دانلود کتاب صوتی افکار سوم با صدای سلاله برزه + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی افکار سوم اثر استیون واینبرگ

دانلود و خرید کتاب صوتی افکار سوم

گوینده:سلاله برزه
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۲.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی افکار سوم

کتاب صوتی افکار سوم نوشتهٔ استیون واینبرگ و ترجمهٔ جمیل آریایی است. سلاله برزه گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی دربارۀ ابعاد انسانیِ کشف‌های علمی و پیامـدهای آن در کنکاش نظام هستی است.

درباره کتاب صوتی افکار سوم

کتاب صوتی افکار سوم در بخش نخست به تاریخ علم و در بخش دوم به فیزیک و کیهان‌شناسی می‌پردازد. این اثر صوتی سومین کتاب از مجموعۀ جستارهای استیون واینبرگ برای خوانندگان عادی است که انتشارات دانشگاه هاروارد آن‌ها را چاپ کرده است. تعدادی از این جستارها مباحثاتی هستند دربارۀ موضوعاتی چون آسیب‌نابرابری، احمقانه‌بودن برنامه‌های پرواز سرنشین‌دارفضایی، بی‌منطقی برخی از شیوه‌های تاریخ‌نگاری، خطر گرمایش جهانی و اهمیت حمایت از آنچه عموم به آن نیاز دارند (از جمله علوم پایه). این جستارها بیان‌گر دیدگاهی خردگرایانه، واقعیت‌گرایانه، فروکاه و از هر حیث این‌جهانی هستند. استیون واینبرگ در این کتاب صوتی، از موضوعاتی چون کیهان‌شناسی، اخترشناسی، مکانیک کوانتومی، تاریخ علم، محدودیت‌های دانش کنونی، هنر کشف، پاداش غلط‌اندیشی و نیز رابطۀ میان علم و هنر حرف زده است. او آنگاه که این جستارها را می‌نوشت، از هر ۳ فکری که از ذهنش می‌گذشت، یکی معطوف به موضوع جستاری بوده است که آن را می‌نوشته و به‌همین‌خاطر عنوان کتاب صوتی حاضر را «افکار سوم» گذاشته است. این نویسنده برندۀ جایزۀ نوبل فیزیک است. او نویسندۀ کتاب‌های پرفروشی مانند «تاریخ علم» و «سه دقیقۀ اول» است که در این آثار، برخی از دیدگاه‌های خود از بنیـادی‌ترین و چشم‌گیرترین ویژگی‌های فیزیک و جهان هستی را با خواننده به اشتراک می‌گذارد. واینبرگ، علم را پشت دیوارهای آهنیـن آن نگه نمی‌دارد. دیدگاه او منطقی، واقع‌گرایانه و به‌راستی سکولار است. افرادی چون واینبرگ که هم جایزۀ نوبل برده باشند و هم این‌چنین سرگرم‌کننده و دست‌یافتنی باشند، نادر هستند. استیون واینبرگ در جستارهای این کتاب، خواننده را سرگرم می‌کند، به فکر فرو می‌برد و به او آگاهی می‌دهد؛ درعین‌حال دَمی از ابعاد انسانی کشف‌های علمی و از پیامـدهای آن در کنکاش نظام هستی غفلـت نمی‌کند.

شنیدن کتاب صوتی افکار سوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه پیرامون تاریخ علم، فیزیک و کیهان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب صوتی افکار سوم

«این جستار هنگامی آغاز شد که من در عرشه‌ی کشتی سی کالود، آنگاه که داشت دریای اژه را درمی‌نوردید، سخنرانی کردم. بیشتر مسافران دوستانی از آستین بودند که از اماکن دنیای باستان دیدن می‌کردند. ماهیت این سفر ایجاب می‌کرد داوطلب شوم تا عصرانه‌ای درباره‌ی موضوعی صحبت کنم که آن روزها ذهن مرا افسون کرده بود و آن اخترشناسی یونان بود. چند سال پیش، همین سخنرانی را در مرکز هری رانسوم در آستین نیز ایراد کردم. این مرکز مجموعه‌ی زیبایی از آثار ادبی و هنری داشت، اما در آن چندان خبری از آثار علمی نبود. با این حال، این مرکز در ماه سپتامبر سال ۲۰۰۹ نمایشگاه بزرگی با عنوان «دنیاهای دیگر: آثار اخترشناختی کمیاب» ترتیب داد و در آن ویرایش‌های اصیلی از آثار کپرنیک و گالیله را به نمایش گذاشت. من آماتوری مشتاق به تاریخ علم بودم و خوشحال که از من می‌خواستند برای مراسم افتتاحیه‌ی نمایشگاه سخنرانی عصرانه‌ای ایراد کنم. شادمان بودم از این که می‌توانستم از برنامه‌ی بیفایده‌ی پروازهای سرنشین‌دار فضایی ناسا سخن بگویم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۸ ساعت و ۴۸ دقیقه

حجم

۷۳۴٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۴۸ دقیقه

حجم

۷۳۴٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان