دانلود و خرید کتاب نقشه استراتژی رابرت اس کاپلان ترجمه حسین اکبری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب نقشه استراتژی

نقشه استراتژی یا تبدیل دارایی‌های نامشهود به پیامدهای مشهود کتابی در زمینه مدیریت و کسب‌وکار نوشته اثر رابرت اس کاپلان و همکارش دیوید نورتون است. این اثر با شما درباره برنامه‌ریزی استراتژیک در پیشبرد اهداف سازمانی سخن می‌گوید.

 درباره کتاب نقشه استراتژی

برنامه‌ریزی استراتژیک و داشتن نگاهی استراتژیک در پیشبرد اهداف سازمان از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. سازمان‌ها در اتخاذ رو یکرد استراتژیک با دو چالش اساسی مواجه هستند: اول، تدوین استراتژی‌های سازمان و دوم، تحقق و ارزیابی اهداف و برنامه تدوین شده.

رابرت کاپلان و دیوید نورتون رویکرد کارت امتیازی متوازن با هدف پاسخگویی به این چالش‌ها را در سال ۱۹۹۶ ارائه کردند.

 اجرای موفق استراتژی مستلزم توصیف دقیق استراتژی و برنامه‌های شرکت، پایش و سنجش شاخص‌های استراتژیک و در نهایت مدیریت استراتژی برای تحقق آن است. نقشه استراتژی همانند نقشه راه است که مسیر حرکت سازمان برای رسیدن به اهداف اصلی و علت وجودی آن را نشان می‌دهد.

مهمترین ویژگی این کتاب؛همانطور که از عنوان آن برمی‌آید، توجه ویژه آن به دارایی‌های نامشهود و استفاده از آنها در تحقق اهداف سازمان است. سرمایه انسانی، سرمایه سازمانی و سرمایه اطلاعاتی در دوران اخیر اهمیت فوق‌العادهای پیدا کرده‌اند. مطالبی که در این کتاب آمده است، ایده‌های راهگشایی هستند که به مدیران سازمان‌ها در استفاده بهتر از سرمایه‌های انسانی، اطالعاتی و سازمانی خود کمک شایانی می‌کند. 

 خواندن کتاب نقشه استراتژی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

جامعه دانشگاهی، مدیران و کارشناسان و متخصصان مدیریت مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب نقشه استراتژی

حدود ۲۰ سال است که آموزش برنامه‌ریزی استراتژیک در ایران آغاز و در طی ۱۵ سال گذشته رواج زیادی یافته است. ا کثر مدیران در دورهای از دوره‌های برنامه ریزی استراتژیک شرکت کرده اند. فارغ التحصیلان زیادی در رشته‌های مدیریتی و مهندسی صنایع با مفاهیم و مبانی برنامه‌ریزی استراتژیک آشنا شده‌اند و به سازمان‌های تولیدی، خدماتی و یا مشاورین مدیریت پیوسته‌اند. آشنایی مدیران با برنامه‌ریزی استراتژیک از یک طرف و تحولات ادامه‌دار بازار کسب‌وکار در ایران بعد از جنگ تحمیلی از سوی دیگر، علاقه‌ی سازمان‌ها را به تدوین استراتژی بیشتر نمود. گروه‌های مشاور و دانشگاه‌ها در جهت پاسخ به این علاقه  در کمک به سازمان‌ها فعال شدند. سازمان‌های ز یادی برنامه‌های استراتژیک تنظیم کردند ولی مانند برنامه‌های استراتژیک تنظیم شده در سایر نقاط دنیا، کمتر این برنامه‌ها اجرایی شده است. در نتیجه‌ی عدم اجرایی شدن برنامه‌های استراتژیک، اثربخشی این فعالیت مهم مدیریتی در سازمان‌های ایرانی مطلوب نبوده است.

یک چالش مهم مدیران سازمان‌ها به طور کلی و سازمان‌های ایرانی به طور اخص، اجرایی کردن استراتژی‌هایی است که با تفکر و تأمل و با استفاده از روش‌های سیستماتیک تنظیم شود. آقایان کاپلان و نورتون ابداع‌کنندگان روش کارت امتیازی متوازن- در پاسخ به این چالش راهکارهای مناسبی ارایه دادهاند.


نظرات کاربران

افق مهرجو
۱۴۰۱/۰۵/۱۲

لطفا در بی نهایت بگذارید این کتاب ارزشمند رو

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۸۰ صفحه

حجم

۳٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۴۸۰ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
تومان