دانلود و خرید کتاب آین رند ناتانیل برندن ترجمه سهراب خلیلی شورینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آین رند اثر ناتانیل برندن

کتاب آین رند

معرفی کتاب آین رند

کتاب آین رند نوشتهٔ ناتانیل برندن و باربارا برندن با ترجمهٔ سهراب خلیلی شورینی در انتشارات لوگوس چاپ شده است. «روش ادبی آین رند» اصول بنیادی زیبایی‌شناسی رمان‌های آین رند را تجزیه و تحلیل نموده و مفهوم او از رابطۀ انسان با وجود که کلید روش ادبی او است را تبیین می‌کند.

مؤسسۀ ناتانیل برندن که درس‌هایی دربارۀ فلسفۀ آین رند ارائه می‌کند، سالانه هزاران نامه از سراسر جهان دریافت می‌کند که در باب فسلفۀ او اطلاعات بیش‌تری طلب می‌کنند. به‌جز کتاب‌های آین رند، منبع دیگری در این باره در دسترس نیست. کتابی که در دست دارید به‌عنوان نخستین گام برای پیدا کردن این فاصله تدوین شده است.

آین رند از چه چیز دفاع می‌کند؟ چه چیز را به چالش می‌کشد؟ چرا کتابهای او را بکرّات و به‌طور جنون‌آمیزی به باد انتقاد می‌گیرند؟ و چرا این کتابها در تیراژ میلیونی به فروش می‌رسند؟ آین رند به‌عنوان یک متفکر و هنرمند، چه چیزی را به انسانها عرضه می‌کند؟ دلیل تحسین و اشتیاقی که نثار کتابهای او می‌شود چیست؟ این پرسش‌هایی است که این کتاب برای پاسخ دادن به آن‌ها نوشته شده است.

درباره کتاب آین رند

«فلسفۀ من، در اصل، مفهوم انسان به‌مثابه موجودی قهرمان است، با شادی‌هایش به‌مثابه هدف اخلاقی زندگی، با دستاوردهای پربارش به‌مثابه بهترین فعالیت، و با خرد به‌مثابه تنها مطلق موجود» (آین رند، اطلس شورید). آین رَند رمان‌نویس، فیلسوف، نمایشنامه‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس روسی-آمریکایی بود که به دلیل فلسفۀ «عینیت‌گرایی» که مروج آن بود و رمان‌های پرفروش‌اش «سرچشمه» و «اطلس شورید» معروف است. این رمان‌ها مضامینی فلسفی و عناصری علمی–تخیلی و رمانتیک دارند. آین رند در هنر مروج واقع‌گرایی رمانتیک بود و به جز ارسطو و برخی ارسطوگرایان و لیبرال‌های کلاسیک، سرسختانه با بیشتر فیلسوفان و سنت‌های فلسفی مخالفت می‌کرد. کتاب حاضر نگاهی است به زندگی و آثار آین رند از منظر بارابارا برندن و ناتانیل برندن، روان‌درمانگر و نویسندۀ آمریکایی-کانادایی که زمانی همفکر و همکار او بود.

زمستان سال ۱۹۶۱ در دانشگاه ویسکانسین بیش‌از یک‌هزار و دویست دانشجو، استاد و مدعو به سخنرانیای گوش سپرده بودند که بخشی از همایش «اخلاق معاصر» بود. این فنیترین مقالۀ ارائه شده به همایش بود، امّا دست‌اندرکاران همایش لازم دانسته بودند این سخنرانی را در بزرگترین سالن خود برگزار کنند. در سرای ساختمان، صد نفری از دانشجویان که به علت کمبود جا نتوانسته بودند وارد سالن بشوند ایستاده بودند و از طریق بلندگوها به سخنرانی گوش می‌دادند.

عنوان سخنرانی «اخلاقیات عینیت‌گرائی» و سخنران خانم آین رند بود. علاقه به سخنرانیهای او بسیار معمول بود. در دانشگاههای سراسر کشور، از حضور او بسیار استقبال می‌شد و هیچ نویسندۀ معاصر دیگری چنین ظرفیتی برای ایجاد هیجان روشنفکری از خود نشان نداده است.

شنوندگان سخنرانیهای او مطلقاً یک دست نیستند. برخی کتاب‌های او را خوانده و با افکار او کاملاً یا بعضاً موافقت دارند. دیگرانی که ممکن است کتاب‌های او را خوانده یا نخوانده باشند به صورتی تعصبآمیز با او مخالفت می‌کردند. هنوز دیگرانی هم بودند که از فلسفۀ او یا اطلاع نداشتند یا اندکی اطلاع داشتند، امّا می‌آیند زیرا شنیدهاند که با افکار او به‌شدت مخالفت می‌شود و می‌دانند که نام آین رند یادآور چیزی فوق العاده و چالش برانگیز است. مثل قهرمان رمان اطلس شورید او، آین در زندگی خودش به اسطوره تبدیل شده است.


