دانلود و خرید کتاب امام علی (ع) و پویایی رهبری (کلمه چهارم) موسی صدر ترجمه احمد ناظم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب امام علی (ع) و پویایی رهبری (کلمه چهارم) اثر موسی صدر

کتاب امام علی (ع) و پویایی رهبری (کلمه چهارم)

نویسنده:موسی صدر
انتشارات:امام موسی صدر
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب امام علی (ع) و پویایی رهبری (کلمه چهارم)

امام علی (ع) و پویایی رهبری (کلمه چهارم) اثر امام موسی صدر است که در انتشارات امام موسی صدر به چاپ رسیده است.

 درباره امام علی (ع) و پویایی رهبری (کلمه چهارم)

این اثر از روی نوار صوتی در آرشیو مرکزی مطالعات و تحقیقات امام موسی صدر مربوط به تاریخ یکم مهر ۱۹۷۷ پیاده شده است.

 این سخنرانی در کتاب انسان آسمان از مجموعه کتاب‌های در قلمرو اندیشه امام موسی صدر به چاپ رسیده است.

 خواندن کتاب امام علی (ع) و پویایی رهبری (کلمه چهارم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به دیدگاه ها و اندیشه‌های امام موسی صدر مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب امام علی (ع) و پویایی رهبری (کلمه چهارم)

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز، روز میلاد امیر مؤمنان، امام علی بن ابی‌طالب (ع) است. امام علی به‌راستی پیشوای مسلمانان مؤمن و در عین حال، رهبر محرومان به‌پاخاسته‌ای است که تسلیم نمی‌شوند؛ زیرا انسان محروم، یا در برابر محرومیت خود سر فرود می‌آورد و یا اقدام می‌کند. بی‌گمان امام علی بن ابی‌طالب پیشوا و الگوی محرومان پویا و استوار است.

از این رو، دوست دارم چند تصمیم تشکیلاتی را به اطلاع برادران برسانم:

...یکی از دوستان و همکاران ما و یکی از رهبران اندیشۀ اسلامی، دکتر شریعتی بود که چندی پیش از دنیا رفت. در نشریۀ امل و رسالة که ان‌شاءالله، دو یا سه روز دیگر چاپ خواهد شد، عکس و خبر درگذشت او درج شده است و شمارۀ آیندۀ این نشریه، به یاری خدا، به ایشان اختصاص خواهد یافت. دوست دارم تصویری از شخصیت این مرد برای برادران ترسیم کنم و از این رهگذر، جنبۀ جهانی جنبشمان را برایتان روشن کنم.

پدرِ دکتر شریعتی، شیخ محمدتقی شریعتی، روحانی غیرمعمم و مردی فاضل و فرهیخته بود که در خراسان، مؤسسه‌ای به نام «کانون نشر حقایق اسلامی» پایه‌گذاری کرد و من تقریباً ده سال پیش در آنجا سخنرانی‌هایی کردم.

دکتر شریعتی در ایران در روستایی به نام مزینان، در نزدیکی کویر به دنیا آمد. او از دانشگاه سوربن در رشتۀ جامعه‌شناسی دینی فارغ‌التحصیل شد و به ایران برگشت و در دانشگاه مشهد و سپس، در دانشگاه تهران به تدریس پرداخت و پس از آن، مبلغ دینی شد. او بیش از ۱۵۰ کتاب دارد. او چهار ساعت، پنج ساعت، شش‌ساعت و گاه هفت ساعت، بدون آمادگی قبلی سخنرانی می‌کرد و سخنان او ضبط و چاپ می‌شد. او ادیبی بزرگ با اندیشۀ باز اسلامی و انقلابی بود که اسلامی بودن و انتساب او به طبقۀ علمای دینی، باعث نشد دعوت و ندای او محافظ‌کارانه و ارتجاعی و راست‌گرا باشد، آن‌گونه که رایج است. زیرا در بسیاری از محافل دعوت اسلامی را حداقل دعوتی محافظه‌کارانه می‌خوانند. دعوت دکتر شریعتی به اسلام دعوتی ترقی‌خواهانه و انقلابی بود یا آن‌گونه که ما همواره در اجتماعات خود می‌گوییم، دعوتی انقلابی بود، نه دعوت سازمانی و حزبی. بدین معنا که اسلام دکانی نیست که بخواهیم منافع آن را حفظ کنیم و مردم را برای خدمت به آن مسخر کنیم. یعنی شیوه‌ای که سازمان‌ها و نهادهای دینی پیش گرفته‌اند.

امروزه، مؤسسه‌های دینی دارای اموال، اوقاف، کارمندان، تشریفات، دشمنی‌ها، دیدارها و منافع خاص هستند؛ درست مانند اتحاد جماهیر شوری و چین که پس از آنکه به دولت تبدیل شدند، فراموش کردند که یک جنبش انقلابی جهانی هستند و به فکر حفظ دستاوردهای خود افتادند. طبیعی است که حفظ این دستاوردها می‌طلبد حتی با شیطان هم‌پیمان شوند، یا حداقل با نیمی از شیطان یا ربع شیطان. از این‌روست که می‌بینیم چین کمونیست، امروزه برای حفظ دستاوردهای خود و رقابت با شوروی، با قدرت‌های راست‌گرا در جهان زد و بند می‌کند. اتحاد جماهیر شوروی نیز همین شیوه را در پیش گرفته است.

نظرات کاربران

Sobhan Naghizadeh
۱۴۰۲/۰۴/۰۸

خیلی خوبه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶ صفحه

حجم

۳۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۶ صفحه

قیمت:
۵۰۰
تومان