دانلود و خرید کتاب افکار سوم استیون واینبرگ ترجمه جمیل آریایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب افکار سوم اثر استیون واینبرگ

کتاب افکار سوم

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب افکار سوم

کتاب افکار سوم نوشتۀ استیون واینبرگ و ترجمۀ جمیل آریایی است. انتشارات مازیار این کتاب را روانۀ بازار کرده است. کتاب، دربارۀ ابعاد انسانیِ کشف‌های علمی و پیامـدهای آن در کنکاش نظام هستی است.

درباره کتاب افکار سوم

کتاب افکار سوم در بخش نخست به تاریخ علم و در بخش دوم به فیزیک و کیهان‌شناسی می‌پردازد.

افکار سوم، سومین‌کتاب از مجموعۀ جستارهای استیون واینبرگ برای خوانندگان عادی است که انتشارات دانشگاه هاروارد آنها را چاپ کرده است. تعدادی از این جستارها مباحثاتی هستند دربارۀ موضوعاتی چون آسیب‌نابرابری، احمقانه‌بودن برنامه‌های پرواز سرنشین‌دارفضایی، بی‌منطقی برخی از شیوه‌های تاریخ‌نگاری، خطر گرمایش جهانی و اهمیت حمایت از آنچه عموم به آن نیاز دارند (از جمله علوم پایه). این جستارها، بیان‌گر دیدگاهی خردگرایانه، واقعیت‌گرایانه، فروکاه، و از هر حیث این‌جهانی است.

استیون واینبرگ در این کتاب، از موضوعاتی چون کیهان‌شناسی، اخترشناسی، مکانیک کوانتومی، تاریخ علم، محدودیت‌های دانش کنونی، هنر کشف، پاداش غلط‌اندیشی و نیز رابطۀ میان علم و هنر حرف می‌زند. وی آنگاه که این جستارها را می‌نوشت، از هر سه فکری که از ذهن‌اش می‌گذشت، یکی معطوف به موضوع جستاری بوده است که آن را می‌نوشته و به همین خاطر عنوان کتاب حاضر را «افکار سوم» گذاشته است.

استیون واینبرگ، برندۀ جایزۀ نوبل فیزیک است. او نویسندۀ کتاب‌های پرفروشی مانند تاریخ علم و سه دقیقۀ اول است که در این آثار، برخی از دیدگاه‌های خود از بنیـادی‌ترین و چشم‌گیرترین ویژگی‌های فیزیک و جهان هستی را با خواننده به اشتراک می‌گذارد. واینبرگ، علم را پشت دیوارهای آهنیـن آن نگه نمی‌دارد و بـدی‌های سفرهای فضایی سرنشین‌دار، آسیب‌های نابرابری، و اهمیت نیازمندی‌های عمومی را آن چنان که هستند، بی‌پروا برملا می‌کند. دیدگاه وی، منطقی، واقع‌گرایانه، و به‌راستی سکولار است. افرادی چون واینبرگ که هم جایزۀ نوبل برده باشند و هم این‌چنین سرگرم‌کننده و دست‌یافتنی باشند، نادر هستند.

استیون واینبرگ در جستارهای این کتاب، خواننده را سرگرم می‌کند، به فکر فرو می‌برد و به او آگاهی می‌دهد؛ در عین حال دَمی از ابعاد انسانی کشف‌های علمی و از پیامـدهای آن در کنکاش نظام هستی غفلـت نمی‌کند.

خواندن کتاب افکار سوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران هستی‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب افکار سوم

«این جستار هنگامی آغاز شد که من در عرشه‌ی کشتی سی کالود، آنگاه که داشت دریای اژه را درمی‌نوردید، سخنرانی کردم. بیشتر مسافران دوستانی از آستین بودند که از اماکن دنیای باستان دیدن می‌کردند. ماهیت این سفر ایجاب می‌کرد داوطلب شوم تا عصرانه‌ای درباره‌ی موضوعی صحبت کنم که آن روزها ذهن مرا افسون کرده بود و آن اخترشناسی یونان بود. چند سال پیش، همین سخنرانی را در مرکز هری رانسوم در آستین نیز ایراد کردم. این مرکز مجموعه‌ی زیبایی از آثار ادبی و هنری داشت، اما در آن چندان خبری از آثار علمی نبود. با این حال، این مرکز در ماه سپتامبر سال ۲۰۰۹ نمایشگاه بزرگی با عنوان «دنیاهای دیگر: آثار اخترشناختی کمیاب» ترتیب داد و در آن ویرایش‌های اصیلی از آثار کپرنیک و گالیله را به نمایش گذاشت. من آماتوری مشتاق به تاریخ علم بودم و خوشحال که از من می‌خواستند برای مراسم افتتاحیه‌ی نمایشگاه سخنرانی عصرانه‌ای ایراد کنم. شادمان بودم از این که می‌توانستم از برنامه‌ی بیفایده‌ی پروازهای سرنشین‌دار فضایی ناسا سخن بگویم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۴۶,۰۰۰
تومان