دانلود و خرید کتاب تجربه زیباشناختی دیانا کالینسون ترجمه فریده فرنودفر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تجربه زیباشناختی

کتاب تجربه زیباشناختی نوشته دیانا کالینسون است که با ترجمه فریده فرنودفر منتشر شده است. این کتاب جلد ششم مجموعه مقالات زیبایی‌شناسی و فلسفه هنر است.

درباره کتاب تجربه زیباشناختی

هنر حاصل ذوق، حس زیبایی‌ شناختی هنرمند، تجربه‌ها و آموخته‌‌های او است. هنرمند در این مسیر، در تعامل با هنر و دانش اقوام و ملل دیگر، بر غنای تجربۀ خود می‌افزاید و افق دید خویش را می‌گستراند و از این رهگذر آثار و اندیشه‌های هنری به منصه ظهور می‌رسد و میراث هنری شکل می‌‌گیرد. این میراث هنری جلوه تلاش هنرمندان، اندیشمندان و انسان هایی است که در آفرینش اثری زیبا سهم داشته‌اند. در واقع، آنچه به منزله دست‌ ساخته‌ای انسانی در قالب بنایی عظیم، مجسمه‌ای زیبا، تابلوی نقاشی‌ای چشم‌ نواز و خطوط اسرار‌ آمیز خودنمایی می‌کند، تحت تأثیر انگاره‌ها و اندیشه‌های رایج در تمدن‌های گوناگون بشری است. مهم آن است که این میراث شناخته و ابعاد گوناگون هنری، فلسفی، تاریخی، جامعه‌‌ شناختی، انسان‌‌ شناختی و ... آن تحلیل و بررسی شود.

بر همین اساس، فرهنگستان هنر می‌کوشد بر مبنای رسالتی که در نشر، ترویج و حمایت از هنر بر عهده دارد، علاوه بر برپایی همایش‌های بین‌المللی، هم‌ اندیشی‌ها و نمایشگاه‌های مختلف، با انتشار مجموعه آثاری در حوزه‌‌های گوناگون هنر پاسخگوی نیاز هنرمندان و محققان باشد. بررسی آرای اندیشمندان برجسته‌‌ای که به نگارش در قلمرو هنر پرداخته‌اند، از جمله حوزه‌های مهمی است که انتشارات فرهنگستان هنر بدان اهتمام می‌ورزد. در این چارچوب، ترجمه و نشر مجموعه مقالات و رساله‌هایی در خصوص زیبایی‌‌ شناسی و فلسفه هنر در دستور کار قرار گرفته است. کتاب حاضر، به عنوان ششمین جلد این مجموعه، به بررسی نظریه‌ های تجربۀ زیبا شناختی در هنر اختصاص دارد که از کتاب زیبایی‌‌ شناسی فلسفی برگزیده شده است.

کتاب تجربۀ زیبا شناختی ششمین جلد از مجموعه مقالات زیبایی‌ شناسی و فلسفۀ هنر است. متن حاضر برگردان مقالۀ چهارم از کتاب پیش در آمدی بر زیبا شناسی فلسفی به تدوین اسوالد هانفلینگ (Oswald Hanfling) است که به موضوع «تجربۀ زیبا شناختی» اختصاص یافته است. 

تجربه زیبا شناختی یکی از مفاهیم بنیادین در فلسفه هنر و زیبا شناسی است که از ابتدای تاریخ هنر ذهن متفکران را به خود مشغول داشته است و تا به امروز هم رأی خرسند‌ کننده‌ ای در خصوص آن ارائه نشده است. دربارۀ بنیادی بودن آن همین بس که پرداختن به این مقوله، در حقیقت مستلزم مرور تاریخچه فلسفۀ هنر و زیبا شناسی است. تجربۀ زیبا شناختی، مفهومی بسیار پیچیده است که دامنه وسیعی از پدیدارها و تجربه‌های متنوعی را در بر می‌گیرد و در پیوند و ارتباط مستقیم با تاریخ فرهنگ و فلسفه قرار دارد. دایانه کالینسون، یکی از استادان به‌نام فلسفه زیباشناسی، در این مقاله با نثری شیوا و تا حدی به دور از تکلفات فلسفی، مجموعه‌‌ای از مهم‌ترین نظریات را، از ارسطو تا تری دیفی، به رشته تحریر در آورده است. از این رو، مقاله پیش رو در واقع مروری است بر آرای فلسفی در خصوص موضوع تجربه زیبا شناسی و رابطه آن با هنر و زیبا شناسی.

خواندن کتاب تجربه زیباشناختی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به هنر و پژوهشگران زیباشناختی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۱ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۲۰۱ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان