دانلود و خرید کتاب شاهین مالت داشیل همت ترجمه پرویز نصیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شاهین مالت اثر داشیل همت

کتاب شاهین مالت

نویسنده:داشیل همت
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شاهین مالت

کتاب شاهین مالت رمانی از داشیل همت جنایی‌نویس امریکایی است که بسیاری به او لقب پدر رمان سیاه را داده‌اند. این لقب، اولین بار توسط مجله نیویورک تایمز و در زمانِ حیات نویسـنده به او داده شد. 

 درباره کتاب شاهین مالت

شاهین مالت که در سال ۱۹۲۹ منتشر شد قبلا به صورت سریالی در مجله بلک مسک به چاپ می‌رسید.

خانم واندرلی سم اسپید را استخدام کرده تا خواهر گمشده‌اش را بیابد. خواهر واندرلی همراه پسری به اسم فلوید ترسبی فرار کرده است. اما رازی درباره خانم واندرلی در این میان فاش می شود که همه چیز را دستخوش تغییر می‌کند. زمانی که همکار اسپید در حال تعقیب ترسبی کشته می‌شود او خود را در مهلکه‌ای گرفتار میبیند. او حالا هم شکار است و هم شکارچی....

از روی کتاب شاهین مالت، تاکنون سه بار فیلم ساخته شده. دو فیلم اول با نام‌های زن شیطانی ۱۹۳۱ و شیطان بـا یـک زن ملاقـات کـرد ۱۹۳۶ هر دو در گیشه شکست سختی خوردند. سال ۱۹۴۱فیلم معروف شاهین مالت بـا بـازی همفـری بوگـارت و کارگردانی جان هیوستون ساخته شد که جزو آثـار کلاسـیک سـینمای پلیسی است.

 خواندن کتاب شاهین مالت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به رمان های جنایی- پلیسی مخاطبان این رمانند.

 درباره داشیل همت

 ساموئل دشیل همت زاده ۱۸۹۴  و درگذشته ۱۹۶۱، نویسندهٔ رمانهای پلیسی در مریلند به دنیا آمد و در بالتیمور و فیلادلفیا بزرگ شد. او مدرسه را تمام نکرد و برای کمک به خانواده از چهارده سالگی مشغول کار شد. ر ۲۱ سالگی به استخدام پینکرتون (آژانس تحقیقاتی) درآمد. در جنگ جهانی اول به سل مبتلا شد اما در جنگ دوم هم شرکت کرد. او به عنوان یک مأمور مؤسسه پینکرتون تخیل خود را قوی کرد. حوادثی چون قتل فرانک لیتل، پایه‌گذار کارگران صنعتی جهان، باعث شد همت فضای خشن آن دوران را بازسازی کند و داستان خرمن سرخ را بنویسد.

در سال ۱۹۲۲ برای مجله ماسک سیاه با نام مستعار پیتر کالیسنون نوشتن را شروع کرد و بعدها اسم دشیل همت را جایگزین اسم مستعار خود کرد. فضای بیشتر داستانهای همت، شهرِ سانفرانسیسکو اسـت . شـهری که وی به خوبی آن را می‌شناخت. اگر او به آپارتمانی در خیابـان‌هـای این شهر اشاره می‌کرد این آپارتمان واقعاً وجود داشـت و چـه بسـا هـم اکنون نیز وجود دارد.

داشیل همت داستان‌های کوتاه زیادی در مجله بلک ماسـکچاپ کرد و در همین مجله بـود کـه رفتـه رفتـه شخصـیت‌هـای داسـتانی‌اش را شـناخت و پایـه گـذار نـوعی از ادبیـات سـیاه شـد کـه شخصیت‌هـای اصـلی آن از بطـن جامعـه بودنـد و همانقـدر کـه پیـروز می‌شدند، شکست هم می‌خوردند! 

داشیل همت را مرد تناقضات می‌نامند. مرد مشهور و در عـین حـال گوشه‌گیر، یک نویسنده موفق که دیگر نیازی به نوشتن نمـی‌دیـد، یـک مارکسیست که در دو جنگ جهانی به نفع کشـورش دواطلبانـه شـرکت کرد، ثروتمندی ورشکسته و مردی که زندان را به لو دادن اسم رفقـایش در جریان مک کارتیسم ترجیع داد. زندان مشکلات حقوقی زیادی برای او درست کرد.

داشیل همت به سال ۱۹۶۱ در فقر مطلق درگذشت. 


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۷۲ صفحه

قیمت:
۲۷,۹۰۰
تومان