دانلود و خرید کتاب آیین دوست یابی دیل کارنگی ترجمه سید حسن حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آیین دوست یابی اثر دیل کارنگی

کتاب آیین دوست یابی

معرفی کتاب آیین دوست یابی

کتاب آیین دوست یابی نوشتهٔ دیل کارنگی و ترجمهٔ سید حسن حسینی است و انتشارات قدیانی آن را منتشر کرده است. از این کتاب به عنوان راهنما استفاده کنید تا شما را در حل مشکلات روزانه‌تان یاری کند.

درباره کتاب آیین دوست یابی

کتاب آیین دوست یابی دربارهٔ راه و روش‌های دوست‌یابی است. هشت موفقیت بزرگ که این کتاب در رسیدن به آنها شما را یاری می‌کند:

 رهایی یافتن از سردرگمی‌های ذهنی، به‌دست‌آوردن افکار جدید، دست‌یافتن به دیدگاه‌های نوین، پی‌بردن به همتی‌های والای جدید؛

 دوست‌یابی سریع و آسان؛

 تقویت‌کردن محبوبیت؛

 توافق دیگران با خود در اندیشه؛

 افزایش تأثیرگذاری، شأن، منزلت و توانایی انجام‌دادن و تکمیل کارها؛

برخورد صحیح با شکایت‌ها، خودداری از درگیری در مشاجرات، حفظ روابط عمومی حسنه و به دور از تنش؛

 تبدیل‌شدن به سخنرانی توانا و هم‌صحبتی دوست‌داشتنی؛

 برانگیختن شور و شوق در همکاران.

این کتاب تمام این موارد را برای ده میلیون خواننده، در سی‌وشش زبان مختلف به تحقق رسانده است.

آیین دوست‌یابی، نوشته شد تا به صورت کتاب درسی در دوره‌های آموزشی‌اش با عنوان سخنرانی مؤثر و روابط انسانی مورد استفاده قرار بگیرد و در حال حاضر هم هنوز در آن دوره‌ها به کار گرفته می‌شود. دیل کارنگی تا آخر عمرش، یعنی سال ۱۹۵۵، خودش دورهٔ آموزشی را نیز مدام اصلاح می‌کرد و بهبود می‌بخشید تا مناسب نیازهای در حال رشد مردم باشد. 

اگر می‌خواهید از این کتاب سود واقعی و ماندگار ببرید تصور نکنید روخوانی سطحی، آن هم برای یک‌بار کافی است. بعد از اینکه آن را با دقت تمام خواندید، باید ماهی یک‌بار چند ساعت از وقتتان را به مرور آن اختصاص دهید. آن را هر روز روی میز کارتان و پیش چشمتان قرار دهید. هرازگاهی نگاهی به صفحات آن بیندازید. همواره به خودتان تذکر دهید که در آیندهٔ نزدیک موقعیت‌های ارزشمندی برای پیشرفت به دست خواهید آورد. به یاد داشته باشید به کارگیری این قواعد تنها با مرور، تمرین و تکرار قدرتمند و همیشگی می‌توانند به عادت تبدیل شوند. هیچ راه دیگری وجود ندارد.

خواندن کتاب آیین دوست یابی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند راه و روش دوست‌یابی را یاد بگیرند پیشنهاد می‌کنیم.

درباره دیل کارنگی

دیل هاریسون کارنگی (زادهٔ ۲۴ نوامبر ۱۸۸۸ – درگذشتهٔ ۱ نوامبر ۱۹۵۵) نویسنده و سخنران آمریکایی توسعه‌دهندهٔ درس‌هایی در زمینهٔ پیشرفت شخصی، فروشندگی و سخنرانی در جمع بود. او در یک خانوادهٔ فقیر در میزوری به دنیا آمد. دیل در نوجوانی مجبور بود ساعت ۴ صبح از خواب برخیزد تا شیر گاوهای خانواده را بدوشد. او در خانهٔ خود در نیویورک درگذشت. یکی از شاخص‌ترین و مهمترین ایدهٔ کارنگی در کتاب‌هایش این بود که می‌توان اخلاق برخی را با تغییردادن رفتارمان در مقابلشان، تغییر داد. تمرکز اصلی کارنگی در کتاب‌ها و تدریس‌هایش، بر مهارت‌های بین فردی، ارتباطات موثر و تبدیل‌شدن به یک فروشنده موفق است.

بخشی از کتاب آیین دوست یابی

در هفتم مه سال ۱۹۳۱، تعقیب یک جنایت‌کار که مهیج‌ترین تعقیب تا آن زمان در نیویورک بود به پایان کار خود رسید. بعد از هفته‌ها تحقیق و تعقیب، کرولی معروف به کرولی دو سلاحه، همان قاتل مسلحی که هرگز نه سیگار مصرف کرد و نه مشروب، به آخر خط زندگی‌اش رسید. او در خیابان پایانغرب در خانهٔ معشوقه‌اش به دام افتاد. ۱۵۰ مأمور پلیس و کارآگاه مخفیگاهش را محاصره کردند. آنها با ایجاد سوراخی در سقف خانه، می‌خواستند با گازاشک‌آور قاتل پلیس‌ها را از آنجا بیرون برانند. پس از آنکه سلاح‌های خودکار را در ساختمان‌های اطراف کار گذاشتند، بیش از یک ساعت صدای شلیک سلاح‌های کمری و خودکار در یکی از بهترین مناطق مسکونی نیویورک طنین‌انداز شد. کرولی پشت صندلی پوشیده از وسایل و خرت و پرت با ترس و وحشت قوز کرده بود و پی‌درپی به سمت پلیس‌ها شلیک می‌کرد. ۱۰ هزارنفر هیجان‌زده نبرد آنها را تماشا می‌کردند، زیرا تا آن زمان چنین اتفاقی در پیاده‌روهای نیویورک مشاهده نشده بود.

وقتی کرولی دستگیر شد، مأمور عالی‌رتبهٔ پلیس، ای. پی. مولرونی اظهار داشت کرولی دو سلاحه یکی از خطرناک‌ترین مجرمانی است که در تاریخ نیویورک دیده شده است. او می‌گفت: «کرولی به سادگی آب خوردن آدم می‌کشت.»

اما کرولی دو سلاحه با چه دیدی به خودش نگاه می‌کرد؟ در طی زمانی که پلیس به روی آپارتمانش آتش گشوده بود، او نامه‌ای نوشت که عنوان آن چنین بود: «خطاب به هر کسی که این نامه را می‌خواند.» در حالی که ضمن نوشتن نامه، خونی که از جراحت‌هایش جاری شده بود کاغذ را رنگین می‌کرد. کرولی در این نامه نوشته بود: «در سینه‌ام یک قلب خسته است، اما مهربان و دلسوز. قلبی که به هیچ‌کس آزاری نمی‌رساند.»

مدت کوتاهی قبل از این واقعه، کرولی، با اتومبیل همراه دختری که دوستش داشت به بیرون شهر رفته بودند. ناگهان افسر پلیسی به سمت اتومبیلش آمد و گفت: «گواهینامه‌ات را بده نگاهی به آن بیندازم.» کرولی بدون اینکه کلامی حرف بزند اسلحه‌اش را درآورد و با شلیک گلوله‌ای افسر را نقش زمین کرد. وقتی افسر بخت‌برگشته روی زمین افتاد کرولی از اتومبیلش بیرون پرید، هفت‌تیر افسر را برداشت و با آن گلولهٔ دیگری در بدن نیمه‌جان و به خاک و خون‌افتادهٔ افسر شلیک کرد. این مرد همان قاتلی بود که در نامه‌اش نوشته بود: «در سینه‌ام یک قلب خسته است، خسته اما مهربان و دلسوز، قلبی که به هیچ‌کس آزاری نمی‌رساند.»

کرولی به مرگ با صندلی الکتریکی محکوم شد. وقتی او را به محل مجازاتش آوردند، آیا فکر می‌کنید او نزد خود می‌گفت: «تاوانی که می‌دهم، نتیجهٔ آدم‌کشی است؟» نه! او با خود، گفت: «تاوانی که می‌دهم، نتیجهٔ دفاع از خود است.»

نکتهٔ اصلی داستان این است: کرولی دو سلاحه به دلیل هیچ‌کدام از جرم‌هایش خود را سرزنش و ملامت نکرد.


معرفی نویسنده
عکس دیل کارنگی
دیل کارنگی
آمریکایی | تولد ۱۸۸۸ - درگذشت ۱۹۵۵

دیل کارنگی پروفسور و نویسنده‌ی مشهور آمریکایی بود که در زمینه‌ی سخنرانی عمومی و روانشناسی موفقیت، پیشگام محسوب می‌شد. کارنگی آثاری مهم از خود بر جای گذاشت که امروزه به بیش از ۳۰ زبان ترجمه شده‌اند. این نویسنده در دوران حیات و حتی پس از مرگ نیز بسیار تحسین‌شده بود و دوره‌های آموزشی مهمی مانند فروشندگی، سخنرانی در جمع و خودسازی را بنیان‌گذاری کرد.

نظرات کاربران

دریا
۱۴۰۱/۰۵/۰۲

به نظرم خیلی کتاب مفیدی هست. نسخه چاپی این کتاب رو تو نوجوونی هدیه گرفتم و به همه نوجوونا توصیش میکنم.البته که برای همه مفیده. دیل کارنگی واقعا نویسنده خوبیه

محمدرضا
۱۴۰۲/۰۶/۰۷

این کتاب برای افرادیه که فقط میخواند ارتباط سطحی داشته باشن وگرنه کسی که بخواد توی این دوره زمونه رو ارتباط سطحی اکتفا کنه به مشکل برمیخوره این کتاب به شما قدرت نمی‌ده نمیتونه شمارو تبدیل به یک رهبر واقعی

- بیشتر
seemorgh
۱۴۰۲/۰۵/۲۸

خیلی کتاب قشنگیه من دو بار خواندمش و یادداشت برداری کردم چون نکات جالبی داره که باید آویزه گوشمون کنیم

کاربر 7543195
۱۴۰۲/۱۲/۲۷

عالی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵۲)
بر اعصابتان مسلط باشید. به یاد داشته باشید که ارزش هر کس را می‌توان با توجه به آنچه موجب عصبانیتش می‌شود سنجید.
zeinab
تنها راه نفوذ و تأثیرگذاری بر دیگران، صحبت کردن راجع به خواسته‌هایشان و راه‌های رسیدن به آنهاست.
احمد
«همیشه سعی در انجام کاری کنید که طرف مقابلتان احساس اهمیت کند.»
Ehsan Yousefi
قاعدهٔ چهارم: شنوندهٔ خوبی باشید و نیز دیگران را ترغیب کنید که در مورد خودشان بیشتر صحبت کنند.
Ehsan Yousefi
به جای محکوم کردن دیگران، بهتر است سعی در درک آنها داشته باشیم.
احمد
«با دیگران طوری رفتار کنید که دوست دارید آنها با شما آن‌گونه رفتار کنند.»
Ehsan Yousefi
«کسی که تصمیم گرفته به بیشترین خواسته‌هایش برسد، برایش قابل قبول نیست که وقتش را صرف ستیزه‌ها و نزاع‌های شخصی کند. علاوه بر آنکه به پیامدهای آنها که شامل بدخلقی و از دست دادن کنترل نفس است نیز توجه می‌کند. در واقع وقتی بر سر راهت سگ درنده‌خویی می‌بینی، بهتر است راهش را باز کنی که برود تا اینکه تلاش کنی زودتر از آن حیوان بروی و در آخر هم گازت بگیرد. به این ترتیب با گاز گرفتن سگ، حتی اگر حیوان را بکشی نیز سودی ندارد و زخمش به سرعت بهبود نمی‌یابد.»
zeinab
قاعدهٔ ششم: کاری کنید که فرد مقابلتان احساس اهمیت کند و سعی کنید این کار را خالصانه انجام دهید.
Ehsan Yousefi
اگر قرار است چیزی را ثابت کنید، اجازه ندهید کسی از نیت شما مطلع شود. به نحوی زیرکانه و با مهارت آن را انجام دهید که فرد مقابلتان اصلاً متوجه انجام چنین کاری نشود.
zeinab
بنابراین تنها راه نفوذ و تأثیرگذاری بر دیگران، صحبت کردن راجع به خواسته‌هایشان و راه‌های رسیدن به آنهاست.
zeinab

حجم

۴۰۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۸۳ صفحه

حجم

۴۰۵٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۸۳ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان