دانلود و خرید کتاب حیوانات کاغذی راجیو جوزف ترجمه حسام حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حیوانات کاغذی اثر راجیو جوزف

کتاب حیوانات کاغذی

نویسنده:راجیو جوزف
انتشارات:مهرگان خرد
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب حیوانات کاغذی

کتاب حیوانات کاغذی نوشتۀ راجیو جوزف است. این کتاب داستان زندگی یک استاد اوریگامی را برای ما به تصویر می‌کشد. کتاب حیوانات کاغذی به‌صورت نمایشنامه نوشته شده است.

درباره کتاب حیوانات کاغذی

کتاب حیوانات کاغذی نمایشنامه‌ای درام و همچنین کمدی از راجیو جوزف است. داستان یک استاد اوریگامی در حال طلاق را تعریف می‌کند که در تنهایی به سر می‌برد تا اینکه یک نوجوان نابغه وارد زندگی‌اش می‌شود و همه‌چیز را تغییر می‌دهد.

ایلانا، یک هنرمند مشهور اوریگامی در جهان است که زندگی‌اش در حال فروپاشی است و مراحل طلاق را طی می‌کند؛ سگش فرار کرده و حدود دو ماه است که تلفنش را به روی هیچ‌کس جواب نمی‌دهد. اندی یک معلم شاد و پرانرژی دبیرستان است که به‌شدت طرف‌دار ایلاناست. او شاگردش یک نوجوان هندی نابغه به نام سورش را وارد زندگی ایلانا می‌کند که همه چیز از همین نقطه تغییر می‌یابد ...

خواندن کتاب حیوانات کاغذی را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

کتاب حیوانات کاغذی برای همۀ اقشار جامعه که به خواندن رمان علاقه دارند مناسب است.

درباره راجیو جوزف

راجیو جوزف در سال ۱۹۷۴ در کلیولند، اوهایو متولد شده است. او نمایشنامه‌نویس آمریکایی است. مادرش اروپایی - آمریکایی با اصل‌ونسب فرانسوی و آلمانی است و پدرش اصالتاً هندی است و از هند به ایالات متحده مهاجرت کرده است. او در دبیرستان کلیولند هایتس تحصیل کرد و در سال ۱۹۹۶ با مدرک لیسانس از دانشگاه میامی در آکسفورد، اوهایو فارغ‌التحصیل شد.

پس از فارغ‌التحصیلی، جوزف به سپاه صلح پیوست، و سه سال در جمهوری آفریقای غربی سنگال خدمت کرد، از جمله دو سال در کولار و سومین سال در کائولاک. جوزف درباره دوران خود در آنجا چنین گفته است: «بیش از هر چیز دیگری در زندگی‌ام بودن در سنگال، مرا به یک نویسنده تبدیل کرد.» زندگی در سنگال به او کمک کرد تا نظم و انضباط نوشتن روزانه را توسعه دهد و شیفتگی او را به قدرت زبان؛ همان‌طور که او بیان کرده است: "این احساس کمی شبیه به کودک شدن دوباره است، زیرا مهارت‌های زبانی شما در سطح یک کودک ۴ ساله است، بنابراین بزرگسالان به‌نوعی شما را نادیده می‌گیرند، اما کودکان دور شما جمع می‌شوند و به شما می گویند که همه چیز چیست؟ نامیده می‌شود."

جوزف در سال ۲۰۰۴ مدرک کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در نویسندگی دراماتیک را از دانشکده هنر دانشگاه نیویورک دریافت کرد. او مقاله‌نویسی را در دانشگاه نیویورک تدریس کرده و برای فصل‌های ۳ و ۴ سریال Showtime Nurse Jackie نوشته است. او برندۀ جایزه پولی‌تر ۲۰۱۰ برای نمایشنامه ببر بنگال در باغ‌وحش بغداد شد و برای نمایشنامه توصیف شب برنده جایزه Obie برای بهترین نمایشنامه جدید آمریکایی شد.

بخش‌هایی از کتاب حیوانات کاغذی

صحنه ۱

چراغ‌های کم‌نور، آپارتمان استودیوی بسیار نامرتب ایلانا اندروز را روشن می‌کنند. ایلانا با لباس حمام روی مبل خوابیده. مدل‌های اوریگامی و اشکال انتزاعی تمام آپارتمان را پوشانده است. همین‌طور شیشه‌های خالی، کوهی از کاغذهای باطله، روزنامه، کتاب و لباس‌های پخش شده. روی اپن آشپزخانه یک کپسول آتش‌نشانی قرار دارد. همین‌طور حجم زیادی از پاکت‌های خالی غذای بیرون‌بر چینی. به‌علاوه چندین طرح از آناتومی قلب انسان. بعضی رنگی و بعضی با مداد سیاه کشیده شده‌اند. یکی از طرح‌ها خیلی بزرگ کشیده شده، بزرگ‌تر از اندازه واقعی قلب. بالای سر ایلانا یک اوریگامی شاهین بزرگ از سقف آویزان است، سه یا چهار برابر اندازه واقعی. طوری جمع شده انگار آماده حمله روی طعمه خودش است. چنگال‌های عظیمش از هم باز هستند و چند متر بالای سر ایلانا روی هوا معلق است. زنگ آپارتمان به صدا درمی‌آید. ایلانا وحشت‌زده بلند می‌شود. هیچ‌وقت کسی زنگ خانه‌اش را نمی‌زد. از همان جلوی مبل به آیفون زل می‌زند. زنگ چند بار دیگر به صدا درمی‌آید. آرام به سمت آیفون می‌رود. دکمه‌اش را فشار می‌دهد و صحبت می‌کند.

ایلانا: بله؟

اندی: (از آیفون) بله؟

ایلانا: بله؟

اندی: سلام.

ایلانا: بله؟

اندی: ایلانا اندروز؟

ایلانا: خودم هستم.

اندی: سلام.

ایلانا: می‌تونم کمکتون کنم؟

اندی: اندی فرولینگ.

ایلانا: کی؟

اندی: اندی فرولینگ از اوریگامی آمریکایی.

ایلانا: چیزی لازم دارین.

اندی: میشه در رو بزنین بیام تو؟

ایلانا: شما؟

اندی: اندی فرولینگ از اوریگامی آمریکایی.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۹ صفحه

حجم

۵۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۹ صفحه

قیمت:
۲۱,۶۰۰
تومان