دانلود و خرید کتاب واژگان پریسا آقارفیعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب واژگان اثر پریسا آقارفیعی

کتاب واژگان

معرفی کتاب واژگان

کتاب واژگان نوشتۀ پریسا آقارفیعی در انتشارات نظری به چاپ رسیده است.

درباره کتاب واژگان

کتاب واژگان تلاشی است برای اینکه معانی اصطلاحات و لغات سیاسی، ادبی و فلسفی را در سطح بالای دانش‌آموزی و سطح پایین‌تر دانشجویی بازگو کند تا نسل جوان بتوانند اطلاعات خود را در حوزۀ مطالعاتی به‌شکل علمی و دقیق‌تری به‌روز کنند. نویسنده با بیانی ساده برخی از مکاتب و روش‌های مورد نیاز نسل جوان را در کتابش عنوان کرده و هدف از نگارش این کتاب را ارتقای آگاهی مخاطبان دانسته است. در کتاب واژگان، مجموعه‌ای از واژگان مکاتب ادبی، فلسفی، مذهبی، اجتماعی و سیاسی معرفی شده‌اند. بر این اساس، موضوعات و مکاتب رایج در این مجموعه به این دسته‌ها تقسیم شده‌اند: مکاتب ادبی، مکاتب فلسفی، مکاتب و واژگان اجتماعی (سیاسی)، مذهبی.

مخاطب این کتاب، همۀ گروه‌های سنی هستند؛ اما نویسنده بیش از همه به گروه سنی نوجوانان نظر دارد. یعنی گروهی که به‌واسطۀ پیشرفت فناوری‌های ارتباط جمعی آگاهی‌شان افزایش یافته است؛ اما دربارۀ مکاتب مختلف دانش کمی دارند. در کتاب واژگان، خواننده با تعاریف واژگان و اصطلاحاتی نظیر ماتریالیسم، ناتورالیسم، نازیسم، کوردیپلماتیک، کمونیسم، فراماسونری، فدرالیسم، فاشیسم، کاپیتالیسم، توتالیتاریسم، دمونستراسیون، دوالیسم، دگماتیسم، بالشویک و آنارشیست و... آشنا می‌شود.

خواندن کتاب واژگان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های دایرةالمعارف و واژه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب واژگان

«ایرانیان از دوران باستان به رشته‌های مختلف دانش دلبستگی داشته و بر این اساس مجموعه‌ای با ارزشی از علوم مختلف را در یک جا جمع‌آوری نموده‌اند. برخی از این آثار مربوط به ادبیات، برخی فلسفی برخی سیاسی، فرهنگی تاریخی و غیره می‌باشد، همچنین در این سرزمین مهد حوادثی است که دست‌های سیاسی و اجتماعی خاطره‌ای بر آن حک کرده‌اند و مردم ما با مسایل و موضوعات روز فرهنگی سیاسی عجین می‌باشند. در جوامع امروزی سبک‌­ها و مکاتب مختلف اجتماعی همیشه موضوع مناسبی برای مباحثه افراد با نگرش‌های متفاوت است لذا در مجموعه حاضر سعی شده است با زبانی ساده خلاصه‌ای از واژگان و اصطلاحات رایج و ارزنده‌ای که بتواند در بالا بردن سطح دانش و معلومات عمومی همگان علی­‌الخصوص جوانان و جوانان مفید باشد گردآوری شود. تا بوسیله آن ضمن مطالعه آسان و عاری از هر گونه پیچیدگی در جملات با اصطلاحات و مکاتب روز بیشتر آشنا شده و فهم سیاسی اعتقادی اجتماعی... خود را تواناتر سازیم.»

نظرات کاربران

Medisa
۱۴۰۳/۰۲/۱۸

جالب بود👌🏼

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۱۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۴۱۳٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
۵,۵۰۰
۵۰%
تومان