دانلود و خرید کتاب آنچه خود گفت موسی صدر ترجمه مهدی فرخیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آنچه خود گفت اثر موسی صدر

کتاب آنچه خود گفت

نویسنده:موسی صدر
انتشارات:امام موسی صدر
امتیاز:
۵.۰از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آنچه خود گفت

کتاب آنچه خود گفت که در انتشارات امام موسی صدر به چاپ رسیده است، روایت امام موسی صدر از زندگی و اندیشه‌های خودش است.

درباره کتاب آنچه خود گفت

یکی از مهم‌ترین اسناد تاریخی برای شناخت درست شخصیت‌های تاریخ‌ساز متونی است که آن شخصیت درباره خودش و فعالیت‌ها و اندیشه‌ها و زندگی‌اش گفته یا نوشته است؛ البته به‌شرط آنکه در آزادی کامل و فراغت بال و به‌دوراز ملاحظه و تحمیل و محافظه‌کاری نوشته شده باشد بدین سبب است که همواره خود نوشته‌ها و اتوبیوگرافی‌ها یکی از معتبرترین مراجع تحقیقی به شمار می‌آید.

شناخت درست اندیشمندان و دانشمندان تفنن پژوهشگرانه نیست؛ بلکه ضرورتی است علمی و انسانی؛ هرقدر اطلاعات دقیق‌تر و مستند بیشتری درباره شخصیتی تأثیرگذار در اختیار باشد، تصویری که از شاکله فکری و علمی و زندگی اجتماعی و ریشه‌های خانوادگی و تاریخی او ترسیم می‌کنیم، به حقیقت او نزدیک‌تر خواهد بود و نیز توسعه نظام فکری و ارزشی و جوهر قضاوت‌ها و مواضع او برای امروز دقیق‌تر و پذیرفتنی‌تر می‌شود.

این اثر متن مصاحبه‌ای ۱۱۰ دقیقه‌ای است که امام موسی صدر در نیمه دوم دهه هفتاد میلادی با خانم مونا مکی کرده‌اند. هدف خانم مونا مکی نوشتن پایان‌نامه کارشناسی ارشد خود درباره امام و شیعیان بوده است. امام در این مصاحبه از خانواده و کودکی و تحصیلات حوزوی و دانشگاهی و هجرت به لبنان و وضعیت آن زمان ایران و لبنان و تلاش‌ها و اقدامات و دستاوردهای خود سخن می‌گوید. 

این مصاحبه حدوداً یک سال پیش از ربودن امام در لیبی، یعنی دقیقا در کوران چالش‌های ایشان برای ساختن لبنانی نو  و به‌دوراز فرقه‌گرایی ضبط شده است؛ بنابراین، برای تحقیق منبعی ارزشمند و معتبر به‌حساب می‌آید؛ چون امام در این گفت‌وگو از اندیشه و دیدگاه‌های خود، برنامه‌ریزی و تلاش همه‌جانبه برای ساختن جامعه و توانمندسازی شیعیان و تعایش و زندگی و همکاری ادیان و فرقه‌های مختلف و نیز رفع حرمان و بی‌سوادی و تبعیض گفته است.

این کتاب ترجمه فارسی این مصاحبه است که مرکز الامام السید موسی الصدر لألبحاث و الدراسات پس از مکتوب‌سازی آن و افزودن مجموعه‌ای از تصاویر، در قالب کتابی با عنوان کلمة هو قائل‌ها در سال ۲۰۱۹ منتشر کرده و مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر توفیق یافته است که آن را به فارسی ترجمه و منتشر کند.

خواندن کتاب آنچه خود گفت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه دوست‌داران اندیشه‌های امام موسی صدر مخاطبان این کتاب‌اند.

نظرات کاربران

leila
۱۴۰۱/۰۱/۰۲

تاریخ معتبر از وقایع لبنان و تحلیل سیاسی خاورمیانه

اسما
۱۴۰۳/۰۱/۱۰

«آنچه خود گفت» حرف های سید موسی صدر درمورد فعالیت ها و دیدگاهشونه که شما رو شیفته ایشون میکنه مخصوصا دیدگاه موسوم به « دین برای زندگی» ایشون

R.Khabazian
۱۴۰۲/۰۶/۱۰

هیچ گفتاری به اندازه سخنان خودِ امام موسی صدر نمی‌تونست اقدامات شون در لبنان، مناسبات شون با دنیا و وضعیت لبنانِ اون زمان رو انقدر دقیق روایت کنه. اقدامات و مواضع این مرد در کشورِ چند عقیده‌ی لبنان بسیار هوشمندانه ست و عقاید و جهان

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

قیمت:
۷,۵۰۰
تومان