دانلود و خرید کتاب نظریه های همه چیز فرانک کلوز ترجمه تورج حوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نظریه های همه چیز اثر فرانک کلوز

کتاب نظریه های همه چیز

معرفی کتاب نظریه های همه چیز

کتاب نظریه های همه چیز نوشته فرانک کلوز است که با ترجمه تورج حوری منتشر شده است. کتاب نظریه های همه چیز را انتشارات مازیار برای علاقه‌مندان به فیزیک منتشر کرده است. 

درباره کتاب نظریه های همه چیز

به طور کلی نظریه‌های همه چیز می‌توانند چون نظریه‌هایی توصیف شوند که در همه شاخه‌های مطرح دانش کنونی کار می‌کنند - فیزیک، نجوم، ریاضیات و غیره – نظریه‌هایی که می‌خواهند همه آنچه را که تاکنون درباره عالم شناخته‌ایم توضیح دهند. همین جا میتوان دید که یک نظریه‌ی همه‌چیز، هدفی متحرک است. دوران استیالی یک توضیح روشنگر از عالم شناخته شده می‌تواند دهه‌ها، بلکه قرن‌ها به طول انجامد.این مدت می‌تواند بستری برای پیشرفت‌های بی‌شمار در علم و فناوری باشد. سپس شاید به عنوان یک نتیجه مستقیم یا غیرمستقیم این پیشرفت‌ها، کشف «جدیدی» صورت گیرد و به این «همه‌چیز»ی اضافه شود که شناخته شده است اما نمی‌تواند از سوی نظریه پذیرفته شده با واژگانی سازگار با خود نظریه توضیح داده شود. پس برای این «همه چیز» جدید نظریه جدیدی لازم می‌آید و این دور ادامه می‌یابد.

فرانک کلوزِ فیزیکدان با بیان پرشوری از علم انقلابی سده‌ هفدهم تا زمان حاضر، خواننده را به مرزهای دانش می‌برد. او با تمرکز روی موضوعی که نظریه‌پردازان آن را همه چیز معنی کرده‌اند، به کاوش پیشرفت‌های بزرگ علمی پرداخته و آثار گسترده‌ی آن را روی جنبه‌های گوناگون زندگی و باورهای مردم، به رشته‌ی تحریر در آورده است.

نظریه‌های همه چیز مورد بحث او در جستجوی یافتن توضیحی برای همه‌ی امور شناخته شده‌ عالم در تمام حیطه‌های مرتبط دانش بشری و به ویژه فیزیک است.

با شروع از کار نیوتون روی گرانش و حرکت در قرن هفدهم تا ترمودینامیک و الکترومغناطیس مکسول در قرن نوزدهم و سپس فیزیک کوانتومی ماکس پلانک و پل دیراک در قرن بیستم، استاد کلوز نهایتاً به فیزیک معاصر و قدرت و محدودیت‌های نظریه‌ همه چیز کنونی می‌رسد. چرخه‌ای که در آن یک نظریه‌ی همه چیز مورد چالش واقع شده و با دیگری جایگزین می‌شود هم اکنون ادامه دارد. 

خواندن کتاب نظریه های همه چیز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به دانش پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب نظریه های همه چیز

به عنوان مثال، در مقیاس انسانی، چنان نظریه‌هایی از قبل وجود داشته‌اند. روابط ریاضی دلالت کننده بر هر چیزی بزرگتر از هسته اتمی از زمان کارهای اروین شرودینگر فیزیکدان اتریشی، ورنر هایزنبرگ فیزیکدان آلمانی و پل دیراک ریاضیدان کمبریج، از نود سال قبل با ما بوده است. معادلات این نظریه که رفتار الکترون‌ها و اتم‌ها را توصیف می‌کنند به دانشجویان آموزش داده می‌شوند. اما آسان بودن آنها گمراه کننده است چرا که جز برای چند مورد ساده، به کار بستن آنها دشوار و حل آنها غیرممکن است. تنها با تکامل رایانه‌های قدرتمند در سال‌های اخیر است که دامنه حل چنان مسائلی گسترده‌تر شده است. کسی تاکنون از این معادلات حتی خواص اسید آمینه‌های ساده را نیز استنتاج نکرده است چه رسد به کارکردهای مولکول DNA ، اما این موضوع تردیدی در پیشرفت حیرت انگیز زیست شناسی مدرن به وجود نمی‌آورد. به طریق مشابه با شروع از «نظریه‌ی همه‌چیز اجسام بزرگ متحرک» نیوتون، می‌توانیم ماه گرفتگی و خورشید گرفتگی را پیش‌بینی کنیم اما وضع هوا را نه. بنابراین وقتی نظریه‌ی همه‌چیز دیراک برای رفتار الکترون‌ها در حاشیه‌ی اتم‌ها به کار گرفته می‌شود، می‌توان پیچیدگی‌های هسته‌ی اتم را مجزا و از آن چشم پوشی کرد.  

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۲۳,۰۰۰
تومان