رسالۀ نخستین، «انقلاب اخلاقی در اطلس شورید»، عوامل اصلی اخلاقیات آین رند در پیوند با اهمیت آن با بحران جاری روشنفکری، اخلاقی و سیاسی ما را بحث می‌کند. هدف این رساله شرح تفضیلی و سیستماتیک اخلاقیات آین رند نیست. مبانی فلسفۀ اخلاقی او، یعنی معرفت‌شناسی عینیتگرایی هم در آن نیامده است. این رساله شرحی است بر اهمیت تاریخی و فرهنگی اخلاقیات او و نگرشی که اخلاقیات او نسبت به ایدئال اخلاقی دارند.

«عینیت و روان‌شناسی» به‌طورخلاصه برخی از کاربردهای عینیت‌گرایی برای علم روان‌شناسی و کمک‌های بالقوه‌ای که می‌تواند به آن رشته بکند را نشان می‌دهد.

رسالۀ «آین رند کیست؟» ، به قلم باربارا برندن، یک مطالعۀ زندگی‌نامه‌ای است که عمدتاً به رشد فکری و هنری آین می‌پردازد.

کتاب آین رند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به فلسفه پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب آین رند

دوازده سال است که شما می‌پرسید: جان گالت کیست؟ من جان گالت هستم. من کسی هستم که زندگی خود را دوست می‌دارد. من کسی هستم که عشق و ارزش‌های خود را فدا نمی‌کند. من کسی هستم که شما را از قربانی‌ها محروم کرده‌ام و در نتیجه دنیای شما را ویران کرده‌ام، و اگر می‌خواهید بدانید – آن کسانی از شما که جرأت دانستن دارید – چرا درحال هلاک شدن هستید. من کسی هستم که اکنون به شما می‌گویم.

این‌ها کلماتی هستند که اوج بدیع‌ترین و بحث‌انگیزترین رمان دوران ما، اطلس شوریدِ آین رند با آن آغاز می‌شود. این سخنرانی رادیویی که رویدادهای این کتاب را به بالاترین قلهٔ خود می‌رساند فقط خطاب به آدم‌های درون داستان نیست: خطاب به شماست.

جهانی که شما در آن زندگی می‌کنید هنوز به فروپاشی فیزیکی تصویر شده در اطلس شورید نرسیده است اما به فروپاشی فرهنگی رسیده است - ایده‌های متداول در یک فرهنگ است که جهت و سرنوشت آن را تعیین می‌کند – و ایده‌هایی که فرهنگ اطلس شورید را انباشته، بر فرهنگ امروز شما غلبه یافته است.

در جهان معاصر، فیلسوفان و روشنفکران پیشرو به ما می‌گویند که قعطیت مبتنی بر واقعیات، ناممکن است؛ و محتوای ذهن انسان ضرورتاً هیچ ارتباطی با واقعیت‌ها ندارد؛ و مفهوم «واقعیت‌های حقیقی» از جمله خرافات عهد قدیم است؛ و حقیقت «صرفاً صورت ظاهر» است و انسان هیچ چیز را نمی‌داند و داشتن احساس عدم قطعیت و بی‌اطمینانی به‌عنوان حالت وخیم انسان، نشانهٔ روشنی افکار است.

به ما گفته می‌شود که خوشبختی شخصی، منفعت فردی و انگیزهٔ سود همه فرومایگی و ننگ‌آورند و انسان باید برای دیگران زندگی کند، که توانایی فقط باید صرف ناتوان شود، وکسانی که در رنج‌اند و نیازمند، نخستین حق را بر زندگی و انرژی همهٔ انسان‌های دور و بر خودشان دارند، و این حق‌ها بر همهٔ حق‌های دیگر اولویت و ارجحیت دارد – و مغز وتلاش فرد، مِلک طلق جامعه، ملّت و جهان است. به ما گفته می‌شود که هیچ‌کدام 

نظرات کاربران

yosef
۱۴۰۱/۰۱/۲۵

سلام اگه میشه لطفا به طاقچه بی نهایت اضافه کنید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۴)
فلسفهٔ من، به طور کلی، عبارت است از مفهوم انسان به‌عنوان یک موجود قهرمان، که مقصد اخلاقی زندگیش، خوشبختی خودش است، همراه دستاوردهای مولد به‌عنوان فعالیتی شرافتمندانه، خرد و عقلانیت به‌عنوان تنها راه پذیرفتنی.
پروا
آین رند نه تنها عرفان و ایثارگری را مردود می‌شمارد بلکه محصول آن‌ها یعنی نگرش تراژیک به زندگی را هم نمی‌پذیرد.
پروا
در اعلام این که دستیابی به خوشبختی، هدف غایی اخلاقی انسان است، آین رند از اخلاق خودپسندی و خودخواهی دفاع می‌کند. خودخواه بودن یعنی انگیزهٔ منفعت فردی خود را داشتن، خودپسندی، به‌عنوان نظریه‌ای اخلاقی به این معناست که نفع شخصی هدف درست اخلاقی انسان است.
پروا
انسان – هرانسانی - هدف خودش است، نه وسیله‌ای برای هدف دیگران.
پروا

حجم

۲۷۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۲۷۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۶۷,۵۰۰
تومان