دانلود و خرید کتاب زندگی خردمندانه مایکل نینان ترجمه زهرا اندوز
کتاب زندگی خردمندانه اثر مایکل  نینان

کتاب زندگی خردمندانه

معرفی کتاب زندگی خردمندانه

کتاب زندگی خردمندانه یا رویکرد شناختی - رفتاری نوشته مایکل نینان و ویندی درایدن است که با ترجمه حسن حمیدپور و زهرا اندوز در انتشارات ارجمند چاپ شده است. نحوه تفکر شما درباره رویدادهای زندگی‌تان، تأثیر شگرفی بر شیوه احساس شما درباره این رویدادها دارد. بنابراین، احتمالاً تغییر نوع تفکر، تغییر احساس را به دنبال خواهد داشت. این اصل، جوهر اساسی یکی از رویکردهای مسلط روان‌درمانی و مشاوره است که رفتاردرمانی‌شناختی نامیده می‌شود.

درباره کتاب زندگی خردمندانه

شناخت طرز فکرتان درباره رویدادها به شما کمک می‌کند که پی‌ببرید چرا به گونه‌ای خاص احساس و رفتار می‌کنید. اینکه چگونه به چنین بینش و مهارتی دست پیدا کنید، موضوعی است که در این کتاب به آن پرداخته می‌شود.

• کنار آمدن با هیجان‌های دردسر ساز

• غلبه بر اهمال‌کاری

• تنظیم وقت

• برخورد درست با انتقاد

• خطرپذیری و تصمیم‌گیری

• جرأت‌آموزی

خواندن کتاب زندگی خردمندانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به روانشناسان و علاقه‌مندان به مطالعه در رویکردهای شناختی - رفتاری پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب زندگی خردمندانه

بر احساس درماندگی (هیچ کاری از دستم بر نمی‌آید) و ناامیدی (چه فایده؟!) غلبه کنید تا دوباره بتوانید زندگی رضایتمندانه‌ای را از سر بگیرید. خشم مضمون اصلی خشم این است که متوجه شوید به نوعی به حریم شما تجاوز شده است، این حالت می‌تواند در سه حوزه مهم رخ بدهد. اولا وقتی که در راه رسیدن به هدفی مهم، مانع یا سدی ایجاد شود مثل «چرا به من ترفیع سالانه ندادند، آنها که میدانند چقدر زحمت کشیدم». ثانیا وقتی که قوانین شخصی شما زیر پا گذاشته شوند مثل «وقتی می‌گویم صبح به خیر باید آن چیزی را که انتظار دارم بگویی، تو آدم بیشعوری هستی». البته اگر قوانین درونی خودتان را نیز زیر پا بگذارید نسبت به خودتان خشمگین میشوید مثل «نمی‌خواستم دوباره سیگار بکشم. چرا نمی‌توانم به قولم وفا کنم؛ چرا بی‌اراده‌ام؟» ثالثا وقتی احساس ارزشمندی شما به نوعی تهدید می‌شود مثل «وقتی دوستتان پولی را که به شما قرض داده می‌خواهد و به علت تعللتان در باز پس دادن آن به شما می‌گوید آدم خسیسی هستید، احساس می‌کنید به شما توهین شده است. او از روی قصد چنین کاری نکرده بلکه شما نتوانستید به موقع پولش را به او بازگردانید». وقتی خشمگین هستید به صورت فیزیکی یا لفظی با طرف مقابل درگیر می‌شوید (انتقام گرفتن) یا اگر نتوانید به خاطر برخی از شرایط (مثلا در حضور رئیس) خشم خود را بیان کنید، پرخاشگری را بر سر کس دیگری خالی می‌کنید مثلا «بر سر همسرتان داد می‌زنید یا ظرفها را می‌شکنید».گاهی اوقات هم سعی می‌کنید به جای حمله کردن به طرف مقابل از موقعیت کناره‌گیری کنید مثل وقتی که با قهر و غضب یک رابطه را تمام می‌کنید یا از اتاق خارج می‌شوید. ممکن است از ابراز خشم نسبت به بعضی افراد (مثل بروز ندادن خشم نسبت به همسر در حضور خانواده‌اش) اکراه داشته باشید، ولی در عوض به صورت غیرمستقیم چنین خشمی را بیان می‌کنید مثلا «ایراد گرفتن از دست‌پخت او و طعنه و کنایه زدن به او». وقتی که این انتقام‌گیری مستقیم بیان نشود، اغلب به صورت منفعل - پرخاش‌گرانه بروز می‌کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه