دانلود و خرید کتاب مواضع کشورهای اروپای غربی در قبال انقلاب اسلامی ایران اردشیر رئیسی دهکردی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مواضع کشورهای اروپای غربی در قبال انقلاب اسلامی ایران اثر اردشیر رئیسی دهکردی

کتاب مواضع کشورهای اروپای غربی در قبال انقلاب اسلامی ایران

معرفی کتاب مواضع کشورهای اروپای غربی در قبال انقلاب اسلامی ایران

کتاب مواضع کشورهای اروپای غربی در قبال انقلاب اسلامی ایران نوشته اردشیر رئیسی دهکردی است. این کتاب با محوریت سیاست صدور انقلاب اسلامی در انتشارات آزادمهر منتشر شده است.

درباره کتاب مواضع کشورهای اروپای غربی در قبال انقلاب اسلامی ایران

انقلاب ها به عنوان یک حرکت مردمی محسوب می شوند که تلاش دارند یک سری تغییرات ریشه ای و بنیانی در جامعه و ساختارهای اجتماعی به وجود آورند. در واقع انقلاب ها در شرایطی رخ می دهند که آرمان توده ها در معرض مخاطره قرار گرفته و رژیم حاکم، حاضر و قادر به درک خواسته های مردم نباشد.

انقلاب اسلامی ایران از حوادثی است که تاثیر زیاد و شگفت‌انگیزس در خارج از مرزهای ایران  و نظام بین الملل برجای گذاشته است. زیرا در  قرون اخیر رویکرد دینی با احیای سنت سیاسی اسلام و صدور ارزش‌های اسلامی در هیچ‌کجای جهان سابقه نداشته است. به‌همین دلیل آمریکا همواره تلاش کرده است تا با تحلیل‌های غلط کشورهای دیگر را از انقلاب ایران بترساند. رویکرد ایدئولوژیک انقلاب اسلامی به فرهنگ دینی و ارزش‌های سنتی و بومی برای جهان غرب کاملاً غیر منتظره بود. در واقع انقلاب اسلامی نخستین حرکت توده‌ای و مردم در طول تاریخ بود که یک دولت دینی اسلامی به وجود آورد و به لحاظ نظری و اعتقادی با ارائه سیاست‌ها و راهکارهای خاص خود از همان آغاز تضاد و تقابل خود را با نظام سیاسی و ارزش‌های حاکم بر غرب نمایان ساخت و ضربه‌ای به مفاهیم استراتژیک جهان غرب (اروپای غربی و امریکا) وارد ساخت. در حقیقت انقلاب اسلامی ایران باعث شد تا سیاست دین مدارانه جایگزین سیاست دنیا مدارانه دوران پهلوی گردد.

این کتاب سعی دارد با رویکردی دقیق به مواضع کشورهای غربی درباره ایران بپردازد و نگاه و رویکرد آنان به این اتفاق عظیم دینی و مردمی را بررسی کند و رویکردی دقیق رد اختیار پژوهشگران و. سیاست‌مداران قرار دهد تا آماده صادر کردن انقلاب اسلامی شوند. 

خواندن کتاب مواضع کشورهای اروپای غربی در قبال انقلاب اسلامی ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب مواضع کشورهای اروپای غربی در قبال انقلاب اسلامی ایران

صدور انقلاب به عنوان اصلی بنیادی در سیاست خارجی همچون خود انقلاب ایران، بازتاب پویایی سیاست داخلی آن است. در مرحله اول طرح این مفهوم موجب بازتعریف مفاهیم اساسی در عرصه سیاست داخلی و بین المللی شد؛ مفاهیمی چون: اهداف ملی، منافع ملی، مصالح ملی، قدرت ملی، ارزش های ملی و سایر مفاهیم. یکی از متغیرهایی که سیاست خارجی را تحت تاثیر قرار می دهد، ایدئولوژی است. در جمهوری اسلامی ایران که سیاست خارجی برگرفته از آموزه های اسلامی است، ایدئولوژی اسلامی نقش تعیین کننده ای در جهت دهی به ایستارها، تعهدات و رفتارهای سیاست خارجی ایفا می کند. بر این اساس سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مناسبات موجود جهانی را به چالش کشید و نظم حاکم بر آن را مورد تهدید قرار داد. به این ترتیب صدور انقلاب هم به عنوان هدف و هم به عنوان رسالت و وظیفه انقلابی ظاهر شد. البته در اوایل انقلاب غالب نیروهای انقلابی به صورت فعال و آگاهانه ای به دنبال بسط ارزش ها و اندیشه های انقلابی خود به خارج از مرزهای ایران به ویژه کشورهای اسلامی بودند و در واقع در آن دوران حالت یک پروژه را داشت؛ ولی به تدریج در سال های بعد که موانع و مخالفت های بیرونی تشدید شد، تعریفی از صدور انقلاب ارایه می شد که بیشتر ماهیت فرایند طبیعی داشت که خود به دیگر کشورها منتقل می شود. البته ناگفته نماند که در همان مقطع هم برخی از گروه ها و جریان های سیاسی با صدور انقلاب مخالف بودند و در عین حال برخی از نیروهای انقلابی به دنبال تمرکز امکانات و فعالیت بیشتر در امر صدور انقلاب بودند۴. در نهایت بحث صدور انقلاب به عنوان یکی از اصول اساسی وارد سیاست خارجی ایران شد به گونه ای که به طور اصولی در قانون اساسی جدید جمهوری اسلامی که در آذر ۱۳۵۸ حدود ۲ ماه پس از تسخیر سفارت تصویب شد جای گرفت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۵۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۹ صفحه

حجم

۱۵۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۹ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان