نظرات کتاب گاه ناچیزیِ مرگ
کتاب گاه ناچیزیِ مرگ اثر محمدحسن علوان

کتاب گاه ناچیزیِ مرگ

انتشارات:انتشارات مولی
امتیاز:
۴.۲از ۱۱۱ رأی
۴٫۲
(۱۱۱)

نظرات کاربران

Amin
کتاب، کتابِ خوشخوان و نسبتا روانی ست و ظاهرادرباره جناب ابن عربی اما مطمئن نیستم این ابن عربی ای که این کتاب معرفی می کنه، چقدر با حقیقت ایشون تطبیق می کنه و اینکه آیا این چیزی که نویسنده تصویر می کنه (یک شخصیت مغرور و بعضا لاابالی با وسواس فکری و...)چقدر درسته؟ چه بسا خیانت در حق شخصیت عظیم ابن عربی باشه و اینکه چیز چندانی اونطور که باید از مسیر معنوی ای که ایشون طی کردن و به مقامات عالیه رسیدن نشون نمیده و همینطور مطالب و تفکراتی که بهش نسبت میده بعید میدونم واقعا از ایشون باشه در بعضی موارد، این کتاب حقیقتا آدم رو به سمت اباحه گری سوق میده ترجمه هم خالی از اشکالات نگارشی نیست در مقایسه با رمان های دیگری که به شخصیت های برجسته پرداختن مثل قلندر و قلعه(سهروردی) و مردی در تبعید ابدی(ملاصدرا) و حتی نخل و نارنج نمی رسه
amin
شایدم ما نرمال نیستیم و عرفا نرمالن
Amin
اختیار دارید بستگی داره تعریفتون از نرمال چی باشه درسته که خیلیاشون حالات و رفتارهایی داشتن که از نظر مردم عادی قابل فهم نبود منتهی از یک چهارچوبی هم خارج نمیشدن چون به هرحال عرفانشون در مسیر بندگی خدا تحقق پیدا می کرده حرف بنده هم اینه که برخی مطالبی که به ایشون نسبت داده با یک عارف مسلمان سازگار نیست (شاید با عرفان پائولو کوئلیویی و اشویی درست در بیاد)
مانا
مگر ما از ابن عربی چقدر اطلاعات داریم که باور کنیم این آدم خیلی نرمال بوده؟ من مدتی صادق هدایت میخواندم با همه ریزه کاری زندگیش. هدایت که در داستان هایش عنق و بدخلق است از مرد خنزر پنزری و زن های عقده ای روانی حرف می زند در حالت عادی فوق العاده اهل بگو بخند و مزاح گو بوده. هیچ کس باور نمی کرد یک روزی این مرد خوش برخورد خوش رو خودکشی کند. حالا ... هیچ وقت یک آدم عارف خیلی نرمال فرض نکنید. اتفاقا عرفا چون چشم غیببی شان باز می شود غیر نرمالتر می شوند.😄 دقیقا مثل آدم هایی که از کما خارج شدن و از مرگ بر گشتند. واقعا عرفا نرمال نبودند و نیستند.
saraa
بالاخره خوندمش! اول از همه باید گفت جایزه بوکر نوش جون نویسنده ! این کتاب قبل از اینکه زندگی نامه خوبی باشه یه رمان خوبه،نویسنده از عهده جذاب کردن زندگی نامه به خوبی براومده. متن الکترونیک خیلی جاها به هم ریختگی داره کاش درست بشه! نمیدونم اگر شما هم تشنه دونستن از ابن عربی هستید چه قدر میتونه راضیتون کنه! منو خیلی راضی نکرد. کتاب 4 مرحله از زندگی ابن عربی رو روایت میکنه و در کنارش روایت موازی دست به دست شدن نسخه خطی زندگی نامه ابن عربی رو روایت میکنه که این یکی روایت چندان جذابی نیست! یکی از دلایلی که حس میشه این شیخ اکبر اون شیخ اکبری که ما دوست داشتیم نیست اینه که روایت از زبان خود ابن عربیست و بطبع جدال با نفس خودانتقادی های زیادی رو مطرح میکنه. اصلا معلوم نیست شیخ اکبر اون چیزی بوده باشه که نویسنده نشون داده ،حتی یه قسمت هایی از ماجرای نظام بیشتر شبیه فیلم های هالیووی تصویر سازی شده ! ادم درباره افرادمعلوم الحال هم باورش نمی کنه چه برسه به ابن عربی ! :-)) نمیدونم شاید همه اون توضیحات استعاره های عرفانی بوده و من متوجه نشدم. و اینکه چرا اینقدر از وتد چهارم گذرا و خلاصه عبور کرد؟وتدی که برای ما از همه جذاب تر بود! انتهای کتاب خیلی خلاصه و بی اهمیت میشه...درست مثل «گاه ناچیزی مرگ!» کتاب پر است از جملات و توضیحات ناب،از دستش ندین.
Musyo Rahim
بنظرم خیلی بهتر از رمان ملت عشق الیف شفق است شما یک روایت تاریخی صرف دارید که توسط دوستانتان و پیروان شیخ محی الدین نوشته شده اما واقعیت هایی است که باید از چشم دیگران (دشمنان یا مخالفان) دید برای شناخت بهتر باید دیگران را از دید دیگران نگاه کرد.
saraa
خواهش میکنم
noir
👌👌👌ممنونم از توضیحات خوب شما
neda
گاه ناچیز مرگ روایتی به غایت زیبا از زندگی صوفیانه محی الدین ابن عربی هست روایتی عاشقانه عارفانه محور .. از عشق به منبع هستی ذات الهی..اینکه هرچه پیش میاد خودتو واگذار کنی به قدرت الهی..بخونی ..سیرو فی الارض(در زمین بگردی) بپرسی و بیاموزی و غرق در آغوش پروردگار باشی محی الدین درسته در زندگی اشتباهاتی داشته اما بدنبال حقیقت یعنی رسیدن به رضایت پروردگار بوده..عبارات کلیدی عارفانش بسیار بسیار بسیار زیباست که باهرعبارت به فکر واداشته میشید ..زندگی پر فراز ونشیب که بیشتر زندگیش آمیخته با رنج بود قلمی بسیار روان با خیال پردازی بسیار دلتشین وزیبا که روح وفکرتو با خودش همراه میکنه البته باز هم نیاز به خواندن درباره شخصیت ایشون و مطابقت با نوشته های کتاب دارم عالی بود فراوان لذت بردم از خوانش این کتاب🌱💞.
ali
سلام طاقچه یه کم ارزون تر لطفا این چه وضعشه
عباس
این ترجمه نسبت به ترجمه آقای مهاجرانی خیلی بهتر هست مثلا در ترجمه آقای الهیاری امده شعله دولت مرابطین اما اقای مهاجرانی پتیله حکومت مرابطین آورده است. این ترجمه بسیار قَلَّ و دَلَّ هست. بسیار تخصصی. اینکه مترجم خودش تخصص در عرفان اسلامی دارد. گاه ناچیزی مرگ را توصیه میکنم بخوانید بسیار عالیست درواقع فضای کالکتیو خوبی را نویسنده در داستان خلق کرده است.
adelnia60
آقای مهاجرانی الرحام رو هم مهبل ترجمه فرمودن در حالی ترجمه درستش رحم ها یا زهدان هاست که آقای الهیاری ترجمه درستی انجام دادن
همایون
زندگی عرفا برای انگیزه ی حرکت یافتن ، گزینه ی خیلی خوبیه. حرکت و بیداری ایجاد میکنه. فقط باید بعدش انگیزه رو نگهش داری...‌ کاش قیمت اش رو برای این ایام خونه نشینی کرونا پایین بیارید.
0
ali77
خییلی خوب بود البته بعضی جاهای کتاب حرف هایی زده بود که از کسی که درباره ابن عربی مطالعه داشت پرسیدم گفت اینا دروغ و امکان نداره حالا دیگه نمیدونم
katabahou_khosro
به همه ی دلدادگان تصوف و شیخ اکبر توصیه می کنم که این کتاب رو حتما مطالعه کنند،دستمریزاد به نویسنده و مترجم که هر کدوم به نوعی حق مطلب رو ادا کردن،لذت بردم واقعا
محمد رضا شیخ الاسلامی
این کتاب یک اشاره ست یک اشاره ی زیبا درین راه تشخیص سره از ناسره سخته. با دقت باید راه رفت
Han
تخفیف لطفا برای ایام خانه نشینی کرونا
آیه
طاقچه گردونه داره و جایزه میده هم تو برنامه طاقچه، صفحه اصلی هست و هم داخل سایت
مروارید ابراهیمیان
عالی بود

حجم

۴۹۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۱۲ صفحه

حجم

۴۹۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۱۲ صفحه

قیمت:
۲۵۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۷صفحه بعد