‌نما را به عنوان اسباب‌بازی به او هدیه داد. این‌که عقربه قطب‌نما بدون این‌که چیزی آن را تکان دهد، همیشه به سمت شمال می‌ایستاد، توجه انیشتین را جلب کرد. خود او لحظه‌ای که متوجه این پدیده شد را همیشه به خاطر می‌آورد. او از مشاهده این‌که عقربه قطب‌نما همیشه در یک‌جهت می‌ایستاد سردش شد و به خود لرزید (بعداً معلوم شد که این لحظه برای دانش بشر حیاتی بود، اما بدون شک نمی‌توانست لحظه‌ای خوشایند برای یک کودک بیمار باشد!). انیشتین در آن لحظه به‌وضوح مشاهده کرد که یک شیء چگونه می‌تواند تحت تأثیر نیرویی نامریی، حرکتی در یک جهت معین داشته باشد. از آن لحظه به بعد، تمام افکار انیشتین پیرامون نیروهای نامریی موجود در جهان هستی دور می‌زد.

در آن زمان همه می‌گفتند که آلبرت در مدرسه دانش‌آموز خوبی نبود که البته اظهارات دکتر دگنهارت در مورد او به این شایعات دامن می‌زد. اما آلبرت در واقع یک دانش‌آموز بسیار توانا بود، به‌خصوص در درس ریاضیات. کارهایی که او در زمینه ریاضیات انجام می‌داد، ازنظر آکادمیک بسیار فراتر از سن و سالش بود. وقتی‌که دوازده سال بیشتر نداشت، به گفته خودش «از این‌که متوجه شده بود می‌تواند بدون کوچک‌ترین دخالت دیگران به برخی واقعیت‌ها پی ببرد و در مورد آنها به تجزیه و تحلیل و استدلال بپردازد، به هیجان آمده بود.» آلبرت مانند پدرش استعداد خوبی در ریاضیات داشت، اما هیچ‌کس به استعدادهای او در علوم نظری دیگر بهایی نمی‌داد. وقتی در شانزده‌سالگی (یعنی دو سال زودتر از سن لازم برای ورود به دانشگاه) تلاش کرد وارد دانشگاه شود، نتیجهٔ آزمون‌هایی که از او گرفته شد نشان داد که درک خوبی از سایر مطالب درسی ازجمله گیاه‌شناسی، ادبیات و علوم سیاسی دارد.

آلبرت برای ورود به پلی تکنیک زوریخ، در یک کلاس ویژه در شهر سوییسی «آراو» شرکت کرد و در امتحانات نفر دوم شد. به این ترتیب باز هم ثابت کرد که دانش‌آموزی تواناست، اما واقعیت این بود که او نتوانسته بود رتبه اول را به دست آورد (هرچند همه او را بهتر از دانش‌آموزی که نفر اول بود، می‌شناختند). وقتی در سال ۱۹۰۰ از پلی تکنیک فارغ‌التحصیل شد نیز در سال پنجم دانشگاه از دانشجویان ممتاز و رده اول کلاس نبود.»

نظرات کاربران

آریا
۱۴۰۲/۰۶/۲۲

درود بر دوستان ، باید بگم که کتاب مربوطه، چکیده ای از زندگی آلبرت انیشتین و خصوصیات اخلاقی هست که سعی داره سبک تفکر آلبرت انیشتین رو توضیح بده . همچنین کتاب اثر گذار و جذابی هست اگر که واقعا می

- بیشتر
Ali Azizzadeh
۱۴۰۱/۰۵/۲۰

دوستان من الان دارم مثل انیشتین فکر میکنم 😂

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۹)
«من اغلب با موسیقی می‌اندیشم، حتی خواب‌هایم را در قالب موسیقی می‌بینم و با موسیقی زندگی می‌کنم ... من بیشترین لذت زندگی را از نواختن ویولن می‌برم.»
آریا
«دیکتاتوری یعنی بستن همه دهان‌ها که نتیجه‌اش می‌شود نادانی همه‌گیر. علم فقط در جامعه‌ای که آزادی بیان در آن وجود داشته باشد، شکوفا می‌شود».
آریا
«علم بدون دین می‌لنگد. دین هم بدون علم کور است.
آریا
«اگر قیمتی پرداخته نشود، ارزشی هم در کار نخواهد بود.»
آریا
اندیشه‌های سخت‌گیرانه و مشاهده ذات خداوند، رابطه‌ای ناگسستنی با یکدیگر دارند و هریک دیگری را تقویت می‌کند. این دو مانند دو فرشته سخت‌کوش مرا از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در زندگی با آنها مواجه شدم، رهاندند و به سمت هدفم هدایت کردند.
آریا
«عشق من به عدالت و آرزویم برای بهبود شرایط زندگی مردم کاملاً مستقل از هدف‌های علمی من است.»
آریا
«سیاست برای زمان حال است، اما معادله‌هایی که ما می‌نویسیم برای ابدیت است.
آریا
«من بندرت و گاهی اصلاً به کمک واژه‌ها فکر نمی‌کنم. ابتدا موضوعی به ذهنم خطور می‌کند و بعد تلاش می‌کنم واژه‌هایی را بیابم که برای بیان آن موضوع مناسب هستند.»
آریا
«انسان‌ها باید بفهمند که فقط زمانی از معمولی بودن فراتر خواند رفت که با سال‌ها کار سخت کردن، تمام وجود خود را وقف یک هدف غیرشخصی کنند.»
آریا

حجم

۷۱۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

حجم

۷۱۳٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۵۶ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان