دانلود و خرید کتاب نبوت ها در نهج البلاغه سید‌علی خامنه‌ای
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نبوت ها در نهج البلاغه اثر سید‌علی خامنه‌ای

کتاب نبوت ها در نهج البلاغه

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نبوت ها در نهج البلاغه

کتاب نبوت ها در نهج البلاغه نوشته حضرت آیت‌الله سید‌علی خامنه‌ای(مد‌ظله‌العالی) است. این کتاب را انتشارات انقلاب اسلامی منتشر کرده است و به شرح خطبه اول در موضوع نبوت (سال ۱۳۵۹) می‌پردازد.

درباره کتاب نبوت ها در نهج البلاغه

مکتب حیات‌بخش اسلام در کنار ارائه برنامه برای پیشرفت معنوی و مادی، نقشه راه تعالی جامعه را نیز بیان کرده و با معرفی حاکم تراز معصومان (ع) در عصر حضور و ولی فقیه در عصر غیبت_ تشکیل حکومت را در دستور کار مؤمنان قرار داده است. اما پس از ارتحال رسول اکرم(ص) جامعه خود را از حضور اما علی(ع) محروم کرد اما ایشان راهنمایی جامع و کامل برای تمام قرون ارائه کردند.

در عصر حاضر نیز با افزایش نیاز به معارف اجتماعی و سیاسی اسلام، اقبال دانشمندان و اساتید و جوانان به نهج‌البلاغه افزایش یافته و شروح متعددی نیز در قرن حاضر بر این کتاب نگاشته شده است. خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی، گرایش به نهج‌البلاغه افزایش یافته و مؤسسات مختلفی در محافل علمی حوزه و دانشگاه تشکیل و رشته تحصیلی تخصصی نهج‌البلاغه در این دو حوزه علمی ایجاد گردید. حضرت آیت‌الله سید‌علی خامنه‌ای(مد‌ظله‌العالی) که از دوران جوانی با این کتاب ارزشمند، انس داشته است، از دیرباز به شرح خطبه‌ها، نامه‌ها در حضور جوانان طلبه و دانشجو پرداخته‌اند.

در کنار کارهای معظم‌له پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ در کنار کارهای فراوان مرتبط با شورای انقلاب و همچنین شورای عالی دفاع و نمایندگی مجلس، به کارهای تبلیغی و تیبیینی بویژه در جمع جوانان اشتغال داشتند.  

در تابستان ۵۹ شاخه‌ دانشجویی حزب جمهوری ساسله درس‌های نهج‌البلاغه را در موضوع نبوت‌ها در نهج‌البلاغه به مدت سه ماه برای ایشان تنظیم می‌کند. این جلسات چهارشنبه‌ها حدود ساعت ۵ تا ۷ عصر از تاریخ ۱۱ تیر تا ۱۹ شهریور در حضور خواهران و برادران دانشجو تشکیل می‌شده است. از آن‌جا که انقلاب اسلامی در ادامه اهداف نبوت‌ها و برای تحقق همان آرمان‌های اصیل و الهی تعریف می‌شود، موضوع این جلسات به ایت بحث اختصاص یافته است. حضرت آیت‌الله سید‌علی خامنه‌ای(مد‌ظله‌العالی) در بخشی از این جلسات می‌فرمایند:« نهج‌البلاغه یک کتابی است که... حکایت می‌کند از همین چند بعدی بودن اسلام و چند بعدی بودن انسان و بالنتیجه، چندبعدی بودن انقلاب اسلامی. خود نهج‌البلاغه هم که کتاب تدوین شده‌ انقلاب اسلامی است و آئین‌نامه این انقلاب می‌توان به حسابش آورد، دارای همین خصوصیت است.»

روش تدریس ایشان در این جلسات به این صورت بوده است که خودشان متن نهج‌البلاغه را بر تخته‌سیاهی می‌نوشتند و انتدا واژگان آن را معنا می‌کردند و سپس به ترجمه و شرح آن می‌پرداختند. این کتاب به گونه‌ای نوشته شده است که نظم و اصول این جلسات به مخاطب ارائه شود. 

خواندن کتاب نبوت ها در نهج البلاغه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به درک بهتر نهج‌البلاغه پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
۷,۲۰۰
۴۰%
تومان