دانلود و خرید کتاب واژه نامه شاهنامه جلال خالقی مطلق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب واژه نامه شاهنامه اثر جلال خالقی مطلق

کتاب واژه نامه شاهنامه

انتشارات:انتشارات سخن
امتیاز:
۴.۳از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب واژه نامه شاهنامه


کتاب واژه نامه شاهنامه پژوهش سترگ استاد جلال خالقی مطلق است و نشر سخن آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب واژه نامه شاهنامه

پس از استقبال دوستداران شاهنامه از پیرایش استاد دکتر جلال خالقی مطلق از شاهنامه فردوسی که توسط انتشارات سخن به بازار آمد، کتاب واژه نامه شاهنامه نیز منتشر شده است. کتاب واژه نامه شاهنامه برای سهولت کار شاهنامه‌آموزان و شاهنامه‌پژوهان منتشر شده و در قالب واژه‌نامه‌ در توضیح واژگان و ترکیبات مهم‌تر و دشوارتر کتاب در دسترس خواستاران و خوانندگان قرار گرفته است.

برای این منظور، به پیشنهاد انتشارات سخن سه واژه‌نامه‌ای که پیش از آن، استاد خالقی مطلق در پایان سه دفتر از یادداشت‌های شاهنامه برای پیرایش هشت جلدی خود تهیه کرده بود، در هم ادغام و با پیرایش جدید مطابقت داده شده است.

خواندن کتاب واژه نامه شاهنامه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران زبان و ادبیات فارسی و علاقه‌مندان به شاهنامه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره استاد جلال خالقی مطلق

جلال خالقی مطلق، زادهٔ ۲۰ شهریور ۱۳۱۶ در تهران، ادیب، زبان‌شناس، ایران‌شناس و شاهنامه‌پژوه نامدار ایرانی است. عمده‌کارهای پژوهشی او، در زمینهٔ شاهنامه و حماسه‌سرایی در ایران بوده‌ است. بسیاری از دوستداران فرهنگ ایران، خالقی مطلق را بزرگ‌ترین شاهنامه‌پژوهِ تمامِ ادوار می‌دانند. امروزه این اعتقاد به صورت عام وجود دارد که خالقی مطلق توانسته‌ است بهترین تصحیحِ شاهنامه را ارائه کند. او عضو هیئت امنا و فرنشین بنیاد فردوسی است و سال‌ها در دانشگاه هامبورگ آلمان تدریس کرده‌ است.

خالقی مطلق، بیشتر از پنجاه سال از عمر خود را صرف مطالعه و پژوهش در زمینه شاهنامه کرده‌ است. از او به عنوان یکی از تأثیرگذارترین شخصیت‌های تاریخِ زبان و ادب فارسی یاد می‌شود، زیرا توانسته‌ است علمِ تصحیحِ متون را چند گام به جلو ببرد. افزون بر این، تحقیقات او در زمینه‌های مختلف ایران‌شناسی، به‌ویژه در شاهنامه‌شناسی، همواره محل مراجعهٔ اهل فن بوده‌است.

خالقی مطلق، با صرف زمان زیاد توانست بیش از ۵۰ نسخهٔ شاهنامه را بررسی کند که در بین آن‌ها، نسخهٔ فلورانس بیشتر از بقیه مورد استناد وی در تصحیح شاهنامه بوده‌ است. تصحیح خالقی مطلق در ۸ دفتر میان سال‌های ۱۳۶۶–۱۳۸۶ در نیویورک به چاپ رسید و سپس در سال ۱۳۸۶ مجموعهٔ ۸جلدی به‌طور یک‌جا در ایران منتشر شد.

نظرات کاربران

Captain
۱۴۰۱/۱۱/۲۵

متاسفانه در نسخه‌های پی.دی.اف امکان انتخاب شماره صفحه و جا‌به‌جایی آسان بین صفحات وجود ندارد. در قسمت جستجو هم تنها یک نتیجه را نشان می‌دهد. لطفاً امکانات نرم‌افزار را برای این نسخه‌ها ارتقاء دهید. سپاسگزارم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۰۳ صفحه

حجم

۲٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۰۳ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان