دانلود و خرید کتاب فرکانس تفکر پریسا آقا رفیعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرکانس تفکر اثر پریسا آقا رفیعی

کتاب فرکانس تفکر

معرفی کتاب فرکانس تفکر

کتاب فرکانس تفکر اثری از پریسا آقارفیعی است که نقش تفکر و تاثیر فرکانس تفکر را بر زندگی و دنیای پیرامونی انسان و حل مسئله را بررسی می‌کند.

 درباره کتاب فرکانس تفکر

اندیشیدن یا تفکر کاری ذهنی است و زمانی مطرح می‌شود که انسان با مسئله‌ای روبه‌رو و خواستار حل آن است. در این هنگام در ذهن، تلاشی برای حل مسئله آغاز می‌شود که این تلاش ذهنی را، تفکر یا اندیشه می‌نامند. فعالیت برای حل مسئله، از مراحلی تشکیل شده‌است که از تعریف مسئله به‌طور شفاف، روشن و ملموس، آغاز می‌شود و با پیدا کردن راه حل‌هایی برای حل مسئله ادامه پیدا می‌کند و با به کارگیریِ عملی بهترین راه حل و یافتن جواب نهایی به پایان می‌رسد؛ ولی بهتر است بگوییم در «مسیر دیگری قرار می‌گیرد» به پایان نمی‌رسد انسان بدون اندیشه تصور نمی‌شود. انسان تنها موجودی است که هر چیزی را که بخواهد می‌تواند داشته باشد و هرکاری بخواهد می‌تواند انجام دهد و همه این کارها را فقط از طریق افکار خود می‌تواند انجام دهد.

در این کتاب به نقش تفکر بر عملکرد انسان پرداخته می‌شود. این که چطور انسان می تواند با تفکر خود بر دنیای پیرامونش تاثیر منفی یا مثبت بگذارد.

 خواندن کتاب فرکانس تفکر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتاب هایی درباره عملکرد ذهن و موفقیت از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

 بخشی از کتاب فرکانس تفکر

تعریف تفکر و انواع آن

در طول روز بسیار پیش می‌آید که در گفته‌هایمان از واژه‌های فکر و تفکر استفاده کنیم و یا در نگارش مطالبی که می‌نویسیم آن‌ها را به کار گیریم. در بیشتر مواقع دیده شده است که افراد این دو واژه را به جای یکدیگر انتخاب می‌کنند و حتی از وجود تفاوتی میان آن دو آگاه نیستند.

خوب است که با تعریف هر دو واژه آشنا شویم تا تفاوت‌هایشان را بهتر درک کنیم و هر یک را در جای مناسب خود به کار گیریم. شناختن تمایزاتی که میان مفاهیم شبیه به هم وجود دارد به ما کمک می‌کند تا مسائلی که برایمان پیش می‌آیند را بهتر بشناسیم و با نیروی دیگرگونه‌ای با آن‌ها روبرو شویم.

گاهی نقص در ماهیت فکری که به سراغ ما می‌آید و گاهی در ماهیت روش‌های تفکر ما نسبت به افکار گوناگون وجود دارد. مطمئنا با جمله‌ای که خواندید اولین قدم برای کشف اختلاف میان این دو مفهوم برداشته شد.

تفکر چیست؟

همه‌ی ما از بدو تولد تا به امروز دریافت‌های گوناگون از راه‌های گوناگونی داشته‌ایم که سبب ثبت خاطره و یا آموختن دانشی در ما شده است. مهم نیست که چطور و در چه شرایطی این اتفاق افتاده باشد. مهم این است که مدام اطلاعاتی وارد ذهن می‌شوند و از طریق تفکر آن‌ها را پردازش می‌کنیم.

در واقع با تفکر می‌توانیم از وجود این اطلاعات بی‌شمار در مغز خود مطلع شویم و از آن‌ها بهره ببریم. حافظه‌ همچون فردی صبور و مشتاق می‌ماند که مایل است از هر تجربه‌ای برای خود یادگاری بردارد. هیچ محدودیتی در نوع این یادگاری‌ها وجود ندارد. می‌تواند بو، صدا، اعداد و ارقام، تعدادی تصاویر به هم ریخته، نوشته‌هایی که به ظاهر بی معنی می‌آیند و هزاران حالت دیگر باشد. و یا حتی می‌تواند ترکیبی از چند حالت مختلف بوده و در حافظه ذخیره شود.

مهارت تفکر، کامل‌کننده‌ی فرایند شناخت است که در نهایت موجب آگاهی فرد می‌شود. این فرایند از ادراک آغاز شده و پس از یادگیری به تفکر منتهی می‌شود. این فعالیت خودآگاه و ناخودآگاه روی می‌دهد و برای هر چه در جهان اطراف وجود دارد صدق می‌کند. شناخت می‌تواند بسیار کوتاه و یا در یک مدت زمان طولانی اتفاق بیافتد. نمی‌توانیم به فرایندی که به سرعت پیش رفته بی‌اعتماد باشیم و یا حتما بگوییم چون زمان زیادی برای آن صرف شده دارای ارزش و اعتبار است.

قدرت و توانایی ذهن به اندازه‌ای ست که طبق تشخیص خود می‌تواند به روندی چند ماهه در چند دقیقه معنا ببخشد و آن را کامل کند و اگر احساس نیاز کند اتفاقی که به عنوان مثال می‌تواند در یک ساعت به سرانجام برسد در یک سال چنین کند. بستگی به آمادگی و شدت لزوم مواجهه با نتیجه‌ی شناخت یک مقوله دارد.

نظرات کاربران

sayeaskar
۱۴۰۱/۰۲/۰۳

بسیار عالی...متشکرم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۸۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۷۸۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان