دانلود و خرید کتاب همدلی انتشارات هاروارد بیزینس ری‌ویو ترجمه فرخ بافنده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب همدلی

کتاب همدلی کاری از انتشارات هاروارد بیزینس ری‌ویو با ترجمهٔ فرخ بافنده از مجموعه مهارت‌های زندگی دانشگاه هاروارد است که در نشر پندار تابان چاپ شده است. این کتاب به مخاطب کمک می‌کند بفهمید همدلی چیست، چرا مهم است، چطور بر موانعی غلبه کنید که از همدلی شما نسبت به دیگران می‌کاهد و صدالبته بفهمید که کی دیگر دارید زیادی همدلی می‌کنید! «همدلی» را عامل مهمی در ساختن رابطه‌های خوب و حتی توسعه‌ٔ بهتر محصول می‌دانند. شاید گفتن این حرف آسان باشد که: «خودت را جای دیگری بگذار»؛ اما واقعیت این است که درک انگیزه‌ها و احساس‌های دیگران اغلب سخت‌تر از آنچه است که تصورش را می‌کنیم.

درباره کتاب همدلی

این کتاب در ده فصل تألیف شده‌است. هر فصل به یک مقاله از نویسندگان برتر حوزه روان‌شناسی اختصاص دارد. نویسندگانی همچون دنیل گلمن و آنی مک کی و آدام وایتز.

در فصل اول، با مقاله‌ای از دانیل گلمن، با مفهوم همدلی و ضرورت آن آشنا خواهید شد. فصل دوم به ضرورت مهربانی و کنترل خشم در محیط کاری اختصاص دارد. در فصل سوم به شنیدن، به‌عنوان یکی از ابزارهای همدلی پرداخته شده‌است. فصل چهارم به نقش همدلی در مدیریت و برگزاری جلسات و پیشبرد اهداف سازمان می‌پردازد.

اگر فکر می‌کنید در همدلی با کسانی که تجربه‌ای مشابه شما داشته‌اند، می‌توانید بهتر از دیگران باشید، سخت در اشتباهید! براساس مقاله‌ای که در فصل پنجم به شما ارائه شده‌است، تمام تصورات‌تان درباره همدلی بهم خواهد ریخت.

فصل ششم مختص مدیران سازمان‌ها است. اگر افراد زیادی در زیرمجموعه تحت مدیریت‌تان فعالیت می‌کنند، باید نحوه صحیح برخورد با آنها را بدانید؛ وگرنه احتمال بیشتر شدن فاصله شما با کارمندان‌تان، بیشتر خواهدشد و این نه به نفع شما و نه به نفع سازمان‌تان خواهدبود.

اگر قصد فروش کالا و خدمات‌تان را دارید، فصل هفت مختص شماست. دراین فصل با مقاله‌ای از جان کولکو، می‌آموزید که چگونه از همدلی به عنوان یکی از تکنیک‌های فروش استفاده کنید.

فصل هشتم کتاب همدلی به مسئله حفاظت اطلاعات افراد و اهمیت همدلی در ایجاد فضای امن برای کاربران می‌پردازد. فصل نهم به یکی از چالش‌های مهم در همدلی پرداخته‌است و ضرورت برخورد صحیح با این چالش را مورد بررسی قرار می‌دهد. و درنهایت در فصل دهم کتاب همدلی، طی مصاحبه‌ای که اندرآ اوانس با دانیل گلمن انجام داده‌است، درمورد آموزه‌های دالایی لاما درباره هوش هیجانی و همدلی بحث می‌شود.

کتاب همدلی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که مایل هستند در روابطشان با اطرافیانشان موفق‌تر باشند پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب همدلی

سه‌گانهٔ همدلی

همدلی از نظر ما معمولاً یک تک خصیصه است. ولی وقتی به‌دقت نقطه‌ای را نگاه می‌کنیم که رهبران، هنگام اِبراز همدلی، تمرکز خود را بر آن معطوف می‌کنند، متوجه سه نوعِ متمایز همدلی می‌شویم، که همگی‌شان برای کارآمدیِ رهبری مهم‌اند.

همدلی شناختی: توانایی درک کردنِ دیدگاه فرد دیگر

همدلی احساسی: توانایی احساس کردنِ آنچه فرد دیگری احساس می‌کند

نگرانی همدلانه: توانایی فهمیدنِ نیاز فرد دیگر، یا خواستهٔ او از شما.

همدلی شناختی رهبران را قادر می‌سازد منظور خود را به شیوه‌های قابل‌فهمی بیان کنند ـ که البته مهارتی ضروری برای گرفتنِ بهترین عملکرد از کارکنان زیردست است. برخلاف تصور، برای این نوع همدلی،‌ رهبران باید به احساس‌های دیگران فکر کنند،‌ نه اینکه این احساس‌ها را مستقیماً در وجود خود تجربه کنند.

منبع تغذیه‌کنندهٔ همدلی شناختی، یک ذاتِ کنجکاو است. یکی از مدیران موفقی که صاحب این ویژگی است در این باره می‌گوید: "من همیشه فقط خواسته‌ام همه چیز را بفهمم، هر کسی را که دور و برش بوده‌ام درک کنم ـ بفهمم چرا به فکر انجام کاری که کرده‌اند افتاده‌اند، چرا آن کار را انجام داده‌اند، چه روشی برای آن‌ها جواب داده، و چه روشی جواب نداده است". البته همدلی شناختی، زاییدهٔ خویشتن‌آگاهی هم هست. مدارهای اجرایی مغز که به ما مجال می‌دهند به افکار خودمان فکر کنیم و احساس‌هایی را که از آن‌ها جاری می‌شود کنترل کنیم، موقع معطوف کردن آگاهانهٔ توجه‌مان به سمت آدم‌های دیگر، به ما اجازه می‌دهند همین فرایند فکری را در مورد ذهن‌های آن‌ها هم اِعمال کنیم.

نظرات کاربران

اسما
۱۴۰۲/۱۰/۰۵

ده مقاله نشریه هاروارد بیزینس رو ارائه داده بود که جالب بودن مخصوصا همدلی افراطی که کاربردی هم بود

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۷)
"وجود خودتان را برای دیگران ضروری کنید"
mohad
تحقیقات نشان داده است که حس محبت و مهربانی و رابطه‌های خوب و احترام‌آمیز در سر کار، تأثیر مثبتِ بیشتری روی وفاداری کارمند دارد تا رقمِ چک حقوقش
اسما
درک و عکس‌العمل نشان دادن به نیازها، علائق، و خواسته‌های انسان‌های دیگر جزء سخت‌ترین کارهای دنیاست! برخلاف اینکه می‌گویند همدلی کردن کار خیلی راحتی است، تلاش ذهنیِ سختی را برای ورود به ذهن طرف مقابل  و سپس واکنش نشان دادن با دلسوزی، به جای بی‌تفاوتی ـ می‌طلبد.
mohad
خودی‌ها صرفاً علاقه‌ای برای همدلی کردن با غیرخودی‌ها ندارند ـ اما همین امر می‌تواند سبب شود از فرصت‌های پیش‌آمده برای همکاریِ سازنده با افراد حوزه‌های دیگر شرکت‌شان یا شرکت‌های دیگر غافل شوند.
mohad
دلسوزی برای کارکنان و همکارانِ خود گاهی موجب واکنش‌های پرخاشگرانه نسبت به دیگران می‌شود.
mohad
اول اینکه، ما آدم‌ها معمولاً در به‌یادآوریِ دقیق این موضوع که تجربهٔ نفرت‌انگیزی در گذشته چقدر سخت بوده است، مشکل داریم. هرچند ممکن است به یاد بیاوریم که آن تجربه دردناک، تنش‌زا، یا به لحاظ احساسی آزاردهنده و ورای طاقتمان بوده، ولی معمولاً عادت داریم بگوییم آن تجربه در زمان خودش چندان دردناک نبوده است. این پدیده "شکاف همدلی" خوانده می‌شود. [۲]
mohad
روی هم رفته، نتایج این تحقیق‌ها نشان می‌دهند افرادی که خودشان تجربهٔ سختی را پشت سر گذاشته‌اند، بیشتر احتمال دارد آن‌هایی را که در تقلای از سر گذراندن تجربهٔ سخت و طولانیِ مشابهی هستند تنبیه کنند، تا اینکه از در دلسوزی وارد شوند!
mohad

حجم

۱۳۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱۳۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۳۱,۵۰۰
تومان