دانلود و خرید کتاب شش ستون عزت نفس (خلاصه کتاب) ناتانیل براندن ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شش ستون عزت نفس (خلاصه کتاب) اثر رضا اردلان

کتاب شش ستون عزت نفس (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب شش ستون عزت نفس (خلاصه کتاب)

کتاب شش ستون عزت نفس (خلاصه کتاب) نوشتهٔ ناتانیل براندن و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. ۶ مسیر برای افزایش و تقویت عزت‌نفس در این کتاب آمده است.

درباره شش ستون عزت نفس (خلاصه کتاب)

چگونه عزت‌‌نفسمان را افزایش دهیم؟ در دهه‌های اخیر، اهمیت بسیاری به مفهوم عزت‌نفس داده شده است. تعاریف متعددی برای عزت‌‌نفس و روش‌های مختلفی برای رسیدن به آن وجود دارد، اما در حقیقت تا چه حد دربارهٔ این مفهوم روان‌شناختی مهم آگاهی داریم؟ شاید هیچ روان‌شناسی را نتوان یافت که به اندازهٔ ناتانیل براندن (Nathaniel Branden) به ترویج عزت‌نفس و راه‌کارهای رشد آن پرداخته باشد. او بر این باور بوده است که باید نیاز به عزت‌نفس را به‌عنوان یک نیاز روان‌شناختی به رسمیت شناخت و انسان‌ها تا زمانی که این نیاز را برآورده نکنند، اثرات نامطلوب آن را به‌شکل بیماری، احساسات منفی و رفتارهای ناهنجار در زندگی خود و اطرافیان مشاهده خواهند کرد. براندن در خلاصه‌کتاب شش ستون عزت‌ نفس (The Six Pillars of Self-Esteem) تلاش کرده است تا مفهوم جدیدی از عزت‌نفس را ارائه دهد و با ارائهٔ راهکارهایی به مخاطب کمک کند تا عزت‌نفس را در وجودش پرورش دهد.

خواندن شش ستون عزت نفس (خلاصه کتاب) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌‌خواهند عزت‌نفس خود را ارتقا بخشند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از شش ستون عزت نفس (خلاصه کتاب)

«احتمالاً تا به حال، مقاله‌هایی با چنین عناوینی دیده‌اید: «۱۰ گام برای افزایش عزت نفس»، یا «۵ روش برای به دست آوردن اعتماد به نفس.»

از این دست مقالات در وبلاگ‌ها، وب‌سایت‌ها و مجلات به وفور یافت می‌شوند. بسیاری از مربیان رشد فردی ادعا می‌کنند که راز افزایش عزت نفس را می‌دانند. در مورد عزت نفس، سخن بسیار رانده می‌شود، اما واقعاً تعریف عزت نفس چیست؟

عزت نفس، هم‌چون سیستم ایمنی بدن یک ویژگی ذاتی است که ما برای مقابله با مشکلات زندگی‌مان به آن نیاز داریم. اجازه دهید مفهوم عزت‌نفس را با یک مثال توضیح دهیم.

کلسیم باعث تقویت دندان‌ها و استخوان‌های ما می‌شود. وجود کلسیم برای داشتن یک بدن سالم ضروری است. به همین ترتیب، عزت نفس نیز برای داشتن روان سالم حیاتی است. ما صرفاً به دلیل کمبود کلسیم نمی‌میریم، ولی ادامه زندگی برای ما به طور چشم‌گیری سخت می‌شود. همین مسئله برای عزت نفس نیز صادق است. ما برای زنده ماندن به آن نیاز نداریم، ولی نمی‌توانیم بدون آن راحت زندگی کنیم.

سوال: چرا برای یک زندگی بهتر به عزت نفس نیاز داریم؟

زیرا انتظاراتی که از ظرفیت درونی و توانمندی‌های خود داریم، بر اساس میزان عزت نفسمان شکل می‌گیرند. هر چه عزت نفس بالاتری داشته باشیم، به این باور می‌رسیم که توانایی بالایی برای انجام کارهای مختلف داریم و هنگامی که انتظار بالایی از توانایی‌هایمان داریم، تمام تلاشمان را به کار می‌بندیم تا واقعاً عملکرد خوبی داشته باشیم. بدین ترتیب، می‌توانیم زندگی خوب و آبرومندی برای خود بسازیم.

نویسنده برای درک این موضوع، سرنوشت یکی از بیمارانش را بیان می‌کند که برای ترک اعتیاد به الکل به او مراجعه کرده بود. فرد بیمار معمار بود و در شرف دست‌یابی به بزرگ‌ترین موفقیت کاری خود قرار داشت، اما او به جای خوشحالی، به طور وحشتناکی مضطرب بود و احساس می‌کرد که استحقاق این‌کار را ندارد.» 

نظرات کاربران

negah
۱۴۰۱/۱۰/۰۵

سلام وقت بخیر ، خلاصه کتاب شش ستون عزت نفس عملا کمکی به خودیاری فرد نمیکنه ، یه یادداشت برداری ۳۰ صفحه ای است ، پیشنهادم مطالعه کامل کتاب هست .

مرجان غایب دوست
۱۴۰۱/۱۱/۰۴

برای من که کتاب اصلی رو خوندم می تونست مرور خوبی باشه. ولی کسی که موضوع رو نمی دونه براش کاربردی نیست. جا افتادن هر کدوم از این ستون ها کلی کار داره و کلی توضیح و مثال می خواد.

کاربر 5369818
۱۴۰۱/۱۰/۰۷

چرا کاملش رو نزاشتید؟

nazanin
۱۴۰۲/۱۲/۱۷

کتاب خوب و کادبردی بود.پیشنهاد میشود برای کسانی که عزت نفس کمی دارند مفید است.

رضایی
۱۴۰۲/۰۱/۱۲

کتاب خلاصه و خیلی کاربردی هست. ترجمش جای کار داره. ممنون.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
شما فرصت محدودی برای زندگی دارید و با تلف کردن وقت خود با شبکه‌های اجتماعی، فرصت انجام کارهای مهم‌تر را از خودتان می‌گیرید.
zahraz
سوال: چرا برای یک زندگی بهتر به عزت نفس نیاز داریم؟ زیرا انتظاراتی که از ظرفیت درونی و توانمندی‌های خود داریم، بر اساس میزان عزت نفسمان شکل می‌گیرند. هر چه عزت نفس بالاتری داشته باشیم، به این باور می‌رسیم که توانایی بالایی برای انجام کارهای مختلف داریم و هنگامی که انتظار
کاربر ۴۹۱۲۲۵۸
جَک (Jack) در تمام زندگی‌اش آرزو داشت که یک نویسنده شود، ولی به جای افزایش مهارت‌های خود، تصمیم گرفت صبر کند تا احساس آمادگی کند! خب فکر می‌کنید چه شد؟ آیا جک به آرزوی خود رسید؟ البته که نه. سال‌ها گذشت ولی جک به آرزوی خود نرسید. اگرچه جک هدف خود را تعیین کرده بود، ولی هیچ قدمی در راستای این هدف برنداشت. از این رو در زندگی هدفمند خود شکست خورد. علاوه بر این، باید حرف و عملتان نیز با هم هماهنگ باشد. به این ویژگی «یک‌پارچگی شخصی» می‌گوییم. این ویژگی خود را در مسائل کوچک روزانه نیز نشان می‌دهد، مانند سر قول ماندن و گفتن
کاربر ۶۹۳۹۹۹۸

حجم

۱۸٫۵ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۳ صفحه

حجم

۱۸٫۵ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۳ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان