دانلود و خرید کتاب دیدگاه های پولی میزس گری نورث ترجمه محمد جوادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دیدگاه های پولی میزس اثر گری نورث

کتاب دیدگاه های پولی میزس

معرفی کتاب دیدگاه های پولی میزس

کتاب الکترونیکی «دیدگاه های پولی میزس» نوشتهٔ گری نورث با ترجمهٔ محمد جوادی و امیررضا عبدلی در انتشارات دنیای اقتصاد چاپ شده است. این کتاب مخاطب را با خلاصه‌ای از دیدگاه‌های یکی از نامدارترین اقتصاددانان مکتب اتریش در باب پول آشنا می‌کند.

درباره کتاب دیدگاه های پولی میزس

کتاب دیدگاه های پولی میزس ما را با یک پیش‌بینی علمی دیگر میزس آشنا خواهد کرد که باور آن نیز به‌اندازهٔ پیش‌بینی سقوط شوروی دشوار است: ناپایداری بانک مرکزی و نظام پولی متمرکز.

در این کتاب پنج مضمون اصلی مورد بررسی قرار گرفته است که  ارتباط متقابل تنگانگی دارند:

 تعریف پول

 مقدار بهینهٔ پول و چگونگی رسیدن به این مقدار بهینه

 افسانهٔ پول خنثی و پیامد منطقی آن یعنی قیمت‌های پایدار

 بانکداری ذخیرهٔ کسری و چگونگی جلوگیری از آن

نظریهٔ پولی ادوار تجاری

کتاب دیدگاه های پولی میزس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به علوم اقتصادی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب دیدگاه های پولی میزس

میزس نظر خود را به صورتی کاملا آشکار و غیرقابل‌تردید بیان می‌کند: «به‌این‌ترتیب کالاهایی که از ابتدا بازاری‌ترین کالاها بودند، به‌صورت واسطهٔ عمومی مبادله در آمدند». بنابراین میزس پول را به‌عنوان بازاری‌ترین کالا تعریف می‌کند. «آنچه مردم می‌پذیرند، بازاری‌ترین کالاست؛ زیرا آنها می‌خواهند آن را در کُنش‌های مبادله‌ای غیرشخصی بعدی عرضه کنند» .

پول، مبادلات اعتباری را تسهیل می‌کند. منظور از مبادلات اعتباری چیست؟ «مبادلات اعتباری در واقع چیزی نیستند به‌جز مبادلهٔ کالاهای فعلی با کالاهای آینده» .

اکنون تعاریف میزس از پول و اعتبار را می‌دانیم: پول بازاری‌ترین کالاست و اعتبار مبادلهٔ کالاهای حال حاضر با کالاهای محتمل آینده است.

پول به‌عنوان انتقال‌دهندهٔ ارزش در طول زمان کار می‌کند؛ زیرا نقش واسطهٔ مبادله را کالاهای مشخصی ایفا می‌کنند. اما چرا این کالاهای مشخص، ارزش را در طول زمان انتقال می‌دهند؟ به‌علت «قابلیت ویژهٔ آنها برای ذخیره شدن». این کارکرد اقتصادی پول، همچنین شامل انتقال ارزش در طول فضا نیز می‌شود. آنچه پول را پول می‌کند، گردش و دست‌به‌دست شدن آن نیست. بسیاری از کالاها هستند که دست‌به‌دست می‌شوند. عنصر حیاتی که سبب می‌شود تا پول نقش واسطهٔ مبادله را به‌خوبی ایفا کند ذخیره‌پذیری آن است و تحت تملک درآمدن آن به‌عنوان یک تراز نقدی. میزس می‌نویسد: «باید دانست که از نقطه‌نظر اقتصادی هیچ‌چیز مثل پول بی‌استفاده به حال خود رها نشده است». به‌عبارت‌دیگر «هر پولی را باید به‌صورت چیزی دید که در ذخائر نقدی مردم خوابیده است».

«آنچه ذخیره کردن پول نامیده می‌شود یک روش استفاده از ثروت است. چون دربارهٔ آینده نااطمینانی وجود دارد، معقول به‌نظر می‌رسد که بخش کم یا زیادی از دارایی‌های فرد به صورتی نگهداری می‌شود که تغییر روش استفاده از ثروت یا تغییر مالکیت بر کالاهای مختلف را تسهیل کند و به‌این‌ترتیب فرصت برآوردنِ نیازهای اضطراری محتمل آینده را به کالاهایی که باید با مبادله کسب شوند بدون دردسر و دشواری محفوظ نگهدارد».

ما پول را نگه می‌داریم زیرا از آیندهٔ نامطمئن خود خبر نداریم. پول بازاری‌ترین کالاست پس علی‌رغم هر اتفاقی که در آینده رخ دهد، بیشترین گزینه‌ها را در دسترس ما نگاه خواهد داشت. اگر دانش بهتری نسبت به آینده داشتیم، کالاهایی را نگه می‌داشتیم که تصور می‌کردیم در شرایط جدید نیاز بیشتری به آنها خواهیم داشت، تا به‌این‌ترتیب منافع خود را به حداکثر برسانیم. ولی ما چیزی از آینده نمی‌دانیم، پس به این نتیجه می‌رسیم که پول را نگه داریم. در این‌صورت بازده کمی کسب خواهیم کرد، اما امنیت بسیار بیشتری در حفاظت از ارزش مبادله خواهیم داشت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۱۶۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان