دانلود و خرید کتاب خوشا اتلاف وقت! آلن لایتمن ترجمه عرفان حسن‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خوشا اتلاف وقت! اثر آلن لایتمن

کتاب خوشا اتلاف وقت!

نویسنده:آلن لایتمن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۵از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خوشا اتلاف وقت!

کتاب الکترونیکی «خوشا اتلاف وقت!» نوشتهٔ آلن لایتمن با ترجمهٔ عرفان حسن‌زاده در انتشارات کتابستان معرفت چاپ شده است. لایتمن که آثار پرفروشی چون «رؤیای انیشتین» را نگاشته است در اثر خود «خوشا اتلاف وقت!» که ترکیبی از مشاهدات، پژوهش‌ها و تأملات خودش است به نسبت میان انسان، زیست مدرن و وقت پرداخته و نشان می‌دهد مدرنیسم چگونه زمان را برای انسان دگرگون کرده است.

درباره کتاب خوشا اتلاف وقت!

نویسنده در کتاب پیش رو به شکلی جالب و خواندنی به تشریح بیماری انسان معاصر همیشه آنلاین که تقریبا همه ما به آن مبتلا هستیم و چگونگی درمان آن می پردازد. این روزها انسان آن چنان خود را به دنیای مجازی پیوند زده و چندان از گذر زمان در هراس است که همواره در نوعی آشفتگی به سر می برد؛ انسان امروزی اگر لحظه ای ارتباط اینترنتی خود را از دست بدهد و اگر ساعتی از گوشی هوشمند خود دور بماند گمان می کند چیزی مهم را از دست داده و از خبری حیاتی به دور مانده است، او به نوعی اعتیاد مبتلا شده و ضروری است از این اعتیاد رهایی یابد؛ “خوشا اتلاف وقت!” فراهم آمده تا با روایت هایی که در خود جای داده درمانی پیش رو بگذارد و راهی برای دستیابی به ذهنی آزاد فراهم کند

«خوشا اتلاف وقت!» در یک مقدمه و هشت فصل نگاشته شده است. در هر فصل، او به گوشه‌گوشه جهان سفر کرده است، آنجا ما که کمتر به آنها توجه کرده‌ایم. مکان‌هایی که از زندگی مدرن دور مانده است و نشان می‌دهد مردم آنجا چگونه وقت خود را می‌گذارند.

این کتاب جوابی قاطع برای «شایدها»ی بسیاری باشد که در ذهن‌مان می‌چرخند. این کتاب با محوریت زمان، کورسوی امیدی است به شناختن و نجات‌یافتن از باتلاقی که ما خواسته یا ناخواسته در حال غرق‌کردن خود و فرزندان‌مان در آن هستیم.

کتاب خوشا اتلاف وقت! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب خوشا اتلاف وقت!

بر کسی پوشیده نیست که پیشرفت‌های اخیر در عرصۀ فناوری و اقتصاد، از جهات بسیاری سودمند بوده است. به لطف اینترنت، در نواحی دورافتاده نیز اطلاعات پزشکی زیادی دربارۀ علائم و روش‌های تشخیص و درمان، در کسری از ثانیه در دسترس پزشکان قرار می‌گیرد. خانواده‌ای که اعضایشان در فواصل زیادی دور از هم قرار گرفته‌اند، می‌توانند به‌راحتی یکدیگر را ملاقات کنند و با یکدیگر گپ بزنند؛ به‌طوری که انگار در یک اتاق نشسته‌اند. ما با سرعت و بازدهی بیشتر، غنی‌تر خواهیم بود. غذای بیشتر و خانه‌های بهتری خواهیم داشت. همچنین، خودروهای بیشتر، تلفن، اجاق‌های برقی، دستگاه مخلوط‌کن، جاروبرقی، ماشین ظرف‌شویی، مایکروویو، یخچال، تلویزیون، آیفون، آیپاد، آیپَد، سی‌دی و دی‌وی‌دی‌خوان‌ها، دستگاه‌های مرطوب‌کننده، چاپگرها، دستگاه‌های تهویه و بخاری‌های بیشتری خواهیم داشت.

حتی پیشرفت کاری من به‌عنوان نویسنده، دانشمند و مددکار/کارآفرین اجتماعی هم تا حد زیادی، مدیون همین پیشرفت‌ها در زمینۀ فناوری بوده است. می‌توانم در میان انبوهی از اطلاعات و مطالب، به‌صورت برخط جست‌وجو و پژوهش کنم؛ درحالی که، در گذشته همین کار نیازمند این بود که به کتابخانه‌هایی در دوردست بروم یا مقاله‌ها و اطلاعات را به‌صورت مرسولات پستی تحویل بگیرم. چند سالی است که مشغول نظارت بر پروژه‌ای با موضوع پیشرفت زنان جوان‌ در جنوب شرق آسیا هستم، پروژه‌ای که بدون امکان ایجاد ارتباط سریع بین دفتر کارم در کنکوردِ ماساچوست و دفتر دومم در پنوم پن، ممکن نبود بتوانم آن را بر عهده بگیرم. من به‌نوبۀ خودم، قدردان فناوری‌ها و افرادی هستم که زندگی را برای من ممکن کرده‌اند؛ اما این رشدها و توسعه‌ها رایگان به دست نیامده‌اند. حالا وقت آن است که ببینیم چه از کف داده‌ایم.

نظرات کاربران

فائزه
۱۴۰۱/۰۶/۱۸

این کتاب بیشتر به درگیری انسان‌های امروزی با اینترنت پرداخته. که دیگه نمی‌تونیم زمان زیادی رو بدون یک محرک خارجی بگذرونیم. به شبکه‌های اجتماعی معتاد شدیم، که اثراتش هم واضحه؛ کاهش خلاقیت، ناتوانی در شناخت خودمون، افسردگی، اضطراب و ... کتاب

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۱۱۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان