دانلود و خرید کتاب زنان برتر ایران زمین پریسا آقا رفیعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زنان برتر ایران زمین اثر پریسا آقا رفیعی

کتاب زنان برتر ایران زمین

معرفی کتاب زنان برتر ایران زمین

کتاب زنان برتر ایران نوشته پریسا آقا رفیعی است. تاریخ، همیشه حضور زن و نقش مهم او را در جامعه به خود دیده است. زنانی که استعدادهایشان (ایمان، فهم، عقل، آگاهی،‌ خلاقیت،‌ ابداع، مشاوره و ...) را نشان داده‌اند و تاثیرگذار بوده‌اند.

درباره کتاب زنان برتر ایران

نویسنده در این کتاب به مشخصات، مسئولیت‌ها و معرفی جایگاه زنان شناخته شده ایران پرداخته‌ است. کتاب سه بخش دارد در بخش اول که مربوط به دوران ایران باستان است زنانی مانند آتوسا، دغدویه، پوروچیستا و ... معرفی شده اند در بخش دوم زنان ادیب و شاعر مانند رابعه و مهستی بررسی شده‌اند و در فصل آخر به زنان دوران معاصر مانند انیس‌الدوله و قدسیه حجازی می‌پردازد.

خواندن کتاب زنان برتر ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام مردان و زنان ایران پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب زنان برتر ایران

پوروچیستا

پوروچیستا ششمین و کوچک‌ترین فرزند زرتشت و سومین دختر اوست. معنی پوروچیستا یعنی پردانش. در گفتار زرتشت که برای ما باقی مانده است از او با پوروچیستا بیش از فرزندان دیگرش سخن و اندرز مانده است، یکی از مهم‌ترین سخنان زرتشت با پوروچیستا درباره همسری با جاماسب حکیم، وزیر شاه گشتاسب و منجم و ستاره‌شناس معروف زمان است. زرتشت به دخترش می‌فرماید: "پوروچیستا، جاماسب خواهان همسری با توست و تو را از من خواستگاری کرده است من او را برای همسری تو مناسب می‌دانم ولی تو با خرد مقدست مشورت کن ببین آیا او را شایسته همسری خود می‌دانی یا نه؟" این گفتار زرتشت یک حقیقت مسلم را آشکار می‌سازد و آن این است که دختر در آیین زرتشت در انتخاب همسر آزاد است و عقیده پدر بر او تحمیل نمی‌گردد. همچنین قسمتی از اندرزنامه زرتشت به پوروچیستا در موقع گواه‌گیری او با جاماسب اکنون هنگام گواه‌گیری دختران و پسران زرتشتی از طرف موبد بازگو می‌گردد.

نظرات کاربران

آزاده
۱۴۰۱/۰۶/۲۱

(24) خوب بود، علاوه بر جنبه تاریخی که داشت برای خانم ها انگیزشی هم هست البته اگه موارد ذکر شده کاملا درست باشه و بر اساس منبع موثق نوشته شده باشه.

Roya
۱۳۹۹/۱۲/۰۷

منبعی ذکر نشده بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۴۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۱۹,۲۰۰
تومان