دانلود و خرید کتاب انتظار علیرضا پناهیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انتظار اثر علیرضا پناهیان

کتاب انتظار

انتشارات:بیان معنوی
امتیاز:
۴.۷از ۲۳۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب انتظار

کتاب انتظار نوشتهٔ علیرضا پناهیان است. نشر بیان معنوی این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. علیرضا پناهیان در «انتظار؛ عامیانه، عالمانه، عارفانه» با توجه توأمان به مفهوم «انتظار» مباحثی استدلالی و کاربردی بر پایۀ معارف اهل‌بیت (ع) ارائه کرده است.

درباره کتاب انتظار

کتاب انتظار به ما می‌گوید که در عصری که توجه به مفهوم کلیدی انتظار بیش از هر زمان دیگری فراگیر شده و علاقمندی قشر دانشجو برای گفتگوی عالمانه از معارف مهدوی مشهود است، این اثر که بخش مهمی از مفاهیم و معارف عمیق انتظار را به زبانی شیوا و درعین‌حال به‌صورت تحلیلی بیان کرده است، می‌تواند به‌عنوان یک متن درسی برای دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار گیرد. مباحث مطرح‌شده در این کتاب می‌تواند سرفصلی برای تفکر پیرامون موضوعات مهدویت قرار گرفته و در انتخاب عناوین پایان‌نامه‌های دانشجویی استفاده شود. طرح مباحث مربوط به مهدویت را نباید تنها به‌عنوان پاسخ به یک نیاز فراگیر دانست، بلکه طرح عالمانه و تحلیلی این مباحث می‌تواند کمک شایانی در رفع مشکلات و پیشرفت کشور در زمینۀ علوم انسانی ایفا نماید. این باور این کتاب و نویسندهٔ آن است.

مفهوم مَهدَویّت در مذهب شیعهٔ ۱۲امامی از دین اسلام، برگرفته از باور به ظهور امام دوازدهم شیعه است که بر اساس آن، «حجت بن حسن» (ع) به‌عنوان منجی آخرالزمان برای نجات و رهایی انسان‌ها و برقراری صلح و عدالت خواهد آمد. مهدویت گونه‌ای از موعودباوری است. در این اعتقاد بر این باورند که «عیسی مسیح» (ع) و حضرت خضر (ع) هنوز زنده هستند و در هنگام ظهور حجت بن حسن (ع) از یاران او خواهند بود.

خواندن کتاب انتظار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران موضوع انتظار در دین اسلام و پیوند آن با زندگی کنونی پیشنهاد می‌کنیم.

بخش‌هایی از کتاب انتظار

««عشق» واژه‌ای است که در ادبیات کهن فارسی، اکثراً به محبت شدید اطلاق می‌شود. و معمولاً چنین محبتی بیشتر جنبۀ معنوی و عرفانی دارد تا جنبۀ زمینی و مادی؛ چرا که علائق مادی و زمینی معمولاً آن‌چنان اوج نمی‌گیرند و یا اگر اوج هم بگیرند، فرود آمدنشان بسیار سریع اتفاق می‌افتد. بنابراین خوب است ما هم این لفظ را در غیر از این معنا استفاده نکنیم. حتی در روابط عاطفی عادی نیز از به کار بردن آن اجتناب کنیم.

صرف‌نظر از معنای لغوی لفظ عشق در زبان عربی، وقتی به ترجمۀ عشق در ادبیات غنی و عارفانۀ فارسی نگاه می‌کنیم، آن را اصطلاحی برای محبت شدید می‌یابیم که شاخص اصلی آن، ازخودگذشتگی است. اگر محبتی آن قدر زیاد شود که اصرار بر فدا شدن برای معشوق را در پی داشته باشد، آن‌گاه عاشقی پدید آمده است. به این ترتیب یکی از بهترین کاربردهای این لفظ، علاقۀ شدیدی است که می‌توان به امام زمان ارواحناله‌الفداء داشت.

صرف‌نظر از اینکه نمی‌شود به امام زمان، «کم» علاقه داشت و هر کسی با آن حضرت ارتباط قلبی و عاطفی برقرار کند به مرور زمان به محبت شدید او گرفتار خواهد شد، اساساً ما نیازمندیم که به کسی عاشقانه مهر بورزیم و با عشق او، زندگی و وجود خود را گرم کنیم. این محبتِ خیلی شدید، به کسی جز امام زمان (عج) نمی‌تواند تعلق بگیرد، و به ایشان هم نمی‌تواند که تعلق نگیرد. یعنی نه می‌توان کسی را به اندازۀ او دوست داشت و نه می‌توان او را به این اندازه دوست نداشت. اگر محبت ما به آن حضرت تا این حد شدید نیست، معلوم می‌شود که ما در روح خودمان مشکل داریم، و الّا او دوست‌داشتنی‌تر از این حرف‌ها است.

از آنجایی که محبت شدید جز از راه معرفت، عمل صالح و ایمان قاطع به دست نمی‌آید، پس مهم‌ترین راه جلوگیری از آسیب‌های علاقۀ عامیانه، علاقۀ عاشقانه داشتن به آن حضرت است. بنابراین تنها راه نجات از عوام‌زدگی عاطفی را باید در علاقۀ عاشقانه به امام زمان (عج) جست‌وجو کرد. چون کسی که عزم عاشق شدن می‌کند و از خود، انتظار علاقۀ عاشقانه به حضرت دارد، مجبور است به تقویت بنیان‌های این عشق بپردازد و علم و عمل کافی برای این منظور را به دست بیاورد.

اساساً یکی از مهم‌ترین شاخص‌های علاقۀ عامیانه، سطحی بودن و کم بودنِ آن است، که نتیجۀ طبیعی بی‌معرفتی‌ها و بی‌تقوایی‌هاست. برای پرهیز از آسیب‌های محبت باید آن را افزایش داد، که فرمود: «وَ الَّذینَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا للهِ؛ آنان که ایمان آورده‌اند، محبت و عشقشان به خدا بیشتر و قوی‌تر است.»»

نظرات کاربران

بیسیمچی
۱۳۹۷/۰۹/۰۹

مثل همه ی مباحث حاج آقا پناهیان عالی بود اگرچه از سخنرانی های صوتی ایشون بیشتر لذت میبرم...

seyed
۱۳۹۹/۰۳/۲۰

سلام جهت اطلاع در سایت خود استاد یعنی panahian.ir نسخه pdf رو به صورت رایگان قرار داده اند.

مامان هلنا
۱۳۹۷/۰۵/۰۹

سلام دوستان .استاد پناهیان بی اغراق بی نظیر ،بی حاشیه و صدق گفتارش واقعا تسخیر کننده قلبهای مشتاقه. به شما خوندن سلسله مباحث مدیریت زمان و تنها مسیر از این استاد ارزنده رو پیشنهاد میکنم. استاد عزیز نفستون گرم ❤❤❤❤❤❤

fateme
۱۳۹۹/۰۲/۰۶

چی میشه آخه طاغچه بجای رمان از این دست کتاب ها رایگان بزاره اینها که بیشتر به رشد جامعه کمک میکنه

کاربر ۱۸۸۱۰۲۵
۱۳۹۹/۰۳/۳۰

استاد پناهیان انشالله هرچیزی از خدا میخواهی نصیبت کند خدا خیرت دهد خیر دنیا و اخرت بخوانید همه ی کتابهای ایشان را بخوانید واقعا تاثیرگذاراست

حسین قهار
۱۳۹۹/۰۵/۰۴

پناهیان یعنی عشق عشق یعنی پناهیان😎😗

Omid H
۱۳۹۸/۰۱/۰۶

می تونم بگم جزو بهترین کتاب های زندگیم هست و خوشحالم که خوندمش. این کتاب رو هر مسلمانی که دینش براش مهمه باید بخونه. چیزی که برام خیلی مهم بود این بود که همش موقع خوندم به فکر کردن وادار

- بیشتر
سجاد
۱۳۹۷/۰۳/۰۲

این مرد با تفکر عمیقش از بزرگترین نعمت ها و فرصت های ما در این دوره هستند

ارامش
۱۳۹۷/۰۳/۱۵

از نظر من استاد پناهیان معجزه زمانش... من خیییلی از سوالاتم ،سردرگمی هام و ...با دیدن کلیپ های ایشون حل شد... انسان با نشستن سر صحبت های ایشون رشد پیدا میکنه.. خوشحالم از این بابت که دارم کتاب ایشون و میخونم و باز

- بیشتر
minavelayat
۱۳۹۹/۰۱/۱۲

لازمه هر بچه مسلمونی بخونه اصا هر انسانی باهر دینی ..لازمه ک ساده از مسئله ظهور عبور نکنیم

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۴۴)
امام باقر (ع) به جابر می‌فرماید: اگر همۀ مردم شهرت جمع شوند و بگویند: «إِنَّک رَجُلُ سَوْءٍ؛ تو آدم بدی هستی» و تو از این حرف ناراحت شوی، یا اینکه بگویند: «إِنَّک رَجُلٌ صَالِحٌ؛ تو آدم خوبی هستی» و تو از این سخن خوشحال شوی، تو از دوستان ما نیستی. اینقدر انسان باید استقلال روحی داشته باشد!
الیاس
والله، امام زمان (عج) هم عاطفه دارد. والله، امام زمان (عج) پدر ماست. والله، امام زمان (عج) ما را دوست دارد. والله، امام زمان (عج) غصه‌خور ماست. والله، امام زمان از ما خبر دارد.
A.NA
جوانی نزدیک‌ترین سن به کمالات روحی است.
بیسیمچی
تنها کسانی می‌توانند منتظر باشند که حاضرند هزینه‌های اعتراض را بپردازند.
KAMA
حضرت آیت‌الله بهجت (ره) می‌فرمایند: «آیا می‌شود رییس و مولای ما حضرت ولی‌عصر (عج) محزون باشد، و ما خوشحال باشیم؟!
MH Ghazayi
«بی‌همگان به سر شود، بی‌تو به سر نمی‌شود/ داغ تو دارد این دلم، جای دگر نمی‌شود»
fat_ma
شهید چمران وقتی با استادی درس گرفت که معروف بود به هیچ کس نمرۀ ۲۰ نمی‌داد، نمرۀ ۲۲ از آن استاد گرفت، تا جایی که آن استاد به دانشگاه اصرار کرده بود که باید این نمرۀ ۲۲ ثبت بشود.
امیری حسین
«أَینَ قَاصِمُ شَوْکَةِ الْمُعْتَدِینَ؟ أَینَ هَادِمُ أَبْنِیةِ الشِّرْکِ وَ النِّفَاق؟؛ کجاست آنکه شوکت ستمکاران را درهم می‌شکند؟ کجاست آنکه بنا و سازمان‌های شرک و نفاق را ویران می‌کند؟
fat_ma
خداوند متعال هم راهی برای عاشق شدن قرار داده و تمهیدی برای آسان کردن دست‌یابی به عشق اندیشیده است و آن این است که موجود نازنینی به نام «امام» را برای هر عصری قرار داده، تا بتوان به او عشق ورزید؛ و این یکی از مهم‌ترین خاصیت‌های یک امام است.
fat_ma
«إِنَّکَ لا تَهْدی مَنْ أَحْبَبْتَ؛ تو هر کسی را که دلت بخواهد، نمی‌توانی هدایت کنی.»
علی اصغر

حجم

۲۶۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

حجم

۲۶۶٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۴۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان