دانلود و خرید کتاب ستایشگری در نظام اداری معاصر ایران (قاجار و پهلوی) سیدمحمد عباس‌زادگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ستایشگری در نظام اداری معاصر ایران (قاجار و پهلوی) اثر سیدمحمد عباس‌زادگان

کتاب ستایشگری در نظام اداری معاصر ایران (قاجار و پهلوی)

معرفی کتاب ستایشگری در نظام اداری معاصر ایران (قاجار و پهلوی)

کتاب ستایشگری در نظام اداری معاصر ایران (قاجار و پهلوی) از مجموعه فرهنگ و مدیریت، اثر دکتر سیدمحمد عباس‌زادگان و مرتضی رضائی‌زاده است.

درباره کتاب ستایشگری در نظام اداری معاصر ایران (قاجار و پهلوی)

پدیده ستایشگری در تاریخ ایران همواره در فراز و فرود بوده و در برخی اعصار بیشتر مورد توجه بوده است. مدح از آغاز ادب فارسی در شعر معمول بوده و شاید از قدیمی‌ترین مضامین شعر فارسی دری محسوب می‌شود. علتش این است که شعر فارسی دری به دربارها اختصاص داشت و شاعران از دستگاه‌های دولتی و از امرا و رجال مستمری و صله می‌گرفتند تا آنان را مدح کنند. در اوایل قرن ۴ و ۵ هجری، مدح با اغراق و مبالغه زیادی همراه نبود اما شاعران به مرور زمان بر اثر عوامل فشار استبداد داخلی و مهاجمان خارجی به ستایش‌های غلوآمیز روی‌آوردند. قرن نهم قرن افول کامل تمدن و فرهنگ ایرانی و ادبیات فارسی بود شاعران این قرن به جای ابداع و آفرینش تماما گرفتار رکود و سکون و جمود بودند و در دام تقلید از گذشتگان افتاده بودند. 

ستایشگری در تاریخ ایران همیشه یکی از آفت‌ها و موانع رشد و ترقی در نظام‌های اداری و حتی روابط شخصی افراد بوده است چرا که اولین پیامد آن غفلت و دوری از واقعیت است. 

 با توجه به اهمیت، ابعاد و اثرات چندوجهی پدیده ستایشگری در نظام اداری و مدیریتی جوامع از جمله ایران و نیز رواج این پدیده مذموم در برخی دوره‌های تاریخ معاصر کشور، به ویژه قاجار و پهلوی، این کتاب به بررسی ریشه‌ها و عوامل بروز ستایشگری، آثار و پیامدهای آن و نیز راهکارهای مقابله با آن در نظام‌های اداری پرداخته است.

خواندن کتاب ستایشگری در نظام اداری معاصر ایران (قاجار و پهلوی) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پژوهشگران جامعه‌شناسی، تاریخ و علوم اجتماعی مخاطبان این کتاب‌اند.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۸۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

حجم

۳۸۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان