دانلود و خرید کتاب یادم تو را فراموش ژان پیر دانژان ترجمه مریم سونی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب یادم تو را فراموش اثر ژان پیر دانژان

کتاب یادم تو را فراموش

معرفی کتاب یادم تو را فراموش

کتاب یادم تو را فراموش نوشتۀ ژان پیر دانژان است. حافظه انسان اگرچه فقط واحدی ساده برای ذخیره‌سازی خاطرات است اما نقشی بسیار پویا دارد. در واقع حافظه بخشی از رفتارهای ما محسوب می‌شود و با هیجان‌ها و شخصیت ما مرتبط است.

درباره کتاب یادم تو را فراموش

زندگی مدرن، استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند و رایانه سبب شده تا بیش از هر زمان دیگری به فناوری‌ها؛ محتاج و وابسته باشیم. تصور این که بخواهیم با دوستان و آشنایان تماس بگیریم، اما نگاهی به فهرست ذخیره تلفن همراه خود نیندازیم، تقریباً محال است. هر یک از ما انبوهی رمز عبور، برای ورود به سایت‌ها داریم که سعی کرده‌ایم یا در یک جایی این پسوردها را ذخیره کنیم و یا آنها را به طریقی حفظ کنیم. ما گاهی اوقات چیزهایی را که باید به یاد بیاوریم، فراموش می‌کنیم، این فراموش‌کاری به‌ویژه در زمان‌های حساس، باعث نگرانی و اضطراب ما می‌شود. به‌سرعت به فکر فرو می‌رویم که چرا فراموش کرده‌ایم؟ نکند دچار آلزایمر شده‌ایم؟ در هر سن و سالی که باشیم فراموشی یا فراموش‌کاری برای ما نگران‌کننده است. ما تفاوت میان فراموشی‌های روزمره را با بیماری‌های مرتبط به فراموشی نمی‌دانیم و مهم‌تر از همه نمی‌دانیم که گاهی اوقات فراموشی، یکی از بهترین راه‌حل‌ها و اقدامات برای تروماها و مشکلات روانی است. این کتاب بیش از هر چیز ما را با ساختار پیچیده مغز انسان آشنا می‌کند. حواس‌پرتی یا فراموش‌کاری‌های روزمره را توضیح می‌دهد. عملکردهای مختلف حافظه را تشریح می‌کند. آزمون‌ها و تست‌های مفیدی برای بررسی حافظه ارائه می‌دهد و شما می‌توانید عملکرد حافظه خودتان را بدون نیاز به پزشک بررسی کنید. سپس بخش‌هایی بسیار کاربردی از کتاب نکاتی در مورد تقویت حافظه، جلوگیری از فراموشی زودرس و ترفندهایی برای بهبود حافظه ارائه می‌دهد. این کتاب می‌تواند برای بسیاری از کسانی که نگران عملکرد حافظه خود هستند، مفید باشد. همچنین می‌تواند برای همه کسانی که دوست دارند حافظه قوی‌تر و بهتری داشته باشند، بسیار مفید است.

خواندن کتاب یادم تو را فراموش را به چه کسی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب یادم تو را فراموش برای افراد علاقه‌مند به حافظه و ذهن انسان مناسب است.

