دانلود و خرید کتاب اختر فیزیک برای افراد بی قرار نیل دگراس تایسن ترجمه قاسم کیانی مقدم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اختر فیزیک برای افراد بی قرار اثر نیل دگراس تایسن

کتاب اختر فیزیک برای افراد بی قرار

معرفی کتاب اختر فیزیک برای افراد بی قرار

کتاب اختر فیزیک برای افراد بی قرار نوشته نیل دگراس تایسن اخترفزیکدان مشهور آمریکایی است که با ترجمه قاسم کیانی مقدم به فارسی ترجمه شده است. این کتاب مجموعه‌ای از مقالات تایسن است که بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷ در مجله‌ تاریخ طبیعی منتشر کرده است. نویسنده در این مقالات درباره‌ آسمان سخن گفته است و تلاش کرده است دانش اخترفیزیک را به زبانی ساده و دقیق برای تمام مردم بازگو کند. 

درباره کتاب اختر فیزیک برای افراد بی قرار

اختر فیزیک‌دان مشهور نیل دگراس تایسن، گیتی را در این کتاب به شکلی خلاصه و روشن، با زبانی طنزآمیز و واضح، به ما می‌گوید ماهیت هستی چیست و ما از کجا آمده‌ایم. کتاب اختر فیزیک برای افراد بی‌قرار شما را با جدیدترین دانستنی‌های مربوط به کیهان آشنا می‌کند: از مهبانگ تا سیاهچاله‌ها از کوارک تا مکانیک کوانتومی، و از جستجوی سیاره‌ها تا جستجو برای حیات در گیتی. ما، غبارهایی از ستارگان هستیم که جان یافته ایم، سپس به وسیله ی کائنات قدرتی پیدا کرده ایم که خود را بشناسیم و این تازه شروع مسیر ما است، پس با این کتاب همراه شوید تا درباره حقیقت جهان بیشتر بدانید. 

قدرت و زیبایی قوانین فیزیک این است که آن ها در همه جا صدق می‌کنند، چه به آن ها باور داشته باشید و چه نداشته باشید. به عبارت دیگر، بعد از قوانین فیزیک، همه چیز، عقیده و نظر شخصی است، پس فرقی ندارد چه رشته‌ای خوانده‌اید و یا در چی تخصص دارید می‌توانید از این کتاب یاد بگیرید و از آن لذت ببرید. 

خواندن کتاب اختر فیزیک برای افراد بی قرار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به فیزیک پیشنهاد می‌کنیم. 

فهرست کتاب اختر فیزیک برای افراد بی قرار

فصل اول: بزرگ‌ترین داستانی که تا کنون گفته شده

فصل دوم: روی زمین همچون آسمان

فصل سوم: بگذار نور باشد

فصل چهارم: میان کهکشان‌ها

فصل پنجم: ماده‌ی تاریک

فصل ششم: انرژی تاریک

فصل هفتم: کیهان در جدول

فصل هشتم: درباره‌ی گرد بودن

فصل نهم: نور نامرئی

فصل دهم: میان سیاره‌ها

فصل یازدهم: زمین فراخورشیدی

فصل دوازدهم: تاملاتی در باب دیدگاه کیهانی

درباره نیل دگراس تایسن

نیل دگراس تایسن اختر فیزیکدان معروف آمریکایی در سال ۱۹۵۸در منهتن نیویورک به دنیا آمد. مادر او متخصص رشته گرونتولوژی (پیری‌شناسی) و پدرش جامعه‌شناس بود. وی بعد از گذارندن تحصیلات ابتدایی به تحصیل در دانشگاه هاروارد در رشته فیزیک پرداخت. نیل دگراس تایسن یکی از اولین افرادی بوده است که پیشنهاد اصلاح تعریف سیارات را مطرح کرد که در نهایت منجر به خروج پلوتون از خانواده سیارات منظومه شمسی شد و به دلیل افتخاراتش سیارک ۱۳۱۲۳را با نام او نامگذاری کرده‌اند. او در طول دوران حرفه‌ای خود موفق به کسب مدال خدمات عمومی برجسته ناسا، مدال رفاه عمومی (۲۰۰۵) و جایزه استیفن هاوکینگ (۲۰۱۷) شد. تایسون بالغ بر ۱۵ کتاب نوشته که تنها دو کتاب او «اختر فیزیک برای افراد بی‌قرار» و «راز آفرینش جهان هستی» به فارسی ترجمه و هر دو عنوان از سوی انتشارات مازیار منتشر شده اند. او در حال حاضر مدیر افلاک‌نمای هایدن نیویورک و همچنین دانشیار تحقیقاتی در بخش اختر فیزیک موزه تاریخ طبیعی آمریکا است. او چند قسمت در سریال بیگ بنگ تئوری در نقش خودش ظاهر شد. 

نظرات کاربران

P J
۱۴۰۰/۰۹/۱۱

کتابی جذاب و خواندنی که در حجمی کم مطالب فراوانی را در زمینه اخترفیزیک و کیهان‌شناسی ارائه کرده است. حرکت مداوم نویسنده میان دنیای خرد (اتم‌ها، مولکول‌ها و شیمی مواد) و دنیای کلان (ستاره‌ها و کهکشان‌ها و گیتی) در سرتاسر

- بیشتر
سیدعلی
۱۴۰۰/۰۷/۱۶

به نظر میرسد نویسنده به خوبی اطلاعات پیچیده اخترفیزیک را توضیح داده و روندی که در پیش گرفته اطلاعات کاملی به خواننده در مورد شکل گیری جهان و حوزه های جدید و بحث های بروز علم و دانش میدهد.

Smnhgh
۱۴۰۱/۰۶/۲۵

کتابی که چه بسا عرضش کمه عمقش زیاده، کلی مطلب خوب در مورد کیهان شناسی میگه و اگر به اندازه کافی کنجکاو باشیم کلی سرنخ هست که درموردشون بیشتر مطالعه کرد، کتاب خوند و سرچ کرد این نویسنده که به بحث

- بیشتر
Aida khodashahi
۱۴۰۰/۱۱/۲۲

سلام این کتاب برای منی که فیزیکو تازه شروع کردم و در مدرسه میخونم مناسبه؟ دانش آموز دهم ریاضی هستم

پویا
۱۴۰۱/۰۶/۰۷

کتاب خیلی خوبی بود

شیردل
۱۴۰۲/۰۷/۱۲

خیلی مفید و مختصر و جالب بود از خوندنش پشیمون نمیشین بدون شک👍👍

Mahanjk
۱۴۰۲/۰۷/۱۱

از نظر من کتاب خوبی بود فقط باید تحلیلش کنید توی ذهنتون 😅

کاربر ۵۱۲۵۶۸۱
۱۴۰۱/۰۹/۲۳

به به از این کتاب خیلی خوب و عالی اونی که دوست داره بیشتر در باره سگها بدونه حتما بخونه عالی بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۹۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

حجم

۹۹۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۲۰ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان