دانلود و خرید کتاب ضمیر ناخودآگاه ذهن پریسا آقارفیعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ضمیر ناخودآگاه ذهن اثر پریسا آقارفیعی

کتاب ضمیر ناخودآگاه ذهن

معرفی کتاب ضمیر ناخودآگاه ذهن

ضمیر ناخودآگاه ذهن نوشته پریسا آقارفیعی است که در انتشارات نظری به چاپ رسیده است. نویسنده در این کتاب شمار ا با ضمیر ناخوداگاه و نظریاتی که درباره آن وجود دارد آشنا می‌کند.

در این کتاب با ضمیر ناخوداگاه و تعاریف ان آشنا می‌شوید و قدرت آن را از نو بازمی‌شناسید. عملکردهای ضمیر ناخوداگاه و چگونگی ارتباط برقرار کردن با ضمیر ناخودآگاه خود را می‌آموزید. این کتاب منبع خوبی برای کسانی است که دوست دارند با ضمیر ناخودآگاه و عملکردهای آن بیشتر آشنا شوند و به کند و کاوی درباره این پدیده کمترشناخته شده روان انسان بپردازدند.

خواندن کتاب ضمیر ناخودآگاه ذهن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه علاقه‌مندان به کتاب‌های روان شناسی مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب ضمیر ناخودآگاه ذهن 

معمای استفاده از ضمیر ناخودآگاهتان این است که درک کنید چقدر از ضمیر خودآگاهتان متفاوت است. با اینکه ضمیر ناخودآگاه و ضمیر خودآگاه هر دو در یک بدن هستند، آن‌ها کاملاً مشخصات متفاوتی دارند.

اگر همان‌طور که ضمیر ناخودآگاه در رویاها ارتباط برقرار می‌کند یک شخص دیگر با شما ارتباط برقرار می‌کرد، شما فکر می‌کردید آن مرد یا زن دیوانه هستند اما ضمیر ناخودآگاه شما دیوانه نیست. فقط زبانش با زبان خودآگاه فرق دارد. شاید نتوان تعریف جامع و کامل و قابل لمسی از این موجود شگفت انگیز ارائه داد.

بنا به عقیده ای، «زیگموند فروید» روانشناس برجسته، در اوائل قرن بیستم نخستین کسی بود که مفهوم ضمیر ناخودآگاه را مطرح کرد. وی عقیده داشت ذهن انسان به دو قسمت ذهن خودآگاه و ذهن ناخودآگاه تقسیم می شود که ذهن ناخودآگاه یا ضمیر ناخودآگاه مسئول رفتارهایی است که ما به اصطلاح می‌گوییم:"دست خودمان نیست!" ما نمی‌خواهیم زیاد وارد بحث علم روانشناسی شویم و چیزی که مهم است این است که دلیل این "دست خودم نیست"ها را بشناسیم و بتوانیم آن‌ها را کنترل کنیم و دست خودمان بشود چراکه سرنوشت انسان می‌تواند به دست خودش باشد نه دیگران و نه روزگار!

برای اینکه با ضمیرناخودآگاه بیشتر آشنا شویم، بهتر است فکر کنیم هنگام خواب

یا بیداری چه کسی تنفس، گردش خون و سایر اعمال داخل بدنمان را کنترل می‌کند. هنگام نزدیک شدن یک شیء خطرناک به چشممان چه کسی پلکهایمان را اتوماتیک می بندد. یک مثال دیگر می زنم. زمانی که شما شروع به یادگیری رانندگی می کنید کاملا با حواس جمع و ذهن خودآگاهتان تلاش می‌کنید تمام نکته‌ها را رعایت کنید و شش دانگ به جلوی خود نگاه می‌کنید تا درست رانندگی کنید و شاید حتی نتوانید حرف بزنید! اما بعد از مدتی که در رانندگی مهارت پیدا کردید، به راحتی و بدون تمرکز می‌توانید در حین رانندگی، با موبایلتان حرف بزنید یا حواستان جای دیگر باشد. چه کسی رانندگی‌تان را کنترل می‌کند؟ ضمیر ناخودآگاه

ناخودآگاه در مقابل خودآگاه

ضمیر خودآگاه عملکردهای ارادی را کنترل می‌کند.

برای مثال من می‌توانم آگاهانه بازوی خودم را بالا و پایین ببرم. من می‌توانم به این‌طرف و آن‌طرف راه بروم. این‌ها اقدامات آگاهانه هستند.

یک نکته‌ی مهم این است که ضمیر‌خودآگاه در یک‌زمان تنها یک کار را می‌تواند انجام دهد و نمی‌تواند هم‌زمان دو کار را انجام دهد.

ممکن است کسی بحث کند که هم‌زمان می‌تواند مطالعه کند و تلویزیون ببیند. اگر شما واقعاً از کاری که در یک‌ لحظه انجام می‌دهید آگاه شوید، خواهید دید که شما یا در حال مطالعه هستید یا در حال تماشای تلویزیون. زمانی که شما فکر می‌کنید هم‌زمان دارید هر دو کار را انجام می‌دهید در حقیقت دارید سریعاً بین این دو کار تغییر حالت می‌دهید.

بهترین راه برنامه ریزی ضمیر ناخودآگاه، توجه لحظه به لحظه انسان نسبت به خود است و اینکه مرتبا به خود بگوید که من با اجرای اصول تکنولوژی فکر "انسان زیبای دیگری شده ام "

اصل استفاده از قدرت تمرکز (power of focus)

انسانی که مرتبا روی بدبختی‌ها و زشتی‌های زندگی متمرکز می‌شود زندگیش به قهقرا می‌رود و کسی که مرتبا به زیبایی‌های زندگی و نقاط امید بخش تمرکز می‌کند زندگیش قرین سعادت و موفقیت می‌شود و این خاصیت تمرکز است.

اصل استفاده از قدرت سوال (power of question)

اصل استفاده از جملات تاکیدی و تصدیقی مثبت

من انسان زیبای دیگری شده ام

اصل تصویر سازی ذهنی

ثروتمند ترین و موفقترین انسان‌ها کسانی هستند که بیشتر و بهتر از بقیه توانسته‌اند در ذهن خود خیال پروری مثبت بکنند. بر شما باد که زیبایی‌های زندگی را ابتدا در ذهن خود خلق کنید و بدانید آنچه را که شما در ذهن خود تجسم (تخیل) می‌کنید، می‌توانید در دنیای واقعیت‌ها خلق کنید و این قدرت انسان است.

نظرات کاربران

پیشوا
۱۴۰۱/۰۴/۰۵

به کسانی که در پی تغییر نظام باور و ایستار فکری هستند این کتاب را توصیه میکنم و یک پیشنهاد برای تائید و صحه گذاشتن بر مطالب این کتاب،کتاب های قدرت فکر از ژزف مورفی غول درون از هری کاپینتر خود

- بیشتر
محمد سلمی
۱۴۰۱/۰۹/۲۶

کتاب خیلی خوب و کاربردیه به شرطی کارهایی ک گفت رو انجام بدی ولی مطالب تکراری زیاد داره به طوری ک میشه این کتاب و تو ۸۰ صفحه نوشت

mahmood sobhaninejad
۱۴۰۲/۰۱/۰۳

کتاب مطالب خوبی رو پوشش میده اما سردرگمی مطالب و چیدمان نامناسب و تکرار موضوعات کاملا مشهوده.در هر صورت خواندن کتاب قطعا سودمنده و وقت زیادی نمیگیره

m.k
۱۴۰۳/۰۲/۰۳

خیلی خوبه در حد آشنایی و استفاده از ضمیر ناخودآگاه برای رسیدن به اهداف کمک کننده‌ست

زینب دهقانی
۱۴۰۲/۱۲/۰۷

کتاب خوبیه

آتنا
۱۴۰۲/۰۶/۰۷

کتاب فوق العاده روون و ساده و کم حجم .

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

حجم

۱۰۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۰۲ صفحه

قیمت:
۱۵,۳۰۰
تومان