دانلود و خرید کتاب روابط فرازناشویی معصومه عسکری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روابط فرازناشویی اثر معصومه  عسکری

کتاب روابط فرازناشویی

معرفی کتاب روابط فرازناشویی

کتاب روابط فرازناشویی نوشته معصومه عسکری است. کتاب روابط فرازناشویی به مسائل خانواده و روابط‌زناشویی در روان‌شناسی می‌پردازد و کتابی کاربردی برای روان‌شناسان و روان‌درمان‌گران است.

درباره کتاب روابط فرازناشویی

روابط فرازناشویی یا عهدشکنی همسر را می‌توان یکی از پیچیده‌ترین و آسیب‌زاترین مشکلات عاطفی بین زوجین دانست. عوامل بسیاری در بروز این رفتار دخیل است و نگاه تک عاملی به این رفتار، ساده‌انگاری است. مشکل پیچیده‌تر از آن است که بتوان با بررسی سطحی و بدون در نظر گرفتن همه جوانب امور آن را تبیین یا در نهایت حل کرد. بعد از برملا شدن و آشکارسازی روابط فرازناشویی یا رفتارهای نامناسب جنسی در خانواده، در اکثر موارد همسر عهدشکن ممکن است دست به اقدامات و فعالیت‌های نادرست و اشتباهی بزند. ما امیدواریم که این اطلاعات برای هدایت رفتارها به سمت رفتارهای مناسب راهگشا باشد. تصحیح و مدیریت روابط بعد از خیانت - چه همسر از آن مطلع شده باشد یا خیر- بسیار مشکل است. روان‌شناسان در مواجهه و مشاوره با زوج‌های زیادی متوجه شدند که اکثر آن‌ها این رفتارهای اشتباه را انجام می‌دهند. اگر شما بتوانید از این اشتباهات اجتناب کنید، مسیر شما برای بهبود رابطه هموارتر خواهد شد و اگر تاکنون شما این رفتارها را انجام داده‌اید به معنای این نیست که امید خود را از دست بدهید. سعی کنید از اکنون برای اجتناب از این رفتارهای اشتباه اقدام کنید.

روابط فرازناشویی موضوعی است که زوج درمانگران به صورت منظم در کارهای بالینی‌شان با آن مواجه می‌شوند و می‌تواند تجربه‌ای گیج‌کننده و دردناک برای همه‌ کسانی باشد که با آن درگیرند، افزون بر این، روابط فرازناشویی یکی از دلایل عمده‌ طلاق و از هم پاشیدن ازدواج است. عموم مردم اذعان دارند که هر چند عشق رمانتیک می‌تواند کشش متقابل شدیدی بین زن و مرد جوان به وجود آورد، ولی این عشق معمولاً از عمر چندانی برخوردار نیست و زمانی که شور اولیه آن از بین برود می‌توان انتظار داشت که رابطه‌ زناشویی نیز که بر اساس چنین عشقی استوار گردیده است، متزلزل شده و از هم بپاشد. روابط فرازناشویی، عبور فرد از مرز رابطه زناشویی با برقراری صمیمیت فیزیکی یا عاطفی فرد با فردی خارج از حیطه زناشویی است. 

روابط فرازناشویی شامل برقراری ارتباط جنسی یک فرد متأهل با جنس مخالف، خارج از چارچوب خانواده است. روابط فرازناشویی بر اساس یک تعریف کلی نقض تعهد رابطه دو نفره است که منجر به شکل‌گیری درجاتی از صمیمیت عاطفی و فیزیکی با فردی خارج از این رابطه می‌شود. علی‌رغم این‌که روابط فرازناشویی یک مفهوم رایج در ازدواج است اما به‌صورت ناچیزی شناخته شده است و با توجه به تابو بودن مسأله، پیشینه و بررسی روشنی در ارتباط با این موضوع وجود ندارد.

انواع روابط فرازناشویی

الف) روابط فرازناشویی عاطفی: یکی از زوجین به دلایل مختلف، مشکلات و مسائل عاطفی خود را بیش از آنکه با همسرش مطرح کند، با فرد دیگری خارج از خانواده‌اش در میان می‌گذارد و از او حمایت عاطفی می‌جوید. بی‌وفایی‌های عاطفی اشکال مختلفی مثل ارتباط اینترنتی، ارتباط در محیط‌های کاری و ارتباطات تلفنی دارد این نوع خیانت در زنان بیشتر است.

ب) روابط فرازناشویی جنسی: به معنای روابط جنسی مرد یا زنی متأهل با جنس مخالف است که غریبه باشد که این خیانت در همه فرهنگ‌ها ناپسندیده تلقی می‌شود. این ارتباطات شامل ارتباط با زنان خیابانی، ارتباط جنسی با همجنسان است. این نوع خیانت در مردان بیشتر از زنان است.

این کتاب سعی دارد تمام ابعاد روابط فرازناشویی را بررسی کند و کتابی راهنما برای تمام روان‌شناسانی باشد که در حوزه درمان زوج‌ها فعالیت می‌کنند.

خواندن کتاب روابط فرازناشویی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به حوزه روان‌شناسی و روان‌درمانگران پیشنهاد می‌کنیم.

درمان شناختی رفتاری اضطراب نوجوانان؛ برنامه مدیریت ترس (راهنمای درمانگر)
فیلیپ کندال
روش تحقیق نظری در علوم اجتماعی
ترز ال. بیکر
روان‌شناسی اختلالات شخصیت
احمد علامه فلسفی
چرا انگیزه ها و بازارها مهم اند اما پول همه چیز نیست
موریس آلتمن
بررسی تفصیلی زوج‌درمانی هیجان‌مدار
مریم نجفی
ولادت (کتاب اول)
سعید تشکری
تغییرات، چالش‌ها و آینده خانواده ایرانی
تقی آزاد ارمکی
جامعه شناسی مصرف و سبک زندگی
زهره روغنیان
نیاز زنان، خواسته مردان
هارلی ویلارد
چرا مردان دروغ می گویند و زنان گریه می کنند
باربارا پیز
با این کتاب باهوشی را قبضه کنید!
موسی زمان‌زاده
آموزش مهارت های زندگی؛ مهارت حل مسئله و تصمیم گیری
مجید همتی
خاطرات
نامیتا وارما
آموزش مهارت های زندگی؛ تفکر خلاق و تفکر نقاد
مجید همتی
چگونگی تشخیص فرد مناسب برای ازدواج
مریم حیدری
نکات کلیدی در SolidWorks
دیوید ظریف پور
ترجمه و تلخیص بارداری و زایمان ویلیامز ۲۰۱۸؛ جلد ۴
دپارتمان زنان و زایمان گزینه پارسیان طب
یک نخ سیگار
مهدی الهایم

نظرات کاربران

محدثه
۱۴۰۲/۰۲/۱۰

سلام در یک کلام کتاب بسیااااررر مزخرف اصلا سمت این کتاب نرید سوگیری بدی نسبت به خانمها داره و تو متن کتاب میبینید که خانمها رو تو بسیاری مواقع مقصر دونسته و محاکمه کرده حیف پول و هزار البته حیف وقت برای این

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۳ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۳ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان