دانلود و خرید کتاب فیزیک چیزهای روزمره جیمز کاکالیوس ترجمه واروژان هارطون
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فیزیک چیزهای روزمره اثر جیمز کاکالیوس

کتاب فیزیک چیزهای روزمره

امتیاز:
۳.۴از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب فیزیک چیزهای روزمره

فیزیک چیزهای روزمره اثر جیمز کاکالیوس از مجموعه قلمرو علم که با ترجمه واروژان هارطون به چاپ رسیده است، علم خارق العاده فیزیک را از پس اتفاقات روزمره و معمولی برای شما آشکار می‌کند.

 درباره کتاب فیزیک چیزهای روزمره

بیشتر ما آگاهی چندانی از فیزیکِ چیزهایی که زندگی ما را در جهان نوین آسان می‌کنند، نداریم. علمِ شگفت‌انگیزی که در پسِ حسگرهای حرکتی، صفحات لمسی و حتی یک توستر ساده‌ی آشپزخانه وجود دارد، چیست؟ چگونه GPS ما را به مقصدمان می‌رساند؟ و....

در این کتاب، نویسنده ما را به سفری حیرت‌انگیز به عمق شگفت دنیای چیزهایی که روزانه استفاده می‌کنیم و وجودشان را بدیهی فرض می‌کنیم می‌برد.

جیمز کاکالیوس بسیاری از این چیزهای معمولی را در داستان یک روز معمولی گنجانده و کنجکاوی ما را برمی‌انگیزد تا بپرسیم یخچال چگونه کار می‌کند؟ هواپیما چگونه در آسمان می‌ماند؟ و چگونه یک مچ‌بند آمادگی جسمانی، تعداد قدم‌های ما را می‌شمارد؟

 در کتاب فیزیک چیزهای روزمره شرح هر یک از این چیزها به همراه داستانی کوتاه آمده تا تعاملات شگفت‌انگیز نیروهای نامرئی محیط اطراف‌مان را بشناسیم و بدانیم پیچیدگی‌های علمی که شاید کاربرد عملی آن‌ها برای ما روشن نباشد در تار و پود زندگی روزمره ما رخنه کرده است.

 خواندن کتاب فیزیک چیزهای روزمره را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 اگر شما هم کنجکاو هستید بدانید وسایل ساده اطرافتان که هر روز از آنها استفاده می‌کنید، چه ساختاری دارند و چگونه کار می‌کنند، این کتاب جالب و اموزنده را بخوانید.

بخشی از کتاب فیزیک چیزهای روزمره

فیزیک باشکوه نوسان آونگ در پس کارکرد چه ساعت روی دیوار و چه زمان سنج الکترونیکی قهوه‌ساز شما قرار دارد و نقشی حیاتی در بسیاری از ابزارهایی که جهت آماده شدن برای روز استفاده می کنید، ایفا می کند. آونگ، وسیله ای بسیار ساده است که از یک ریسمان که یك سر آن به تکیه‌گاهی ثابت شده و وزنه ای به سر دیگر آن متصل شده، تشکیل شده است. نوسان وزنه ی آونگ، تأییدی بصری بر یکی از مهم ترین مفاهیم فیزیکی به نام اصل پایستگی انرژی است: 

انرژی جنبشی، یعنی انرژی حرکت، تنها می تواند به انرژی پتانسیل انرژی مربوط به نیرویی که بر جسمی اثر می‌کند و فاصله‌ای که آن نیرو می‌تواند باعث حرکت شود تبدیل شود و برعکس. در آونگ، شما می‌توانید انرژی پتانسیل وزنه را با افزایش ارتفاع آن در حالی که ریسمان کشیده است، و انجام کار در مقابل گرانش که وزنه را به پایین می‌کشد، افزایش دهید. زمانی که وزنه را رها می‌کنید، انرژی پتانسیل آن با حرکت در مسیری نیم دایره‌ای شکل، به انرژی جنبشی تبدیل می‌شود. با حرکت وزنه به سوی دیگر، انرژی جنبشی دوباره به انرژی پتانسیل تبدیل می‌شود. ارتفاع آغاز و پایان حرکت در سوی دیگر با هم برابر است - اگر وزنه را رها کنید و آن را هل ندهید، هیچ گاه نمی‌تواند به ارتفاعی بیش از ارتفاع آغازین خود برسد.


نظرات کاربران

کاربر ۲۶۹۷۵۵۳
۱۴۰۰/۰۲/۰۳

کتاب خیلی خوبیه و مطالب جالبی داره

nimaf148
۱۴۰۲/۱۰/۰۵

برای فهم بهتر تصویر کافی نداره

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۳۲,۰۰۰
تومان