بخش‌هایی از کتاب یادم تو را فراموش

می‌توان گفت آناتومی سیستم عصبی معرف محیط جغرافیایی است که حافظه در آن تکامل می‌یابد. حافظه بر اساس نوع اطلاعات دریافتی برای پردازش که درست شبیه به‌کارگیری شبکه‌ای ارتباطی است، مسیرهای مختلفی را در پیش می‌گیرد. بسیاری از ما بر این باوریم که حافظه منبع ذخیره خاطرات است که در جایی از مغز تعبیه می‌شود. اما حقیقت چیز دیگری است. در واقع، حافظه به تمام سلول‌های مغزی متکی است؛ برای مثال، برای ثبت و ذخیره اطلاعات و نیز برای بازیابی آنها هنگام نیاز، از نورون‌ها کمک می‌گیرد. هر یک از قسمت‌های مختلف مغز، نقش به خصوصی در ساختار بزرگ حافظه ایفا می‌کند، اما هیچ‌کدام به‌خودی‌خود جعبه‌ای از خاطرات نیستند. علاوه بر این، مدارهای یادگیری، مناطق بسیار وسیعی برای نگهداری اطلاعات و نیز مدارهای دیگری برای بازگرداندن این اطلاعات در مغز وجود دارد. به‌طورکلی سیستم عصبی از سیستم عصبی مرکزی و سیستم عصبی محیطی تشکیل شده است. سیستم عصبی محیطی شامل عصب‌هایی است که در سراسر بدن توزیع شده و وظیفه انتقال مهارت‌های حرکتی و اشکال مختلف احساس را بر عهده دارد. سیستم عصبی مرکزی که مغز بخش اصلی آن است، خود از مخچه و ساقه مغز که نخاع در امتداد آن قرار می‌گیرد، تشکیل شده است. همچنین از "مغز" برای مشخص‌کردن مجموعه مخ، مخچه، ساقه مغز که هر سه درون محفظه جمجمه قرار گرفته‌اند نیز استفاده می‌شود؛ درصورتی‌که نخاع درون کانال نخاعی و در ستون فقرات قرار گرفته است. سیستم عصبی ما بر پایه میلیون‌ها سلول عصبی و نیز نورون‌ها تشکیل شده است که وظیفه انتقال تکانه‌های عصبی را بر عهده دارند. مغز از دو نیمکره راست و چپ تشکیل شده است که به کمک نوعی پل یا همان جسم پینه‌ای به یکدیگر مرتبط می‌شوند. نیمکره راست مغز اطلاعات حسی انتقال‌یافته از اعصاب نیمه چپ بدن را دریافت و حرکات این بخش از بدن را کنترل می‌کند. در مقابل، نیمکره چپ نیز به همین ترتیب برای نیمه راست بدن عمل می‌کند. بااین‌حال، دو نیمکره کاملاً متقارن نیستند، زیرا هرکدام ویژگی‌های خاصی برای عملکردهای پیشرفته‌تر بر عهده دارند؛ بنابراین، برخلاف سیاست رایج، مغز از دو گونه زبان فرمان نمی‌برد! هرچند مرکزیت زبان در انحصار یک نیمکره است، اما برخی از چپ دستان از این قاعده مستثنی هستند: نیمکره چپ متعلق به راست دستان، درحالی‌که نیمکره چپ یا راست برای چپ دستان است. نیمکره راست بیشتر در حوزه ادراک فضایی یا تشخیص چهره تخصص دارد. می‌توان گفت که مغز ساختاری طبقه‌بندی‌شده دارد. در واقع، هر دو نیمکره راست و چپ مغز از ۵ لوب تشکیل شده که هرکدام نقش ویژه‌ای در پردازش اطلاعاتی دارند که بعدها در مدارهای حافظه جای خواهند گرفت.

نظرات کاربران

sorena
۱۴۰۲/۰۶/۱۲

و فراموشی چه نعمت بزرگی ست.. جالب بود

ر.د.ب
۱۴۰۱/۰۵/۰۴

کتاب خوبی بود. فقط ای کاش ترجمه و ویراست بهتری داشت. خیلی خوب در نیومده به نظر من البته.

ا ف ر و ز ,ام روز فاتحی
۱۴۰۱/۰۴/۳۱

طبیعت انسان فراموش کاره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
اطلاعات عمومی از فردی به فرد دیگر متفاوت است و نمی‌توان گفت حافظه یکی از دیگری بهتر است.
ر.د.ب

حجم

۳۳۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

حجم

۳۳۴٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۰ صفحه

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان